Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kotivalolle ihanista ultrakuulumisista!

Yleensä laskettua aikaa lähdetään muuttamaan vasta, kun ero on viis päivää tai enemmän. Mulla oli just se tasan viis heittoa.

Mulla siirrettiin la esikoisen nt-ultrassa vaikka eroa oli 3pv. Nyt terkka sanoi, että "voitte sitte ultran mukaan päättää mikä on se virallinen LA", kun siis menkkojen mukaan mulla nyt päivän myöhäisempi kuin hedelmöityksen mukaan laskettu (joka myös vahvistui ar-ultrassa). Terkka merkkas ne molemmat neuvolakorttiin.

Mun eka neuvola oli 12.2. (sen piti olla alunperin 2.2. mutta siirtyi tuohon).

Mulla on voittajafiilis, ku luin tunnollisesti ties kuinka monta sivua tätä ketjua läpi (no tiskit oottaa koneessa ja pyykit toisessa, joten se voi hieman laimentaa tätä voittajafiilistä...)

Kotivalolle hirmusesti onnee ihanista ultrakuulumisista ja kuvista!
aBulle toivon vähintäänkin sitä virtsatulehdusta, jotta pääsisit kivuista eroon!

Jossain tuossa aiemmassa vaiheessa puhuitte keskenmenosta ja sen pelosta. Itekki oon tota asiaa paljon pyöritellyt ja hirvittää mitä keskiviikkona ultrassa vastaan tulee. Tosiasia kuitenkin se, että se mitä tulee, on vastaanotettava.

Tämä on minun viimeinen raskauteni päättyy se miten päättyykään. Aikanaan tein jo surutyötä niin paljon, kun seitsemän pitkää vuotta odotimme raskautumista turhaan. Ehkäpä en siksi ole osannut nauttia tästä raskaudesta, ennen kuin saan jonkinlaisen varmuuden. Olen ehkä ollut aika paljon liikenteellä asenteella: "Pessimisti ei pety." Kait se on jotain itsesuojelua. Jos en tätä lasta syliini saa, olen kuitenkin oppinut tässä raskaudesta paljon itsestäni, miehestäni, liitostamme ja tietenkin myös tämän hirmuisen foorumin voiman. Kiitos siitä teille!

Ylihuomiseen pidetään hullua jännityksessä ja sitten pääsen kurkkaamaan mahaani. Täytyy varata nessua mukaan, sille tulee varmasti käyttöä on "tuomio" mikä tahansa.

Helmi osasit kyllä kirjoittaa niin hienosti, että tuli tippa linssiin. Minä pidän kaikki ulokkeet pystyssä, että teidän pitkä odotus palkitaan ja vatsasta löytyy elämää <3

Tsemppiä helmi!! :)

Oliko Sannis sulla tänään se neuvola ja tarkoitus kuunnella sydänääniä uudelleen?

Ei niin mitään. Siis sydänääniä. Huomenna soittaa gynepolilta ja kai sit huomenna ultra jossain välissä. Tänään ei ollu lääkäriä joka ultrais enää paikalla. Neuvolan terkkakin oli ihan ihmeissään, et viikot 11+ ja ei kuulu. Kerran vilahti näytöllä dopplerissa 128 mut hävisi heti, ei kuulemma tarkoita et olisi ollut sikiön syke. Huomasin kyllä että olivat molemmat terkatkin nyt jo vakavina ja pahoittelivat kamalasti tilannetta. Mä alan nyt olla jo sitä mieltä että ei tule syysvauvaa meille :arghh:

Voi Sannis.. toivottavasti olis pieni vaan niin piilossa et vaikea kuulla. Tsemppiä!

Voi ei Sannis! Todella ikävää tuollainen epävarmuus! Mutta äläs nyt silti vielä luovuta! Mulla on kahdellakin kaverilla mennyt 14+ viikoille ennen kun on neuvolassa tai kotona sykkeet kuulunut ja lääkärit olivat molemmille sanoneet, ettei se ole mitenkään harvinaista. Odottelu on nyt varmasti tuskaisaa, mutta luotetaan, että huomenna pääset ultraan ja siellä näkyy pieni sykkivä sydän :) Tsemppiä!

Voi ei Sannis!! Turhauttavaa että joudut taas odottamaan yhen päivän lisää. Ja erikoista et siellä neuvolassa ihmetellään kun ääniä ei kuulu ja täällä sanotaan että ne kuuluu niiden laitteilla vasta 14+ viikoilla. Toivottavasti pieni on vaan piilosilla ja siks ei kuulu :)

Kiitos Anell!

Sannikselle tosi iso tsemppirutistus! Varmasti säikäyttää, mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Ei ne äänet aina suostu heti kuulumaan. Pieni pääsee niin hyvin piiloon vielä. Hyvä, jos pääset huomena ultraan. Epävarmuus on perseestä!

No mä yritin tosissani kysellä, että onko nyt vaan liian varhaista ja kohtu takana jne, niin sain vastaukseksi kahdelta terkalta, et 11+0 kuuluisi jo sydänäänten kuulua dopplerilla. No enpä alkanut vänkäämään, kun ammattilaisia ovat. Olisin saanut heti mennä ultraan polille jos olis ollut lääkäri töissä, eipä mun tuurilla tietysti ollut... Voi että mua ärsyttää!! .

Ja just kun täältä lukee, niin eivät anna monessakaan paikassa varmuutta 14+ vielä äänille, niin miks tuolla molempien hoitajien mielestä olisi pitänyt jo kuulua. Mua alko oikein itkettää kun ne voivotteli asiaa niin kovasti.

Takaisin