Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle kans tuli ne tulokset tänään, eikä onneksi ollut kohonnutta riskiä. Noita riskilukuja siinä ei kyllä sanottu. No ei tullut lisästressejä nyt ainakaan, mitä ikäni takia pelkäsin. Tosi nopeesti noi tulokset kyllä onneksi tuli kun maanantaina vasta oli ultra.

Aa okei, pitääpäs iteki ootella jos tulis :) kävin kuitenki viikko sit ja todettiin turvotus normiksi, vaikuttaako asiaan lie se että joudun vielä uudestaan menee sinne lääkärin ultrattavaks sen ylimääräsen löydöksen takia..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Joo se voi olla ja riippuu varmaan siitä, milloin kävit verikokeessa. Mä kävin jo joskus 2 viikkoa sitten, niin siksikin varmaan tulokset tuli nopeasti. Tsemppiä teidän toiseen ultraan Esikoinen2015!

Käytännöt varmaan vaihtelee. Minulle sanottiin ultrassa, että otetaan puhelimitse yhteyttä 2 vkon kuluessa, jos menee riskirajan yli. Ja jos ei kuulu, voin unohtaa asian ja kaikki on sen puoleen kunnossa.

Nii joo, mulla otettiin jo monta viikkoo sit jotai kokeita ja viikko sit otettiin kokkolassa lisää verta.. :) kiitos :) eiköhän siellä kaikki oo toivottavasti kunnossa, viimeks eivät ainakaa antaneet mitään huolen aihetta, haluavatte vaa selvittää että mikä se on (mahollisesti kehittymätön kaksonen) jos kokkolassa eivät maanantaina saa selville ni sit lähetään oysiin selvittelee asiaa :) eipä tuo ittee huolestuta ku ei oo mitää syytä ainakaa vielä :)

Jännä että noin eri käytäntöjä... musta oli kyl hyvä että tulokset tuli jo postissa niin ei tarvii miettiä asiaa kahta viinkoa. Mullekin kätilö kyllä sanoi että jos 2 viikon kuluessa ei oo tietoa tullut, niin pitää ottaa neuvolaan yhteyttä, kun joskus tieto voi jäädä matkalle.

Olis tosiaan kiva saada tieto joka tapauksessa, vaikka en tästä huolehdikaan. Luotan, kunnes toisin todistetaan, että hyvin menee. Varsin, kun niskaturvotuskin oli ihan olematon.

Minä annoin verinäytteet ultran jälkeen. Sokerirasitus on ens ma ja neuvola viikon päästä pe. Pitääpä kysyä heti ma, josko näkis jo koneelta onko kaikki hyvin.

Esikoinen2015: Minäkin kävin sen np-ultran Kokkolassa ja siellä kätilö ultran jälkeen antoi lähetteen seulontaverikokeisiin. Sanoi, että noin kaksi viikkoa menee tuloksissa ja tosiaan soittavat jos niissä jotain häikkää on. Jos mitään ei kuulu, niin kaikki on ok. Tuloksia saa sitten kysellä rakenneultran yhteydessä, jos haluaa oikein ne tarkat luvut tietoonsa. :)

Jyväskylässä käydään verikokeissa ennen nt-ultraa ja sit ultrassa saa heti tulokset lukuineen neuvolakorttiin asti, jos edelleen niitä haluaa. Minusta oli hyvä systeemi vaikka siinä ehkä otetaankin usein turhaan verikokeita.

Muokattu viimeksi:
Hormoonihöyryissä on hyvä käydä lukemassa täällä hyviä uutisia tippalinssissä :)
Onnea siis kaikille!

No muakin ohjeistettiin, et jos seuluntoihin haluan, nii on käytävä kaks viikkoo ennen ultraa verikokeissa. Verikokeissa kävin tiistaina ja ultraan olis viellä se kaks viikkoo. Miten mä jaksan oottaa sinne asti? Onneks arki alkaa huomenna, nii ehkä se aika sit menee nopeesti :)

Minä en ole saanut mistään mitään tuloksia, muuta kun ultrassa tiedon että nt normaali. Kai ne ois soittanu jos niissä ois jotain hälyyttävää ollu. Neuvola on 1,5 viikon päästä, joten siellä varmaan sit viimestään.

Kiitos tiedosta chipmunk :) se vaan jäi kysymättä ja infoomatta ku oli kaikkee muuta :)

Meillä kaksosten vuoksi ei voitu käyttää verikokeiden tuloksia mut ainakin NT:t oli 1,4mm ja 0,9mm eli hyvät. Meillä Porissa käytiin verikokeilla ensin määrättynä päivänä ja ultrassa sitten jälkikäteen. Tulokset ois saanu ultrassa. 3.10. olis sit rakenneultra, jonka tekeekin erikoislääkäri. Toivon mukaan mukuloilla ois kaikki hyvin sielläkin kun ekasta ultrasta saivat puhtaat paperit :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Nurmijärvellä verikokeet oli myös 2 viikkoa ennen nt-ultraa. Nt-ultrassa käytiin ma ja jo seuraavana keskiviikkona oli postissa seulonnan tulos: Normaali. Olen varsinainen kyselijä ja kysyin heti ultran alussa, että koska ja miten tulokset tulee. Jos olisi ollut tarvetta jatkotutkimuksille, niin olisivat soittaneet naistenklinikan sikiötutkimusyksiköstä.

Lisäksi ymmärsin, että (koko) HUSin alueella ei enää laiteta tuota riskilukua tuloksiin, koska se ei ilmeisesti ole tarkoituksenmukaista ellei riski ole suurempi kuin 1/250.

Koks:n alueella on nt ja verikokeet samana päivänä samassa paikassa. Vastaus tulee vain jos riskiluku on hälyyttävä, muuten ei tule mitään tietoa. Toki neuvolasta voi kysyä jos haluaa..

Takaisin