Ultra- ja neuvolakuulumiset

Knyttet, ei ihan menny tuo sinun neuvola nappiin.Kuullostaa että jäi tuki ja turva neuvolan tädiltä välistä.Suututtaa sinun puolesta.Pelot ja vuoto on sellainen yhdistelmä etten ymmärrä millä järjellä sinulta se ultra peruttiin.Peukkuja pidetään sinun ja vaavin puolesta.
 
minä jättäydyn joukosta pois, keskeytynyt keskenmeno. Paska on fiilis, mutta ei tälle mitään voi. :'(
 
Voi onpa hyvä :) tottakai niitä aina murehtii vaikka kui kaikki sanoo että ne kuuluu asiaan :D kuha ei mee liiaks ressaamiseks mikä ei taas oo hyvä :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi Niiskuneiti! Voimia ihan hurjasti!

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ei Niiskuneiti85! =´( Parempaa jatkoa sinne!

knyttet: Ei kyllä tosiaan kuulostanut ihan ammattimaiselta neuvolakäynniltä (miten puolessa tunnissa edes ehdittiin mitään?)! Toivottavasti menee jatkossa paremmin!
 
Ja knyttet, pahoittelut ikävästä neuvolakäynnistä. Mulla toi huomenna edessä ja pitäis kans päättää mitä teen seulontojen suhteen, kun oon miettiny et tuleeko niistä liikaa stressiä? Nyt tuntuu että ihan hyvä varmaan et oon joutunut odottaa oman neuvolatätini lomaltapaluuta, toivottavasti hän on mukava ja ymmärtäväinen.
 
En oo ikinä ollu seulonnoissa, mutta mitä nyt oon lukenu, niin ilmeisesti siinä otetaan verikoe ja ultrassa mitataan sikiön niskaturvotus ja siitä päätellään todennäköisyys down syndroomaan tms. Ja jos riski korkea niin sit otetaan näyte istukasta tai lapsivedestä ja tutkitaan sikiön kromosomit. Noissa tutkimuksissa on kuitekin keskenmenoriski joten en tiiä menisinkö noihin sit kuitenkaan. Ja toisaalta vääriäkin hälyytyksiä tulee ja toisaalta kaikkea ei välttämättä löydetä kuitenkaan.
 
Jotenkin noin oon sen kans käsittäny. Oon jotenkin ajatellut että seulonnassa paljastuu niin pieni osa erilaisista vammoista ja poikkeavuuksista että ei maksa vaivaa. Kaikki ei paljastu koko raskausaikana ja kaikenlaista voi tapahtua syntymän jälkeenkin ja osa paljastuu vasta lapsen kasvaessa ja kehittyessä. Enkä kyllä tiedä pystyisinkö tekemään aborttia kuitenkaan. Toisaalta ajoissa saatu tieto voi helpottaa sopeutumista ajatukseen että on saamassa vammaisen lapsen. Itse en kuitenkaan seulontoihin osallistu.

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Whaaat! nyt mää oon vähän ymmälläni, keskenmenoriski??? :O Miks ei kukaan neuvolassa oo kertonu sitä meille??

Mut jos ne vaan tekee sen missä ne ottaa mun verikokeen ja sitten mittaa sikiön niskaturvotuksen, niin voiko sekin myös aiheuttaa keskenmenon? vai onko se vaan jos ne ottaa lapsivedestä sen näytteen, niin se voi aiheuttaa keskenmenon?

Pakko soittaa neuvolaan tällä viikolla ja kysyä niiltä lisää seulonnoista tietoa! :sad001
 
Äh, ei!!!!! Verikoe ja ultraus ei aiheuta mitään vaaraa!!! Ainoastaan jos seulat hälyttää ja haluaa mennä VAPAEHTOISEEN lapsivesipunktioon josta selviää tarkemmin mikä vialla niin siinä saattaa olla pieni keskenmenon riski.
 
Seulonnat ei tosiaan eroa "normaalista" ultrasta muuten kun se niskaturvotusmitta yhdistetään verikokeen tulokseen eikä siinä keskenmenoriskiä ole. Niinkuin Femi tuossa lyhyesti ja ytimekkäästi totesi, jos jotain huolenaihetta olisi kaikki jatkotutkimukset on vapaaehtosia, eikä niissäkään riski mikään suuri. Ja vaikka olisikin ilmoittanut osallistuvansa seulontoihin, niistä saa milloin tahansa kieltäytyä ilman mitään erillistä syytä. Nou hätä! :)
 
tsemppiä kaikille masunkasvatukseen ja toivon et kaikilla sujuu hyvin raskaus, ja pienokaiset helmikuussa syliinne saatte! :Heartred

kova oli isku keskenmenosta, vaikka yritinki siihen orjentoitua hieman kun ei oireitakaan ollut!
Nyt odotellaan soittoa polilta et koska mennä sinne ja miten tehdään tyhjennys ettei imetys kärsi!

Onnea kaikile vielä ja voimia odotukseen!
 
Oon pahoillani Niiskuneiti85 :sad001 jaksamisia :Heartred

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Voi Niiskuneiti... :sad001 Voimia! Muista, että sitä ihan pientäkin saa surra.
 
Takaisin
Top