Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei täälläkään oo saatu kokoarviota, mutta aattelin huomenna mielenkiinnolla kysellä :) mulla sf-mitta oli viikolla 32+4 34cm ja viime viikolla en kysynyt kun uusi lääkäri oli aika vähäsanainen :shifty: huomenna tulee 36 viikkoa täyteen :) mitään sisätutkimuksiakaan ei ole vielä kertaakaan tehty.. Huomenna kuulemma otetaan streptokokki B testi.. Jei! :confused: Muutaman kauhistuneen kommentin oon mahan koosta saanut viime viikkoina, mutta eihän sitä tiedä vaikka tuliskin siro tyttö! :)

Mulla on kaikilla kolmella lääkärineuvola käynnillä sorkittu värkkejä ja nyt viime keskiviikkona otti sen streptokokki näytteen.

Tänään poksahti rv 37+0 ja neuvolakäynti oli heti aamusta. Kaikki oli oikein mainiosti ja streptokokkituloksetkin näyttivät negatiivista. Terkka halusi tarkistaa ihan ultralla vaavin tarjonnan, sillä ihmetteli kovasti kun ylävatsalla tuntuu myös kova "pallo". Ylävatsa se onkin mikä pullottaa ja tuntuu et alhaalla ei olisi muuta kun löysää makkaraa. Raivotarjonnassa vaavi olikin, mutta onpahan tarkistettu. Terkan mielestä vaavi tuntui aika isolta, joten sitä nyt seurataan(sf-mitta 36). Sanoi ettei todennäköisesti päästetä kovinkaan paljoo yli lasketunajan. Hui kauhia!!!

Täällä terkka/lääkäri takana. Hemoglobiini oli hyvin noussu että ei tartte enää välttämättä ottaa rautaa tai ehkä joka toinen päivä. Miltä nyt tuntuu. Vauva oli raivotarjonnas edelleen ja varmisti sen vielä ultralla. Vielä ei kuitenkaan merkkejä että olis iha lähiaikoina syntymässä. Sf mittaa ei näköjää merkinny eikä sanonu sitä ees kunnol ääneen joten siitä en tiedä muuta kun että tasasesti mennään. 2vko päästä sitten seuraava terkka aika.

Minnucrue1984 nousiko sun hemoglobiini itsestään vai miten sait sen nousemaan?

Alotin ottaan retafer-rautalisää. 1 tabletti päivässä. reilussa 2vkossa 106 nousi 120. Oon ottanu sen ennen nukkumaan menoo. Se on sopinu mulle parhaiten ja näemmä toiminukin :) Ja ei onnex tullu mitää vatsavaivojakaan mulle tuosta.

Eilen oli neuvola ja vauva edelleen perätilassa rv35+6. Lähete poliklinikalle lähti. Onko täällä muita joilla vauva vielä perätilassa?

Kiitos vinkeistä ton rautalisän suhteen, taidan itsekin aloittaa sen kuurin jotta sais ton hemoglobiinin nousuun ennen synnystystä.

Kävin eilen rv.33+2 neuvolassa.
Painonnousu sekä sf-mitan kasvu alkaneet varmaan nyt tasaantuun. Sf oli 32cm. Paineet 121/77, hemppa oli laskenut 118-> 116.
Poitsu raivotarjonnassa ja sykkeet huiteli 150-160 kun heräs just kun pääsin neuvolaan.

Tänään käytiin lääkärillä. Yläkäyrällä jatketaan sf-mitan kanssa, 33,5 oli nyt (rv35+6). Hemoglobiini noussut mukavasti kesäkuusta, oli 124. Pieni siellä raivotarjonnassa.

Meillä ensi viikolla lääkäri (rv 35+1) ja odotan kovasti josko jonkunlaisen koko arvion saisi vauvasta..

Mull huomenna tulee neukkutäti käymään kotona kun samalla tulee ennaltaehkäsevä perhetyöntekijäki kyläileen :) Pitää muistaa kysellä että saisko jonkimmoisen painoarvion tästä Pirpanasta ku tähä mennessä ei oo kertaakaa ollu siittä puhetta ja ultrakäyntejäkään ei enää ole (vaikka sais olla kyllä yks mun mielestä) kuitenkin ku nyt mennään jo viikoilla 37+1 että oisha se kiva tietää kumpi siel köllistelee ja kui isoksi ne arvioi...

Uusi lääkärikäynti takana toisen lääkärin kanssa (Tällä klinikalla on 7 synnytyslääkäriä jota ne vaihtelee aina viikon mukaan ja sit synnytykseen soitetaan se joka sattuu olemaan vastaavana sinä iltana) ja tältä tuli kyl ihan eri kommentti vauvan koosta! :D Eilen siis kävin rv 37+0 ja sf mitta kasvanut taas parilla sentillä ja nyt komea 38cm.. Lääkäri vaikutti oikein huolelliselta ja tunnusteli vauvaa enemmän kuin viime viikkoinen lääkäri ja tokas et "Oooh kylläpä on vauvalla kokoa!". Mut ei kuiteskaan suostunut antamaam painoarviota kun vauva on viel tosi ylhäällä ja mun lantioalue on kuulemma niin iso/syvä et voi vääristää.. Yritin lukea näistä sf-mitoista kun sisko yritti väittää et kellään ei voi 34cm pitempi olla.. Ja eilen sit luin et jos on lyhytselkäinen ja lyhyt henkilö niin se voi olla pitempi kun vatsa työntyy pakostakin ulospäin enemmän.. Mä oon 161cm ja painoa kertynyt 17kg.. Kaikki peppu/vatsa seudulle :rolleyes: Äiti veikkaa yli 4 kiloista jössikkää :grin liitin viel kuvan tämän hetkisestä masusta, lyötiin siskon kans vetoa et sf-mitta viel kasvaa näiden jäljellä olevien viikkojen aikana.. :hilarious:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    126.6 KB · Katsottu: 93
Muokattu viimeksi:
Ihana pallo Matty! Näyttää että laskeutunut mutta kuvakulma saattaa huijata! Muutoin näytät tosi hoikalta!

Ulkokäännöstä koitettu, vauva ei kääntyny eli perätilassa on edelleen rv36 + 6.. Nyt pitäs sitten valita et perätilasynnytys vai suunniteltu sektio..

Mites on mammat kummanko valitsisit omalla kohdallasi jos perätilasynnytys olisi lantion kuvauksen jälkeen mahdollinen?

Näin äkkiseltään valitsisin sektion...pelottaisi ehkä liikaa ensimmäistään synnyttää alateitse.

Takaisin