Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en todellakaan ajatellu misparkaa joka muka sais traumoja. Tottakai sen oli oltava mukana jakmassa kokemus. Mut keisarinleikkaukseksihan se meni. Nyt ois kiva kun tällä erää halutaan tietäö sukupuoli et mies ois ultrassa kuulemassa ja jakamassa hetken mun kanssa kun viimeks olin yksin sen tiedon kanssa siellä leikkauspöydällä.

Jakkaralla synnyttämisessä on se(kin!!) hyvä puoli, ettei mies pääse kyllä ees vahingossa kurkkasee synnytyksen aikana mitään. Muutenkin mies saa osallistua tai ainakin tuntea osallistuvansa paremmin, kun jakkaralla siis nojataan mieheen ja puristetaan sitä niin maan perkeleesti :D Tais tuo kyllä tikkausvaiheessa jotakin nähä, mutta huomio oli niin kiinnittyny siihen pikkuihmiseen, ettei mies varmaan enää ees muista miltä se toosa sillon näytti.

Jännä kyllä sitten aikanaan ruveta miettimään noita synnytysasentoja ja kaikkea sellaista. Aika vaikea varmaan oikeesti etukäteen tietää, mikä sitten tositilanteessa olisi hyvä.

Onpa täällä porukka täpinöissä ultristaan! :) Kiva, että niin monet on jo päässeet käymään ja kaikki on ollut kohdallaan.

Mä aamulla sähläsin sen pissanäytteen kanssa ja ihan turhaan tunsin itseni idiootiksi. Se putkilo ei vain toiminut. Labrassa täti anto uuden putken ja homma toimi just niin kuin piti!

Onnea muillekin tänään ultrassa käyneille, minä myös sain hyvät uutiset klo 9 jälkeen! :) Mulla ultraajana erikoislääkäri, joten sisätutkimukset tehtiin samalla, sisäultra myös. Laskelmat piti paikkansa eli 12+6.

Niskaturvotusta oli vissiin vähän liikaa, 2,7mm :( Minkälaisia kokemuksia tuosta?? Riskiarviota saa tovin odotella.

Nyt on ensimmäinen ultra käyty ja masussa tällä hetkellä kaikki hyvin <3 Ainakin siinä asiassa oli äippäänsä tullut, että piti melkoista jumppaa koko ultran ajan. Kätilöäkin nauratti, että eikö se nyt yhtään malttaisi pitää taukoa. Piti koko aika jumpata käsiä ja jalkoja ja pyöriskellä :). Oli kyllä kaikinpuolin positiivinen ultrakokemus! Ihana kätilö ja nyt on eka kuvat muistona. Oli kyllä tippa linssissä. Isä ja äitikin innostuivat hyvistä uutisista niin, että päätettiin mennä käväiseen vaunukaupassa ja nyt on yhtäkkiä uudet kärryt varastossa, vaikka käytettynä piti alun perin ostaa :). Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä niille, joilla vielä edessä!

Jookus, odottele rauhassa riskiarviota, ei siinä välttämättä riskit niin korkealla ole.. Koska eikös 3mm asti ole normaali, ainakin näin väittäisin jostain lukeneeni.. Toivotaan, ettei ole mitään hälyttävää :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Onnea kaikille taas :) Kiva lukea hyviä uutisia :) Kyllä Jookus mulle ainakin ultraaja sanoi, et kaikki alle 3mm on normaalia.

Estrella, kyllä kätilö mulle ainakin selosti ultrassa sisäelinten paikat yms.

Niin, no tosiaan...kun oon tällä hetkellä sitä mieltä, ettei haluta tietää sukupuolta etukäteen, niin... Kyllä mä kuitenkin haluaisin että mies sais tietää sen yhtäaikaa mun kans, oli se sitten ultra tai synnytys:confused: Nooo mutta ehtiihän tätä ny vielä miettiä monta kuukautta :D

Mun yks vanhempi sukulainen oli aikanaan lähtenyt synnyttämään ja mies oli tosi innoissaan, kamera mukana ja kaikki. Kätilö oli sit välillä nätisti yrittäny sanoa millon kannattaisi räpsäistä kuva, kun toinen oli seisoskellut siellä jalkopäässä ja kuvannu suunnilleen koko esityksen... Oli varmaan ainutlaatuista kuvamateriaalia! :wtf:

Sainkin jo tänään postissa sen riskiluvun mikä perjantailta jäi kun koneet jumitti, 1:11600 eli kaikki ok:)

Hahaa Liljan kommentista tuli mieleen, kun meidän kamera oli aikoinaan siskolla lainassa synnärillä. Ja kun saatiin kamera takas, ei kuvia tietty oltu muistettu poistaa muistitikulta. Siskolle tehtiin sektio, ja yhdessä kuvassa näkyy leikkauspöydältä kuvamateriaalia, kun vatsa on auki ja sieltä törröttää pieni jalka :grin Se oli kyllä kans näitä isän hienoja velvollisuuksia synnytyksessä :wink Onneks muuten kuvat oli suunnilleen säädyllisiä ja tuokin kuva oli suht kaukaa otettu, ettei siinä se leikattu vatsa juurikaan näkynyt...

Mies oli esikoisessa mukana ja saa luvan olla tulevassakin.
Näki tikkauksen jäljet yms.
Enpä mä paljoo ajatellut miehen tunteita ja traumoja siinä ku itteä sattu maan piipisti. (Ja hänhän mut siihen tilaan oli saattanut)

Kaverin mies oli valitellut omaa selkäkipua kun piti istua huonosti tuolilla ☺️

Kyllä meilläkin mies on ollut molempien synnytyksessä mukana, esikoisen kanssa tosin kun jouduin hätäsektioon, niin jäi sit mies siinä kohtaa
pois kyytistä. Nytkin tulee tietysti mukaan synnytykseen, mikäli ei tule mitään mutkia matkaan. Mulle ei miehestä mitään suurta apua ollut, tais olla raukka niin jännityksis itsekin, että selänhieronnat ym ei oikein onnistuneet :D Mutta oli kuitenkin kiva kun oli seuraa ja juttukaveri, ja tuttu käsi jota puristaa raivolla. Olis siellä ollut vähän tylsää yksin, kun kätilötkään ei kuitenkaan koko aikaa ole paikalla. Ja olihan se vauvan eka rääkäisy miehellekin ikimuistoinen hetki :)

Hyviä ultrauutisia täältä Siellä se 7cm pitkä pikku mönkiäinen sätkytteli. Niskaturvotus oli 1,6 eli ihan normaali. Aluksi liikkui kovin, mutta sitten väsähti lepäämään ❤ Ultraaja selosti hyvin tarkkaan koko ajan ja näytti aivopuoliskot, sormet, varpaat, sisäelimet yms.

Sydänääniä kuunnellessa pikkuinen sai nikottelukohtauksen, mutta kyllä sieltä tasainen jumputus kuului.

Alkaiskohan tämä raskaus pikkuhiljaa tuntua jo konkreettisemmalta? Täytyy vaan uskoa että olen superonnellisessa asemassa päästyäni niin vähillä raskausoireilla tähän asti ja silti kaikki oli hyvin ja masussa elämää

Jättipaljon onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista

Meillä mies oli esikon kohdalla mukana ja tulloo nyttekin jos ei mitään ihme estettä tule. Hommaili kesälomaakin lasketunajan kohdille.

Esikon synnytyksessä meinas olla ahdinkoa ja mies joutu taustalle. Kerto et koki ittensä ulkopuoliseksi ja oli hankala olla ku ei voinu millää auttaa <3 Kätilöt sit kiitteliki ku oli apuna ku komensivat :D Ja samalla tätä hiukka anteeksi pyytelivät. Toivotaa et tää o helpompi

Takaisin