Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin joo, tuolla omakannassa ei varmasti näykään ne tulokset niin laajasti välttämättä mitä ne papereissa näkyy.

Mä en ainakaan nyt millään muotoa noita ohjeistuksia päässäni väänneltyä saa tuosta tuloksesta aikaiseksi muuta kuin että siellä on tulehdusta. Ehkä ne ei heti soita siksi että jos tulos on lievä (ei tarkoita etteikö voisi silti aiheuttaa kipuilua, käsittääkseni). Tai sitten siellä ei vain tieto kulje kuten toivoisi.

Kuten mulla täällä, kun mun piti saada mun geenitestin tulokset perjantaina aamulla, viimeistään tänäaamuna, mutta eipä ole soittoa kuulunut. Ja ne tietää että mä odotan sitä tulosta kuin kuuta nousevaa. Mä en edes tiedä eikö se tulos ole tullut vielä SPRltä, vai seisooko se lääkärin pöydällä vai seisooko se hoitajan pöydällä (jonka piti soittaa). :meh:

Joo Abu, eli virtsan bakteeriviljely on positiivinen, eli todennäköisesti tulehdus. Näyte jatkoviljellään, eli tutkitaan lisää, jotta saadaan tietää mikä bakteeri virtsassa on. Sen perusteella lääkäri määrää oikean antibioottikuurin, joka tehoa kyseiseen bakteeriin. Jatkoviljelyssä kestää muistaakseni vuorokausi, eli vois olettaa että huomenna on tulokset valmiit.

Voi hitsin vitsi abu, mun mielestä vaikuttais siltä, että sä saatat pian saada lääkkeet ja pääset kivuiltasi liikkeelle! Jihuu!!

Jos se osoittautuu tulehdukseksi ja lääkkeet vie kivut, niin voin kertoa etten ikinä ole ollut tulehduksesta yhtä kiitollinen! Epäilyttää vain, että miksi aikaisemmat on sitten ollut puhtaita näytteitä? Ehkä siinä menee aikaa, että se näkyy testissä? o_O

Joskus kyse saattaa olla sekakasvusta tai elimistön normaalifloorasta, eli jos on esim. tehnyt huonosti alapesun ennen näytettä ja siinä on elimistön omia bakteereja. Silloin ei antibioottikuuria yleensä saa, mutta sekin selviää jatkoviljelyssä.

Enpä olis uskonut koskaan näin sanovani mutta peukkuja aBun huomiselle tulehdustulokselle! :wacky:

Ja meillä ainakin töissä yleensä nähdään jo ensin tuloksista et bakteeriviljely on positiivinen, mut sit vielä odotellaan mikä bakteeri kasvaa ennen ku lääkäri määrää just siihen bakteeriin tehovan kuurin.

aBu mulla oli siinä plussaaamisen yhteydessä virtsatietulehdus. Sain siihen antibiootin ja tänään soitin seuranta tuloksen niin meni sillä 5pv kuurilla ohi. Raskausoireet ja virtsis ainakin mulla aika samanlaiset. Nyt toivon että ei uusisi enää. Selittyi muuten moni juttu. Tsemppiä sinne!

Höh, nythän mä tajusin vasta itekkin käydä kattomassa tuolta omakannasta mun tänäistä pissatestin tulosta. Se oli negatiivinen, kuten oletinkin olevan. Onpa kätevä kyllä tuo palvelu! Nyt jos vaan tuonne tulee se geenitestinkin tulos, niin nyt kun sitä ei siellä näy niin tarkoittanee ettei tulos ole SPRltä vielä saapunut edes lääkärille asti. Eli ei kun odottelemaan vielä lisää.

Se on kyllä tosi kätevä! Mäki kävin viime sokerirasituksen jälkeen vielä samana päivänä katsomassa tulokset.

Tänään oli sitten nt-ultra ja siellä pieni hurjasti liikkui ja huitoi. Kaikki oli hyvin ja varpaatkin erottuvat kuvista. Vastasi hyvin viikkoja, mutta siltikin muuttivat lasketunajan (Aikaisemmin 2.9 ja nyt sitten 1.9). Rakenneultra varattiin huhtikuun 16 päiväksi. Oli se kyllä ainutlaatuista nähdä pieni! :Heartbigred

Onpa hassua, että yhellä päivällä muutetaan laskettua aikaa :o
Miehen siskon laskettua aikaa ei suostuttu muuttaa sittenkään, vaikka ultrissa näkyi, että koko oli noin viikkoa isompi, mikä on musta jo selkee syy muuttaa, koska jos menee yli, niin onhan se ihan eri asia siinä vaiheessa olla vaikkapa rv 41+4 kuin 42+4... Mut päivä tuntuu hassulta.

Täällä ite ootan edelleen ultra-aikoja postista saapuvaksi. Nyt viikkoja 9+3, että ois se oikeesti kiva tietää, jos ultra onkin jo heti kun 11 viikkoa täyttyy.

Ihmettelin tuota samaa hieman itsekin. Mut päivä sinne tai tänne.... harvemmin suostuvat juuri laskettunapäivänä syntymään :)

Takaisin