Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoinen leikattiin juurikin perätilan vuoksi. En suostunut yrittämään alateitse ja vaikka sektiosta toipuminen oli itselläni melko hidasta ja raskasta niin oon tyytyväinen valintaani. Arvioivat vauvan koon paaaljon pienemmäksi mitä sitten syntyessään oli, eikä olis hyvin käynyt jos olis yrittänyt alateitse synnyttää. Mutta tietysti nää on yksilöllisiä juttuja eikä ole mitään yleispätevää ohjetta, tämä vain minun kokemukseni :)

Mä myös valitsisin sektion. Varmaan pelkäisin että kesken alatiesynnytyksen joutuis kiireelliseen sektioon.

Tänään oli aamulla neuvola 39+0. Verenpaine hieman noussut aikaisemmista, mutta ei kuulemma vielä aiheuta huolta. Olisi kuitenkin hyvä nyt kotona mittailla paineita. Vaavi ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt...sai pään heilumaan ja sf mitta pysynyt samana eli 36cm. Laittoi nyt sitten lähetteen äitiyspolille, jotta tarkistettaisiin vaavin koko. Isolta vaikuttaa terkan mielestä ja haluaa asian tarkistettavan ettei tule yllätyksiä esim ei mahdu laskeutumaan tms. Taas sai lisää jännitettävää...huoh:sorry:

Onpas kotivalo teillä pitkälle menty, ennen ku kokoa aletaan tarkistamaan. Jännä juttu. Ei taida siis olla vauva heti tulossa kuitenkaan ja hyvinkö sä oot jaksanut?

Hooyo: Niin on menty juu. Mulla itselläni on kuitenkin sellainen olo, ettei täällä mikään jättivauva ole kyseessä, mut tokihan hyvähän se on asia tarkistaa. Tänään tuli juuri aika sinne hyvinkäälle. Tiistaina siis sit sinne(juurikin laskettuna päivänä).
Kiitos kysymästä.luulen, että oon voinut koko raskauden yllättävän hyvin verrattuna moniin muihin, joilla on ollut raskaudessa jos jonkinmoisia huolia. Edelleen vointi ihan ok, vaikka alkaakin olla aina vaan tuskaisempaa tämä oleminen. Kyllä sitä jo toivoo, et pieni tulisi syliin mahdollisimman pian, vaikka se synnyttäminen kui kauhistuttaa ja pelottaa.
Kuinkas itse jakselet?

Täällä 38+2 ja kaikki valmista vauvaa varten! Sairaalakassiin heittänyt vauvan vaatteet, viimeks oli hyötyä luumuista ja omista harsoista sekä omasta piposta, ne siis mukaan

1,5vkoa laskettuun!

Kotivalo tänään on edessä synnytystapa-arvio ja se on täs vähän etukäteen mietityttänyt. Lähinnä mietityttää, et minkä kokonen vauva mahtaa olla, sf oli viimekskin aika paljon.. Todennäköisesti tulee siis jotain selkeyttä tuleviin viikkoihin, mulla nyt siis 35+5. Verenpaineet on mulla pysynyt yllättävästi ihan hyvinä, oon kyllä kotonakin niitä mittaillut. Protskut oli viimeks neuvolassa nollissa, vaikka monta kertaa ollut yhden plussalla ja sain niitä tikkuja jo kotiinkin.. No, mut tänään pääsee näkeen vauvaa ultrassa :)

Hooyo tulehan sit kertomaan mitä siellä sanottiin!
Yritin kysellä mitä siellä ä-polilla oikein tehdään(noin niinkuin tarkasti ottaen), mut ei osannut muuta sanoa kun et ensin käyrille puoleksi tunniksi ja sitten mulle on varattu lääkäriaika. Oon ymmärtänyt et ultralla yrittävät sitä vaavin kokoa tutkailla. Toivottavasti sulla siellä kasvaa juuri passeli kokoinen ipana!
Mulla nuo verenpaineet on ollut paremmat kotona mitatessa(itseasiassa oikein hyvät) kuin neuvolassa kertaakaan. Mulla on niin selkeesti kovaa jännitystä aina neuvolassa ja lääkärissä. Siinähän yrittävät saada oikeita tuloksia niihin .

No niin, kättärillä käytiin. Koko käynti oli kerrassaan ripeä, jätin pissanäytteen, verenpaine mitattiin (vähän korkea-> pitää mittailla ja herkästi olla yhteydessä, jos kovasti nousee), mittailtiin vauvaa ja kovasti vielä oli korkealla eikä pää oo kiinnittynyt. Mittojen mukaan vauva -1 -käyrällä, mutta senkin lääkäri päätteli olevan perinnöllisyydestä johtuva. Ei siis huolta, lasketun ajan tienoille katottiin käyntiaika.

Lääkäri muuten kyseli asa-lääkityksestä. Kuulemma raskausmyrkytyksen sairastaneille seuraavassa raskaudessa se aloitetaan, myös monesta muustakin syystä. Mulle ei olla missään vaiheessa tästä edes mainittu, onko muille? Kuulemma jenkeissä käytetään paljonkin, täällä aika tuore juttu.

Lääkäri oli siis tosi mukava, heitti huumoria ja hyvin kuunteli ja kyseli. Myös kätilöopiskelijat saa plussaa.

39+2 ja äippäpolilla käyty syystä että verenpaine koholla hitusen ja proteiini +... Maanantaina lääkärin käskystä käynnistellään...

Enpä ole minäkään tuosta lääkityksestä koskaan kuullut,edes lukenut mistään.
Onnea mami96 maanantaille :)

Äitiyspolilta äsken kotiuduttu. Nyt siis rv 40+0 ja kokoarviossa oltiin. Kaikki hyvin ja vauvan tämänhetkinen kokoarvio ultralla oli hieman alta 3600g. Aivan passelin kokoinen siis, eikä mikään jättiläinen. Kohdunsuu pehmeä, 1cm auki ja kaulaa 3cm. Lantio kuulemma tilava. Nyt sitten odottelu jatkuu niinkuin tähänkin asti. Neuvolaan pitäisi huomenna soitella ja varailla taas aikaa.

Niin sitä vaan maanantaina käynnistettiin synnytys ja siinähän se vierähti melkeen päivä. Tuli iso tyttö maailmaan 21:50 tiistaina <3 nyt makoillaan ja vietetään tiistai aamua (isäntä kuorsaa) koko perhe osastolla ja katellaan kuinka se alkaa sujumaan meillä tämä perhe elämä

Takaisin