Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla myös tosi vähän oireita ollu tässä raskaudessa. Ainoastaan tällä heton jääätävä tissikipu ja väsymys, mut sekään ei enää niin paha. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oivoi! Ylihuomenna olis np-ultra.. Jännittää! Ja vielä oman äidin kanssa mennä sinne kun mies on töissä naapurikunnassa niin ei tällä kertaa pääse mukaan. Luottavainen fiilis kyllä kun dopplerilla on masukin sykkeitä tullut kuunneltua melkeen joka päivä ja hyvin on kuulunut. :) Viikkojakin on nyt kasassa 11+4. Neuvolan terkkari onnitteli jo ja sanoi että nyt voi jo huokaista helpotuksesta. :) <3

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app

Onnea iloisista uutisista kaikille !

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola rv 10+3. Kaikki oli suht mallillaan hemoglobiini 129 eli oli hieman korkea. Vielä ei saatu sydänääniä kuulumaan, mutta terkka halusi ultrata sitten. Kaikki oli kohdillaan ja oli ihana nähdä miten oli jo kasvanut viimekerrasta! Vilkutteli ja potki, istukka kuulema takaseinämässä. 140 oli sykkeet <3 oon kyllä niin onnellinen siitä että meillä mahdollisuus ultrata tollasissa tilanteissa. Jäi hyvä mieli ja jaksaa odotella Np ultraan.

ihanan paljon hyviä uutisia teillä :)
mullaki oli ihan mahtava matka Bulgariassa, olla köllittiin 5 tähden hotellissa ja uitii ja herkuteltii jajajaja <3 hiukka oli ensin vähä totuttelemista paikkaan ku ei normaalisti ehkä kauheesti tykkää sellasesta pröystäilystä, mut kyllä tottu :D

ja huomen aamulla olis sitte toinen neuvola ja lääkäri, jännittää taas ihan kamalasti! viikko sitte maanantaina ku heräs, ni ei ollu enää oireen oiretta :/ ei närästäny, ei tehny pahaa, eikä turvottanu, eikä muutenkaan tuntunu mitenkää raskaana olevalta o_O
mut toivottavasti on minityyppi vielä matkassa vaikka onki ny hyvä olla :Heartbigred

mitäs eroo muuten noilla np- ja nt-ultrilla on?

Ttubu, onko 129 korkea? Mulla oli meinaan sama. Mä kuvittelin et se olis hyvä ettei tartte rautaa syödä ainakaan. Onko korkeesta arvosta jotain haittaa? Ihana että siellä toi ultraus käy noin kätevästi, eikä tarvi olla epätietoisuudessa.

Onnea hyvistä ultrauutisista. :) Itselläni olisi huomenna toinen neuvolakäynti ja viikon päästä sitten viimein np-ultra. Hieman meinaa jänskättää. :)

Minulla on aina ollut hemoglobiini 140-150. Eikös naisilla se pitäisi muutenkin olla yli 120 tai sitten joutuu rautakuurille.

No niin mäkin oon ymmärtäny. Joskus oon rautakuurilla ollu mutta ihme ettei nyt raskausaikana sit tarvinnukaan. Hyvä näin!

Mun hemoglobiini on yleensä ollut aina alle 110 niin kai se neuvolassa siksi mainisti että jup vähän enempi viellä. En mäkään tajunnut, koska muistelin että tota luokkaa sen kuuluisi olla :D no neuvolassa on aina neuvola jutut !

Jee, hei, kohta suurinosa meistä alkaa olla ns. turvallisilla vesillä! Mua harmittaa tosi paljon, kun nyt on näitä neuvolakäyntejä vähennetty oikein reippaalla kädellä ainakin täällä Pirkanmaalla. Täytyy itse tarkkailla omaa vointia tarkemmin ja laittaa ylös painoa, verenpainetta jne. Onneksi odotan toista eikä siinä mielessä tarvitse ihan alusta alkaa kaikkea opiskelemaan.

Mama88: Jännä kun mainitsit tosta neuvolakäyntien harventamisesta, kun musta taas tuntuu, että esikoisen odotukseen verrattuna, josta on kyllä jo aikaa, saan ravata vähän väliä jonkun tutkittavana. Hyvä vaan, tottakai, mutta hämmentävää.

Ekan raskauden aikana ekan ja tokan neuvolan välissä oli tosi pitkä odotus. Nyt taas mulla oli 1. neuvola 26.6. (vk 8+1 kuukautisista laskien). Sit oli nt-ultra 15.7. ja siinä välissä piti vielä käydä labrassa. Seuraavaksi olis sitten terkkarin tapaaminen 13.8. ja sen jälkeen lääkärineuvola 25.8.

Mulla on ikää 30 v. enkä kuulu mihinkään riskiryhmään (ei perussairauksia, korkeaa verenpainettä, ongelmia tässä tai edellisessä raskaudessa, tms.), eli kyse on ihan normaalin ohjelman mukaisesta seurannasta. En kyllä oo tarkistanut ohjelmasta sen tarkemmin, että tuleeko tohon joku pidempi tauko tän alkurutistuksen jälkeen, mutta ainakin tää alun seuranta on kyllä tiuhempaa kuin esikon aikana.

22 päivä kävin ensimmäisessä neuvolassa ja kaikki oli hyvin, ultrattiin semmosella todella huonolla ja vanhalla laitteella kun yritettiin saada oikeat viikot selville muttei onnistunut, joten odotellaan sitten 15.8 olevaan np-ultraan joka on klo 10.10 :) Mutta pääasia oli se että siellä näin pienen ihanuuden sydämen tykytyksineen, eli elossa on <3

Takaisin