Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolan mukaan 9+4,mut ne seuraa sitä 28pv kiertoa ja mul ei koskaan oo ollu kierto sitä ku aina n.22.ja nyt ei kerinny tulee ku yhet menkat ni ei oikein varmaa,varmistuu ens viikon perjantaina ultrassa onko viikkoja jo enemmän :) mut nyt siit 9 tai 10 jotain :)

NT-ultrassa käyty ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Laskettu aika muuttui neuvolan arviosta viikkoa aikaisemmaksi eli edelleen mennään samoissa kuin omissa laskuissani olen mennyt. Nyt siis virallinen la on 3.9.

Tyypin pää-perämitta oli 5,09 cm ja niskaturvotus 0,73 (alle 2,3 arvot ovat hyvät). Siellä se liikkui vinhasti eikä meinannut millään kääntyä niin päin että kätilö saisi mitattua tuon niskan. :love017 Loppu viimein onneksi sitten kääntyi kun tarpeeksi kätilö tökki liikkumaan.

Onnea Likatsu!! :love7

Mun piti muuten vielä avautua tuon mun neuvolaepisodin suhteen siitäkin, et mulla ei oo aina ollu mikään säännöllinen kierto, et jos heitot otetaan huomioon niin en todellakaan ole vielä 11+ viikolla, varmaan 9+ tai just ja just 10+ jos kierto olisikin sattunut olemaan pitkä. Senkin puoleen terkka olisi halunnut ottaa ultran nyt varuilta viikkojen varmistukseksi. Mut maanantai kertokoot mitä tuleman pitää! :)

Onpa kiva kuulla muiden ultrauutisia :)

Itse oottelen EDELLEEN sitä hemmetin aikaa koko ultraan! Huomenna tulee kaksi viikkoa siitä, kun kävin neuvolassa. Alkaa tuntua, ettei se terkka oo muistanu pistää asiaa eteenpäin.. Ahdistaa vaan se, kun ei pysty miehen työjuttuja ja esikoisen hoitoa järjestämään. Periaatteessa aika voisi olla jo ensi viikon perjantaina, jolloin tulee 11 viikkoa täyteen, että olisi se nyt oikeesti kohtuullista saada pikkuhiljaa tietää... -_-

Heippa! :) Me varattiin tänään aika yksityiselle, koska kummatkaan ei jaksa oottaa kunnan ultraan, joka ois tosiaan jo ensviikolla :D Tosiaan saatiin yksityiselle aika jo huomiseksi!! Puoli neljän aikaan toivottavasti nähdään meidän pieni, mielellään elävänä ja viikkoja vastaavana! Viikkoja nyt 11+3 :) Otettiin miehen kans masusta kuva joskus 9+2 viikolla ja tänään otettiin uus, ja olipa kiva huomata että masu alkanu pyöristyy kunnolla. Kokoajan ollu olo että ei tämä maha mihinkään kasva, mutta helpotti kun vertaili kuvia :) Ja tuo linea negraki alkanut näkymään viime viikolla! Hurjaa :D

Neuvolan täti soitti mulle :grin
Annoin palaa. Olin ilkeä, mut ei hemmetti et ärsytti jotenkin kuulla sen äänikin just nyt. Aikani turisin sen kanssa noista viikoista ja plää plää plää, sit se alkoi pahoitella taas, niin sanoin sille, et en jaksa nyt murehtia, et eiköhän odotella siihen maanantaihin ennenkun ruvetaan synkistelemään eikä herätellä myöskään mitään toiveita liian aikaisin jatkossa.

No. Kysyin sit et onks ne lähetteet jo labrassa jos käyn huomenna aamulla siellä antamassa näytteet seulaa varten.
Alkoi sit selittää, et olis parempi varmistaa viikot eka ultrassa ja mennä sieltä suoraan labraan. Sanoin, että mun aikatauluun se ei sovi, että haluan käydä ennen ultraa. Aikansa intti ja änkytti miten tärkeää on tietää viikot tarkasti ennen verikoetta, kunnes mä hermostuin ja sanoin, että eiköhän ne voi äitipolilta laittaa tiedon viikoista jälkeenpäinkin, jos sieltä edes elämää löytyy. Mitä nyt lueskelen, niin täälläkin kaikki on käynyt verikokeet edellisellä viikolla ennen ultraa vaikka viikoista ei ole ollut varmuutta?

Mulla on nyt pinna kireellä sen neuvolan terkan kanssa! :wtf:

No onpas touhua Sannis :// joo mullakin on huomenna labrat ja neuvolasta painotti että nyt torstaina tai perjantaina pitäisi mennä. Eli siis 10+0 tai 10+1 o_O
Vielä ois 15 yötä ultraan!

Tsemppiä oikein paljon Sannikselle ja onnittelut Likatsun ja muiden ultrista. :)

Itselläni neuvolan ensikäynnillä arvioitiin viikkojen viimeisten kuukautisten perusteella olevan 10+2, itse siihen en voinut uskoa epäsäännöllisen kiertoni perusteella, ja plussakin tuli melko myöhään näkyviin. Seuraavana päivänä menin yksityiselle ultraan, josta selvisi todellisuudessa viikkojen olevan vasta 7+3 (ja vahva sydämensyke <3). Tänään alkoi 11. viikko, joten pikkaisen pielessä oli eka ennustus! Oman vaistoni varassa tulinkin ensin tänne syyskuun vauvojen ryhmään :D Kaikki on siis Sannis mahdollista!

Tällä hetkellä itsellä on se vaihe, että vaikea välillä uskoa, että tuolla oikeasti on se pikku tyyppi (vaikka valokuva onkin todisteena). Kahden viikon päästä np-ultra. Tämän ketjun perusteella pysyn kyllä vielä dopplereista kaukana! :D

Vielä lisäyksenä, juuri tuon verinäytteen ja np-ultran oikea-aikaisuuden takia halusin saada heti tiedon todellisista viikoista. Kun Naistenklinikan ultrien ajanvaraukseen kerroin siitä, että miten osaan mennä oikeaan aikaa seulontoihin, jos viikot on pielessä, niin toteamus oli "sellaista tää on, ei voi mitään". Ei siellä ei oltukaan niin kiinnostuneita asiasta, aika iso ero suhtautumisessa!

On tää vaan niin jännää odotella muidenkin ultrakuulumisia! :)

Meille kävi viimeks niin, että jostain syystä tieto ei kulkenut neuvolasta sairaalaan, enkä mä koskaan saanut mitään kutsua ultraan. Jouduin lopulta ite soittaa ja varata sen ajan, kun alkoi jo tulla kiire! Eli kannattaa Mielipidekysymys jossain vaiheessa rimpautella vaikka sinne sairaalaan ja kysellä mikä on tilanne, jos ei mitään tapahdu...

Sannis ei ole todellista!! :( mutta tuolta olin bongaavinaan myös positiivista ajatusta, joka kuulosti loistavalle. Nyt odottelua maanantaille ja eiköhän sielä naureskele joku mahassa vahingon iloisena "sainhan sulle harmaita hiuksia ja ylimääräsiä sydämen lyöntejä!" Tsemppiä!

Ja useampia ihania ultra kuulumisia. Itse joudun jännittelemään vielä maanantaihin (kuten ilmeisen moni muukin!). Millään en jaksaisi odottaa, kun olo on niin epävarma :/

Minä omanapailen tänään ihan huolella. Mut oli pakko tulla vielä kertomaan teille puhelusta jonka sain hetki sitten äitipolilta. Hoitaja soitti ja kyseli mun oloa, siis henkistä. Tarjosi aikaa huomiselle päivälle ultraan varmistamaan tilannetta. No, mulla se koulutus ei anna periksi tällä varoitusajalla, varsinkin kun sinne ajat ovat kuulemma suuntaa antavia ja aikaa on varattava runsaasti, joten se tilaisuus jää käyttämättä, mutta olipa ihanan empaattinen hoitaja joka soitti!! Hoitaja sanoi, ettei ymmärrä lääkärin päätöstä siirtää mun aika ens viikolle, kun tällekin viikolle muutamia aikoja olisi ollut. Se aamulla soittanut hoitaja siis valehteli mulle, että ajat täynnä. :mad:

No, näillä mennään. Hän oli sitä mieltä, että ei se doppleri aina anna sydänääniä ja se vaan on otettava faktana huomioon. Ensimmäinen tän foorumin ulkopuolinen, joka mulle tuon sanoo...

Sannis olipa ihana hoitaja! Tuollaisia ihmisiä olisit tarvinnut enemmän tähän matkan varrelle!

Ja isot onnittelut Helmille!! Ihana uutinen, jota kerittiin jo kovasti odottamaan :p

Takaisin