Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että hope, jospa se aika nyt tupsahtaisikin pian. Tai jos soittaisit jonnekin, että nyt pitäis kyllä tietää aikaa, että saat suunniteltua reissut/työt jne. Jospa sieltä sais vähän vauhditettua asiaa? Kyllä kai ne ymmärtää, ettei se heidän lähettämä aika voi automaattisesti käydä kaikille...

Odottaminen on kamalaa!! Tässä tuntuu nyt, että pelkkää odottamista joka paikkaan tämä raskaus. Ja sit siihen päälle se varsinainen odotus syyskuuhun! Mielenterveys koetuksella!!:wacky::wacky:

Mut jos jotain positiivistakin, niin täällä sai onneks varattua ajan labraan netissä. Onneks varasin. Oli nimittäin mummoa ja pappaa jonottamassa ihan käsittämättömät määrät, niin pääsin kätevästi jonon ohi kun tajusin illalla varata ajan netin kautta :)

Mun oli ihan pakko soittaa vielä tuonne meidän äityspolille ja varmistaa että miten se verikoe siellä nyt menee. Sanoi että siellä verikoe otetaan aina vasta np-ultran jälkeen, mutta samalla käynnillä. Verikokeen mukana lähtee tiedot ultran tuloksesta ja vauvan iästä sekä koosta.

Noh tuo on ihan jees. Mutta sitten se sanoi että verikokeet lähetetään Ouluun ja tulokset saa 1-2 viikossa vasta! Ja että saan soiton jos tuloksesta tulee häly. Muuten eivät ilmottele mitään. Mä olin heti ihan hädissäni sillekin että missä vaiheessa mä uskallan henkästä ja alkaa kertomaan ihmisille jos mistään ei mitään kuulu kun tuossa voi noinkin kauan kestää?! Odotanko mä ihan ressinä eka täydet 2 viikkoa ja entä jos silloin alan kertomaan ja jos tuo ei olekaan niin tarkkaan viikkojen päälle ja vaikkapa parin päivän päästä tuleekin soittoa? Oikeesti ihan kaameeta. :nailbiting:

Mietin joo Sannis soittamista, mut sit ajattelin että maltan nyt kuitenkin vielä reissun yli. Sen jälkeen mulla on pari vapaata ja labroissaki pitää käydä niin ehtii myös soitella jos siihen mennessä aikaa ei oo kuulunu. Eiköhän se siirtäminen onnistu helposti jos sanoo että on reissussa ja ei onnistu maaliskuun loppu ;) pieni valkoinen valhe, mutta tm:n jälkeen en halua jäädä ultrassa viimeiselle mahdolliselle viikolle vaan sen takia että kävi tarkistuttamassa ettei tällä kertaa ole tm. Tänään ollu ihan superhyvä aamu ja oon saanu vaikka mitä aikaiseksi pitkästä aikaa. Eli ehkä hyvä hetki vähän hengähtää ja nauttia tästä hyvästä olosta :)

Hyvä juttu hope! Kyllä kaikki järjestyy.

Täällä tuntuu olevan nuo ultra-ajat ihan kiven alla, ja nekin ajat jotka ne antaa, ovat suuntaa-antavia ja joka lapussa ja lipussa lukee, että aikaa on varattava runsaasti. Mä sitten puhelimessa tilitin, että mulla on työ, josta en voi olla tuntikausia odottelemassa ultraa, vaan mun pitää tietää etukäteen jos aika on myöhässä tms, että tiedän infota omille asiakkailleni töissä mahdolliset muutokset. Sain sit aamun ekan ajan, et todennäköisesti pitää kutinsa tuo aika ainakin... Osa hoitajista tuntuu ymmärtävän tuon, kuten eilinen äitipolin hoitaja, mutta esim neuvolassa tuntui olevan tympeä suhtautuminen siihen, että mulla on muutakin elämää kuin raskaus. :confused:

Mullehan neuvolan hoitaja toivoi kanssa tuota snuzzle, että kävisin verikokeessa vasta ultran jälkeen, että viikot ja sikiön koko olisi tiedossa, mutta pienellä vänkäyksellä sain asian hoidettua niin että sain käydä jo verikokeissa etukäteen. Kyllä se tieto liikkuu sitten ultrasta eteenpäin, niin saavat veret ja ultrat täsmättyä seuloja varten. Mikäpä siinä jos olisi vapaita viikolla ja aikataululla ei olisi väliä, mut tosiaan kun nuo työtkin olis hoidettava! :P

Muokattu viimeksi:
Mä oon muuten myös huomannut, että toisissa paikoissa on vähän sellainen asenne, että "Ai siis onko joku muu tärkeämpää sulle, kun tämä raskaus ja vauva?", kun on esim joutunut siirtämään jotain aikaa. Ei kai mikään nyt välttämättä tärkeämpää ole, mutta on tässä tosiaan muutakin elämää.

Juurikin näin ^ jon_na.
En nyt ihan aio eristäytyä vauvakuplaan kuitenkaan. Toki suuri ja tärkeä osa tämänhetkistä elämää tämä odotus, mutta mulle ne voimavarat tähän odotukseenkin tulee ihan siitä normaalista arjesta töineen, harrastuksineen ja muine normi arkeen liittyvine juttuineen...

Täällä sama homma et viikon päästä soitetaan jos oli riskiluku korkea. Mut turvotusta kun oli vain 1 niin kätilö sano ettei varmasti kuulu mitään :)

Tsemppiä kaikille ultrien odotteluun! Ja odotukseen muutenkin. Aika on kyllä pitkä ja mulla ainaki se ensimmäisen odotus tuntu kaikista pisimmältä, varsinki ne kaikki päivät jotka meni yli lasketun ajan! Ensimmäisen kohdalla kaikki kokee ensimmäistä kertaa myös itse. Sama juttu lapsen syntymän jälkeen. Ensimmäinen hymy, hammas, askel. Ensimmäinen koulupäivä... Ja voi jestas meillä ensimmäinen on käynyt jo rippikoulunkin! Toki eri vaiheet on kaikkien lapsien kohalla erilaisia, erityisiä ja ainutlaatuisia.

Mää oon usein miettinyt tämän foorumin kautta varsinkin ensimmäistä raskauttani, että kuinka erilaista se odotusaika olisi ollut, jos silloin olisi tällainen ollut. Vaikka se ei ihan enää kivikautta ollutkaan, niin tietoa oli aika lailla erilailla käsillä. Olin juuri täyttänyt 22, suurin osa ystävistäni asui vielä kotonaan ilman tietoa poikakaverista. Itse olimme muuttaneet tähän samaan taloon, jossa edelleen asumme. Mulle ostettiin raskauden puolivälissä kännykkä, jolla pystyi kirjoittamaan 160 merkkisen tekstiviestin (se oli hieno peli se). Tietokonetta saatikka nettiyhteyttä meillä ei ollu... Mulla oli yksi kirja ja lisäksi jokunen vauva-lehti joita lueskelin. Mies oli viikot töissä. Siinäpä minä sitten pesää rakensin yksinäni omien ajatusteni kanssa. Toisaalta tieto lisää tuskaa, koska silloin en osannut pelätä esim. keskenmenoa, koska niistä ei juuri missään puhuttu. Olin täysin eri elämänvaiheessa, mitä ne ihmiset, joiden kanssa olin itse pyörinyt, mutta itse olin tilanteeseen halunnut enkä koskaan katunut. Yksinäinen tosin olin, myös omien ajatusteni kanssa. Tosin muusta en tiennyt, enkä muuta kaivannut.

Nyt on tavallaan vähän samanlainen vaihe, en todellakaan tiiä toista samanikäistä odottavaa, joka näillä kulmilla asustaa. Tosin tietoa ja kokemusta itsellä on ihan toisella lailla kuin ennen. Odotus tuo jotenkin niin erilaisia, laajempia, ajatuksia aikaisempaan verrattuna. Hassua, kuinka se ajattelutapa näin vuosirenkaiden lisääntyessä muuttuu. Kuitenkin olen tosi onnellinen siitä, että tulin tänne foorumille. Teillä on niin paljon kaikkia uusia ja erilaisia ajatuksia ja näkökulmia asioihin, mitä ei itse tulisi välttämättä edes ajateltua. Minutkin vanhan kääkän olette ottaneet mukaan porukkaan ja tsempanneet sekä tukeneet hirvittävän paljon. Iso kiitos siitä teille!

Jaa, ja mitenkähän tämä mahtoi liittyä tähän ketjuun... Ei hajuakaan! Mulla taas kerran lähti lapasesta. Kai sen voi laittaa niihin hormonejen piikkiin? Se on muuten kauheen kätevää, aikasemmissa raskauksissa en oo ymmärtäny mitään laittaa hormonejen syyks :)

Sannis ku se tuossa aiemmin kirjotteli, että syyskuuhun tuntuu olevan loputtoman pitkä aika. Onhan sinne toki aikaa, mut aattele jos oltais norsuja, ne on muistaakseni kantavana 24kk. Loppujen lopuks me päästään aika vähällä!

Kiva kun oot, Helmi :Heartblue
Ihan huippua, et meitä on täällä niin eri elämänvaiheista, tällanen "ristiinajattelu" ja ajatusten vaihto tällaisella porukalla on ihan oikeasti parasta vertaistukea. Ja nyt alkuraskaudessa ainakin tämä anonyymina olo luo turvaa uskoutua tänne vähän noloistakin jutuista. En mä teille näitä mun tonttuiluja naamatusten varmaan kertois :laughing002
Silti kukaan ei oo tyrmännyt/mollannut tms. täällä.

Ja niin, tartteeko ees sanoa. Kaks vuotta raskaana vois olla jo tosissaan liikaa!! :joyful:
Tosin norsut ei käytä googlea, eikä murehdi kai keskenmenojakaan suotta :laughing021

Musta on kans tosi kiva, että on erilaista porukkaa täällä. :)

Tänään oli vuorossa np-ultra, jossa tyyppi veteli sikeitä tällä kertaa. Vähän suostui onneksi liikkumaan, että saatiin mittoja otettua. Turvotusta oli 1,2 mm ja riskiluku oli 1:33000. Oli pakko päästä (miehen lisäksi) hehkuttaan asiaa ja kerroin läheisimmälle työkaverille. Oli tosi iloinen. :) Viikonloppuna olisi tarkoitus kiertää muutama sukulainen läpi.

Hienoa minz! Nyt nautiskele raskaana olosta oikein luvan kanssa!! :Heartbigred

Ihanaa kun kuulumiset on ultrista nyt olleet positiivisia! :)

Mulle sanottiin ultrassa, että keskiviikkona olis tulokset valmiit ja soittavat jos on jotain, muuten menee vaan tieto neuvolaan. Eiköhän ne olis heti soittanu tai viimeistään tänään, eli kyllä mä alan nyt huokasta helpotuksesta. :)

Niin ihania ultra-kuulumisia jälleen! :) olen super onnellinen teidän kaikkien puolesta!

Voi upeita uutisia kaikilla ultrassa olleilla! Siellä ne pienet rakkauden hedelmät kasvaa! :Heartred

Ja täällä vaan odotetaan samaa.. :grin

Ihana oli lukea juttujanne. Vieri vähän kyyneliäkin silmiäkulmista.
Mä kävin gynellä muissa asioissa ja ihana gyneni kurkkasi sen verran kanssani vauvelia, että siellä pötkötteli ja sydämen lyönnit nähtiin
Ensi keskiviikkona on kuitenkin se oikea ultra ja odotan sitä kovasti, kun saan siellä yhdessä mieheni kanssa vauvan olemassaolon todeta. Tietysti jännittää vähän, että onko kaikki hyvin.

Takaisin