Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei oo mies ollu kahen edellisen odotukses kertaakaan neuvolas mukana, ekan aikaan kävi molemmis ultris, viimekerralla oli vaan rakenneultras. Nyt ei vielä tiedetä pääseekö mukaan, riippuu saadaanko lapsille joku hoitaja.

Mä en tiä miten miehet yleensä otetaan huomioon noilla neuvolakäynneillä, mut musta jotenkin tuntuis turhalta toi mies sinne raahata mukaan istumaan. Tietty jos sillä sattus oleen vapaata just samaan aikaan, ni voisin kysäistä jos haluais tulla kans. Saattaishan se jopa lähtee :)

Meillä mies kyllä tulis neuvolaankin mukaan jos vois, mut työt ei sitä salli. Kysyy aina heti neuvolan jälkeen mitä siellä on sanottu. Muutenkin tahtoo osallistua niin paljon kuin mahdollista. Edellisessä raskaudessa suri kun ei pystynyt auttaan kaikessa vaan pystyi vaan tarjoamaan henkistä apua. Ultriin ja synnytykseen miehen tarvitsenkin mukaan tueks..yksin en selviäisi.

Voi ihana kotidoppler saapui tänään helpottamaan mun Ultran odotustuskaani. Iltapäivä on sujunut harjoitellessa ja sydänääniä bongatessa ja pienen pieni junakin siellä puksutteli. Ihana kuunnella toista kun ei oo voinut olla varma mistään ennen tätä. <3

Oliks sulla mammali sit doula tai joku tukihenkilö mukana synnytyksessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. :)

Ohhoh, nostan sulle kyllä hattua! Mä en vois kuvitella, et oisin jaksanut yksin. Mä olin itseasiassa pyytänyt yhtä kaveria tukihenkilöks, jos mies ei ois päässy synnytykseen työmatkan takia.

Munkin on pakko sanoa, että rohkea olet, kun yksin olet ollut ultrat ja synnytykset. Minusta ei siihen vain olisi..

Onko kellään tulehtunut eli kipeytynyt koko verisuoni pari päivää verikokeen jälkeen? Mulla mies tutki hauiksen kohdalla menevän suonen ja se on tosi kipeä ja kova. Onkohan vaarallista ja meneeköhän ohi itsellään?

Ylläri et tämmöstä alkaa miettiin vasta perjantaina, kun apua ei saa enää mistään. Mies epäili, et vois olla trombi, mut sille ei voi tehdä mitään :S

Onnea kirjaimellisesti KAIKILLE, joilla jo ultra ollut ja kaikki hyvin. Ihanaa ja helpottavaa aina lukea hyviä ultrakuulumisia. :happy:

Kyllä Minis kuulostaa vähän huolestuttavalta... Luonnollisesti perjantai-illan mietteitä. :wink Kannattaa varmaan edes soitella päivystykseen, niin osaavat vähän arvella tartteeko olla huolissaan?

Joko mie nyt saan alkaa kauheasti jännäämään maanantaiaamun np-ultraa? :nailbiting: 7+3 äitipolilla ultrattiin (riskiraskauden seuranta alusta asti kyseessä), silloin oli kaikki niinku pitiki. Sen jälkeen kuitenki ollut minullakin verensekaista vuotoa välillä, niin kyllä pistää nyt jännittämään, vieläkö on elämää.

Meillä on mies ollu ihan ekaa lääkärikäyntiä (4+6) lukuunottamatta mukana joka kerta, eli kahesti neuvolassa ja siinä ar-ultrassa. Maanantainakin ainaki vielä on mukaan tulossa. Pitää sitten jatkossa katsoa miten onnistuu. Hällä kyllä tosi kivasti työnantaja joustaa näissä menoissa. :smug:

mammali, mä vähän epäilen että mulla on samanlainen tilanne edessä, neuvolat ja ultrat yksikseni käyn ja mies on ilmottanu jo ettei varmasti tuu synnytystä kattoon. Ei mua tässä vaiheessa ainakaan haittaa yhtään vaikka yksin nuo kaikki kävisin. Olisin halunnu sen tähän ekaan ultraan mukaan, mutta ihan vain siitä syystä että asia jotenkin konkretisoituis sillekin, musta tuntuu ettei se vielä tajua tilannetta ollenkaa... niinku en ehkä itekää. Mut jos se siihen toiseen sitten parin kuukauden päästä pääsis mukaan...

Nostan hattua teille jotka synnytätte tai tulette synnyttämään yksin ihan miestä/ tukihenkilöä. Varmasti tilanteen pakossa pärjää, mutta silti! Minä en siihen kykenisi tai ainakin niin uskon.

Minis, onko sulla mustelma siinä verikokeen otto kohdassa? Onko miten kauan verikokeen otosta? Mustelma ei ole yleensä vaarallinen vaikka leviäisikin isoksi verikokeen jälkeen. Johtuu vain siitä, ettei ole tarpeeksi pitkään (yksilöllistä) painanut pistokohtaa verikokeen oton jälkeen. Veri voi vuotaa ihon alle ja mustelma ei välttämättä ole heti nähtävissä tai on vähän eri kohdassa kuin pistokohta. Todella, siis todella, harvoin verikokeissa voi saada mitään haitallista aikaiseksi.

Maanantaina otettiin ja ei ole mustelmaa, siitä pistokohdasta kainaloon lähtevä verisuoni vaan on kipeä ja punainen ja kova koko matkalta.

Luinkin uudestaan, että hauiksen kohdalla. On aina pieni mahdollisuus, että neula samalla osuu johonkin pieneen hermoon, koska niitä ei voida nähdä. Nekään eivät yleensä kuitenkaan ole vaarallisia. Mutta voivat aiheuttaa jonkun aikaa kestävää kipuilua.
Jos sua asia vaivaa, voithan aina näyttää lääkärille. Todennäköisesti kuitenkin sanoisi, että seuraa tilannetta.
Trombi, jos olisi (tuskin verikokeen aiheuttama?) niin tietääkseni käsi menisi kunnolla kipeeksi ja turpoisi.
P.s. En ole lääkäri, työkokemusta labrasta :)

Kiitos Cinderella. Laitan nyt miehen ohjeen mukaan Hirudoidia ja katotaan maanantaina uudelleen. Muuta kipua ei ole paitsi siinä verisuonessa varsinkin kättä ojentaessa, kun suoni venyy.

Takaisin