Mulla oli lopulta mukavampi ja hyödyllisempi lääkärikäynti, kuin etukäteen ajattelin. Aikaakin siellä vierähti reilu 30 minuuttia.
Olin siis vieraassa neuvolassa, kun omaan ei lääkäriaikoja löytynyt. Matka taittui yhdistelmällä bussi-metro-bussi ja tietenkin sekä eka että toka bussi oli myöhässä. Olin laskenut, että mun ois pitänyt olla perillä 20 minuuttia etuajassa, mutta lopulta olin perillä 5 min. ennen mun aikaa. Pissan ehdin käydä stiksaamassa, mutta en edes ehtinyt löytää vaakaa ja verenpainemittaria, ennen kuin mut huudettiin sisään.
Lääkäri ensin vaan kyseli kuulumisia ja vointeja ja sain sitten käydä vaa'alla, kun hän kirjasi tietoja koneelle. Sitten käytiin ultrahuoneessa kurkkaamassa pikkuista, joka hengaili nätisti raivotarjonnassa, mutta oli edelleen aika ylhäällä, mitkä kyllä tiesinkin.
Vauvan sykkeet olivat hyvät ja mun pissa puhdas. Kohdun kaula oli kiinteä, kiinni ja täydessä pituudessa (3 cm), eli tilanne tältä osin täsmälleen sama kuin ekassa lääkärineuvolassa viikolla 16+5 saman lääkärin tarkistamana.
Ainoa huonompi homma oli, että mun alapaine oli kolmesta mittauskerrasta huolimatta koko ajan yli 90, mutta arveltiin lääkärin kanssa, että vois johtua tosi huonosti nukutusta yöstä ja siitä, että oikeasti jännitän bussilla reissaamista vieraisiin paikkoihin. Hölmöä, tiedän, mutta en vaan voi sille mitään.
Sovittiin sitten, että menen huomenna oman tk:n avoimeen neuvolaan tsekkaamaan noi paineet uudestaan, josko ois tosiaan vaan jännityksestä ollut kyse.