Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Eveliina! Toivottavasti on tuommoista vaaratonta vuotoa vaikka varmasti pelottavaa.. hyvä että ainakin pienellä nyt oli kaikki kunnossa.

Ja onnea Linneam hyvistä kuulumisista :)

Meillä kans kaikki oli hyvin ja kovasti pieni potki ja pyöri, laskettu aika aikaistui 5 päivää. 6,7cm oli crl-mittaa.

Moikka
Meillä oli Nt-ultra tiistaina, mutta ehä minä oo ehtiny tänne tulla kirjoittelemaan...

Ultrassa kaikki oli ok, turvotus oli 1.3mm ja kaikki raajat, elimet ja pään keskiviiva oli siellä missä pitääkin :)

Ainut, että tutki mun istukkaa paljon, jossa oli joku laguuna??? lääkäri katsoi myös ja ei kuulemma mitään ressattavaa eikä tarvitse kontrollia...koitin kysellä ja minun ymmärrykseen meni, että laguuna?? = kysta?? Hoki koko ajan vain, että ei mitään vakavaa...kaippa se sitten näin on...

vauvveli vastasi neljä päivää pienempää, mutta laskettua ei siirretty...sinänsä ihan hyvä, ni ei ois synnytyksessä niin iso :)

MUTTA ONNEA KAIKILLE HYVISTÄ JA RAUHOITTAVISTA ULTRAUUTISISTA :) NYT VOIMMA RAUHALLISIN MIELIN ALKAA RAKENNETTA OOTTELEEN, MEILLÄ SE OLI 6.5. :)

Onnea minde! :) ja tuskimpa tosiaan mitään hätää on, jos lääkäri sanoi kaiken olevan kuitenkin kunnossa :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)
Vuotoihin palaten.. Minäkin oon vuodellut enemmän ja vähemmän testistä lähtien, ruskeaa ja ihan hiukan pari kertaa punaista. Määrät on kuitenkin niukkoja. Vuotoihin liittyy menkkamainen alavatsa kipu, todella lievä tämäkin, ehkä supistuksia? Viimeisin alkoi tunti ultran jälkeen viime viikolla vaikka ultra tehtiin vatsan päältä. Jatkui koko loppu viikon ja nyt oli pari päivää poissa ja tänään taas (tänään 13+3). Kävin eilen salilla ja luulen että tällä on osuutta asiaan. Soitan vielä pissatestin tulokset tänään ja ensi viikolla lääkäri käynti. Kaikesta vuodoista huolimatta kaikki on ollut hyvin ja sydänääniäkin kuunneltu kotona ja aina löytynyt.
Vuodoista ja jopa kivuista huolimatta kaikki ollut hyvin ja koitan jaksaa uskoa siihen, nyt vaan lepoa ja mahdollisimman rennosti. Tsemppiä eveliinalle ja muille jotka vuotelee, joka kerta se pelästyttää :(

Onnea ultrakuulumisista kaikille! :)
Meillä on huomenna 2.neuvola ja rakenneultra 17.4, neuvolalääkäristä ei oo ollu vielä mitään puhetta.

Onnea kaikille! Meillä oli tänään 2.neuvolakäynti. täytteli neuvolakorttia ja juteltiin parisuhde yms asioista (mielestäni tuollainen jutustelu saisi kyllä loppua ja on ihan turhaa...). No mut saatiin uusi neuvola-aika, joka on 24.4 Ja kuunneltiin pienen sydänääniä, jotka löytyivätkin heti. lisäksi meidät ilmoitettiin kahteen eri ryhmätapaamiseen: toinen oli joku missä kätilö ja terveydenhoitaja kertovat synnytyksestä yms. Ja toisen teemana on vauvan hoito, imetys ja vanhemmuus. Siinäpä sitä sitten taas kaikenlaista.

Miten mulla on nyt sellanen olo, et kaikilla muilla on nuo toiset neuvolat jo hyvissä ajoin!? Mä kävin ekassa 10+3 ja seuraava tulee 18+2 , säästetäänks meidän neuvolassa ja jätetään välistä noita käyntejä...? o_O

Mulla on kans ollu vasta yksi ja seuraava on vk 15+6 neuvolalääkäri. Harvemmin nyt kuin edellisessä raskaudessa.

Musta taas tuntuu et käyntejä on paljon näin toista odottavalle. Eka käynti 10+1, toinen oli 13+4, seuraavaks lääkärineuvola 16+5.

Mulla oli muistaakseni 8+ ensimmäinen ja seuraava kun on niin on rv15+, että eipä turhan usein täälläkään.

Täällä taitaa viimeisin syyskuulainen odottaa huomista ensimmäistä neuvolaansa ja katsotaan sitte milloin pääsisi nt-ultraan. Tällä hetkellä rv 10+1 la 30.9.
Ultrattu on jo 2 kertaan. Lapsettomuustutkimuksissa viime syyskuussa löytyi pcos, varmaan ainut positiivinen asia se kun päästiin nopeasti ultraan plussauksen jälkeen 28.1. Kierto todella vaihteva. Kuukautiset alkoi viimeksi 9.12, joten luulimme että raskaus on paljon pidemmällä.

Ensimmäisessä ultrassa lääkäri vahvisti vain kohdun sisäisen raskauden ja antoi uuden ajan 2vkon päähän, ei pystyny vielä vahvistamaan ettei ole tm jne. Kyllä oli pitkät 2vkoa. 11.2 uusi ultra jolloin vahvistettiin sykkeet ja huokaisin hetkeksi helpotuksesta! :) Nyt ei malttaisi millään odottaa seuraavaa ultraa.. pahoinvointi hävinny ja heti tuntuu että onko joku nyt pielessä kun ei tarvi enää oksentaa :confused::D

Takaisin