Ultra- ja neuvolakuulumiset

Onnea mami96!
Mulle lääkäri sanoi sillon 36viikolla että erittäin epätodennäköistä että yliajalle menee, sillon oli kohdunsuu sormelle auki ja paikat pehmentyny. Ei ollu kuitenkaan kiinnittynyt vielä, nyt maanantaina (rv39) oli neuvola käynti, ja siellähän se oli hyvästi jo lähtötelineissä. On vaan jotenki sellanen olo ettei tämä ulos oo tulossa ennen ens joulua vaikka supisteleeki välillä ihan mukavasti. Olo on kyllä itellä vieläki mitä loistavin, maha ei oo alkanu ahistamaan missään vaiheessa eikä muutenkaan menoa haittaa joten ei haittaa vaikka ei vielä syntyiskään, mutta toisaalta, oishan se ihanaa ku syntyis jo :Heartred
 
Onnea mami96!
Tehdäänkö kaikille yleensäottaen tarkka kokoarvio ennen synnytystä? Mulla oli tiistaina neuvola ja yritin kauheena kysellä että minkähän kokoista vauvelia ois ooteltavissa, niin en oikeen saanut kummempaa vastausta. Aattelin vaan kun moni on kirjottanu että saanu painoarvion tarkalleen…. nooh oli pää ainakin kiinnittyny että jos se etenis pikkuhiljaa siihen pisteeseen että pääsis tositoimiin. 4 päivän päästä la….:happy:
 
Mulle neuvolaterkka sano että ei arvioi kokoa. Katsoo vaan miten siellä majaillaan ja sykkeet. Meijät laitettiin tuossa aiemmin kesällä kasvukontrolliin joidenkin mittojen vuoksi kun oltii ensin istukkakontrollissa niin siellä äippäpolilla sitten kuuli sen hetken kokoarvion ja kysyin sitten samalla syntymäkoko arvion. Muuten ei täällä ainakaan kai kuule kokoa ellei ole jotain syytä kontrolloida sitä.
 
Aivan, okei! No ompahan sitte ihan yllätys itelle että minkä kokonen laveri sieltä syntyy :)
 
Mutta sitä en tiedä että mitä sairaalassa sitten tapahtuu kun menee synnyttään :D että tsekataanko siellä sit miten. Sittenhän tuon näkee kun lähtö tulee :)
 
Täällä 3 päivän päästä LA. Kivuttomia supistuksia jotka levossa loppuu, ei muuta . Höh, ois ollu hyvä viikonloppu synnyttää :happy: Täällä on yritetty tällä viikolla akupunktiopisteitä, tulista ruokaa, SSS, lepoa, kävelylenkkejä, IKEAa. Sama kuin esikoisesta; ei se sieltä tule ennenkuin häädetään :dead:
 
Huh ootpas ollu reipas! Musta tuntuu että tää viikko menny lepäillessä ja vähän tietty yrittäny käydä kävelyllä yms mut supistelee kyllä silti aikas paljon, levossa myös. Ei siis kipeitä mut ei mukavaltakaan tunnu... Mää asttelin kans että olis huippu hyvä nyt viikonloppuna synnyttää
 
Tiistaina oli neuvolalääkäri, alapäässä ei mitään merkkejä että synnytys olis lähestymässä :/ paikat kiinni ja kiinteät. Mitään kokoarviota ei kertonu, sanoi vaan että lantio on hyvä. Verenpainetta pari viikkoa pitäny seurailla, jos ens viikolla sais jo jättää mittarin neuvolaan ku ei ne ees pahasti oo ollu koholla
koholla.
 
Paljonko sulla on viikkoja KM89? Mulla ihan sama homma rv 36+2, ei minkäänlaista kypsymistä alakerrassa...
 
36+3 tänään. Ei millään jaksais enää edes laskettuun asti tän mahan kans!
 
Mulla ois maanantaina vauvan koon seuranta äitiyspolilla ja samalla synnytystapa -arvio. Vauvan sykkeet olleet alhaiset niin oon saanu neuvolasta lähteä käyrille jo kahdesti ja samalla sitten ultrattu, muuten kaikki todettu normaaliksi mutta viimes vauvan kasvu oli hidastunut niin maanantaina sitten tarkastus käynti, viime käynnillä 24.8 oli viikkoja 34+5 ja vauvan painoarvio 2160g, pitääpä maanantaina kysellä arviota syntymäpainosta.. Nyt siis 36+3. Ja neuvolassa seurataan sykkeitä viikon välein...
 
Eli samoilla viikoilla mennään KM89. Mäkin kieltämättä voisin luopua tästä mahasta ennen kuunvaihdetta, mutta saa nähdä miten käy. Kunhan käynnistyis itsestään sitten ajallaan.

Mulla oli painoarvio 36+2 2700g. Toivottavasti siellä on vauva kasvanut normaalisti Sitrus!
 
Mulla huomenna käynnistys laskettuna päivänä. Ei syntynyt tyttö viikonlopun aikana, vaikka niin toivoin, mutta kunhan olis kypsymistä tapahtunut ettei käynnistys niin hankala olisi.
Ei muuta kuin kassin pakkaukseen ja viimeistä päivää ilman vauvelia viettämään :) täällä oli pari kk sitten painoarvio 3700g laskettuna.
 
Mulla oli viikolla 36 kohdunkaula ihan pehmeä ja 2cm auki, nyt vk38 eikä ole vielä syntynyt.. Eli ei sekään mitään kerro vaikka paikat olis aukenemaan päin että pitäs nopiastikin tapahtua :wink ensin esteltiin monta viikkoa ja nyt kun sais syntyä niin neiti viihtyy yksiössään liiankin hyvin :D
 
Voi ei LottaEmilia :D Vauva on päättänyt ettei hän haluakaan syntyä :wink Mutta niinhän se on, ei ne ennakoivat oireet välttämättä totuutta kerro. Mua vaan lääkäri pelotteli, että pitäis sopia lasketulle ajalle kontrolli, jos ei mitään sitä ennen ole tapahtunut. Onhan siihenkin vielä kolme viikkoa, joten ehtiihän tässä tapahtua vielä vaikka mitä :)

Tsemppiä huomiselle Desire!
 
Takaisin
Top