Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5.1 cm pötkylä melskasi mahassa normaalina ja iästäni huolimatta minimaalisella kromosomopoikkeamariskillä. Nyt odotellaan kolme päivä kauemmin (11+6) helpottunella mielellä.

Edit: ei siis tartte jatkotutkimuksia, todennäköisyydet 1:2 500, 1:100 000 ja 1:100 000 1,14 mm niskaturvotuksella.

Sent from my SM-T315 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Mä sain päättää haluanko sokerirasitukseen vai en. Vaikka ylipainonen oonkin, nii aina ollu arvot hyvät. Ja totesin et toisesta tein sen ja oksentelin koko päivän sen litkun takia, et saa olla oikeesti arvoissa jotain vikaa et suostun...
Ihania uutisia kuitenkin teillä jotka ootte jo np-ultraan päässy ja kaikki on ollu hyvin :)
Mä joudun viellä omaan ultraani oottaan kolme pitkää viikkoo.

5,54 cm kauhukakara riehui oikein urakalla ja pani lääkäritädin töihin toden teolla käänsi selkää ja sukelsi laidasta laitaan kuin mieltä vailla. Sitä sitten raviateltiin ja tönittiin jotta kuvat saataisiin otettua ja puolen tunnin ähertämisen tuloksena poimu 1,4 mm ja ennen verikokeen tulosta riski 1:2200 joten vallan mainio. Sydän pumppasi 152 lyöntiä minuuttiin ja lääkäri totesi että täältä tulee temperamenttia koko vartalon mitalta. Lupasin ottaa katkiksen illalla vakavaan puhutteluun ja kysyin lääkäriltä keltaisien sivujen terapeutteja. Oli helpotus että kaikki oli hyvin <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Just tultiin kotia nt-ultrasta. Ensinnäkin pikku "sputnik" oli elossa, joten iso huoli meni pois multa <3 Siellä se näytti vähä väliä ottavan päikkäreitä ja välillä potki jalkoja ihan miten sattuu :')

Tärkein asia kuitenkin että siellä oli kaikki hyvin, nyt voi jo alkaa nauttia raskaudesta! Illalla ehkä mennään kertomaan minun vanhemmille että heistä tulee ensimmäistä kertaa mummu ja moffa <3

Mä olin tänään tokassa neuvolassa, ja oli kyllä harvinaisen lyhyt käynti: noin lyhykäisyydessään kuunneltiin sykkeet, mitattiin paino & verenpaine ja sovittiin seuraava aika - oltiin melkein vartissa ulkona! :grin Ekalla käynnillä meni melkein puoltoista tuntia, ja nyt mietin, onkohan ne tulevatki käynnit tommosia tynkiä. Eipä sillä, ei mulla mitään kysyttävääkään ollu, ja mielenkiintosinta nyt oliki kuulla ne sykkeet ja saada tietää omat arvot.

Meilläkin nt ultrassa kaikki hyvin. Kaveri jumppas ahkerasti :) Seulat kaikki ok, joten uskaltaa jo fiilistellä enemmän! La aikaistui päivällä eli 5.2. pikkuista odotellaan :)

Tuntuu hassulta, kun seuraava neuvola on vasta lokakuussa, vaikka eihän niille käynneille oo samanlaista tarvetta enää tokas raskaudessa.

Seuraavaks meillä siis rakenneultra 23.9. sitä odotellessa :)

Mä kävin neuvolassa viime viikolla ja ne otti ne perusverikokeet. Soitti neuvolasta tänään et pitäs tulla uusiin kokeisiin kun oli tullut viesti, että ne näytteet on epäonnistunut? Miten ne voi epäonnistua? Plaah viimeksi oli jostain syystä työn alla saada verta ees tulee..normisti löytyy suoni heti ja tulee reippaasti. Nyt hb ku otettii joutu puristelee tosi kauan et sai tarpeeksi verta tulee ja ei laastaria tarvinut, ku pyyhkäsin paperilla ni loppu ja sama itse verikokeessa. Ku otin lapun pois, niin siinä oli yksi pien tippa verta eli saman tien lakannut..Mistähän tuoki johtuu,..

Siellä se masukki köllötteli hieman aamu-unisena. Aika kauan sitä jouduttiin kiusaamaan, mutta lopulta innostu kunnolla jumppaamaan ja lopuksi näytti vielä nyrkkiä :) Aivan ihana kätilö oli ultraamassa. Vatsan päältä ultrattiin. Niskaturvotus oli 1mm. Eli ihan hyvä. Toivottavasti verikokeissakaan ei oo mitään häikkää ettei tulis naistenklinikalta puhelua. Siellä se meille heilutteli kättä ja 5 sormea näytti olevan :)

Ihanaa lukea teidän hyviä uutisia :)<3 itse joudun vielä 2 viikkoa odottamaan ultraa, äääk en jaksa odottaa,tuntuu että siihen on vielä ikuisuus :((

Tsemppiä odotukseen nanna24! Kyllä ne 2 viikkoa sit lopulta äkkiä menee ja kohta huomaatkin et ultrahan on jo huomenna :)

Tänään oli nt-ultran uusinta, kun viikko sitten koko vastasi viikkoa laskettua vähempää ja oli mittaamiseen liian pieni. Koko vastasi tänään viime viikon ultraa eli nyt 11+4. Niskaturvotuskin hyvä! Toiv verikokeissa myös kaikki ok.

Minulla myös kohtu taaksepäin kallellaan ja vatsapeitteen päältä ei ultrassa näkyny edelleenkään yhtään mitään! Ja minulla ei ole edes ylimääräisiä kiloja tiellä. Varattiin jo aika rakenneultraankin lokakuulle :)

No nyt on ekat kuvat räpsästy. Eli nt-ultra oli klo 9.50 tänään. Kaikki oli hyvin ja sykkeet oli normaalit. Ainoa juttu oli et niitä olikin KAKSI!! Onpa tässä nyt sulateltavaa kun ekaksi mukulaksi oli ajatellut vain yhtä :D Mut silti olo on kuin lottovoittajalla!! <3

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin