Ultra- ja neuvolakuulumiset

Tulee melkein kade kun toisilla noin aikasin jo neuvoloita+ultria :wink
Mulla eka neuvola 9+0 ja rv 11-12 "Varhaisraskauden ultraäänitutkimus, niskaturvotus- ja veriseulontatutkimus" sitten seuraava ultra onkin rakenne vko 21-22.
 
On se jännä mite erilailla ympäri suomee on ultrat.. itellä oli eka 8+1 np ultra on 11+3 ja sitä seuraava muutaman viikon päästä :D

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollut jo yksi neuvola ja yksi ultra (varhaisultra.) ensimmäinen neuvola oli 6+jotain ja varhaisultra oli 7+0 :) Kaikki on ollut hyvin ja niinkuin pitääkin, ainoastaan paino oli vähän laskenut pahoinvoinnin takia.

Nt-ultra on kolmen viikon päästä 12+4 ja ensimmäinen neuvolalääkäri siitä kahden viikon kuluttua.
 
Ei malttaisi odottaa ultraan asti.. se on vasta 29.7, silloin rv 11+6. Seuraava neuvola onkin sitte lääkäri elokuun puolivälissä..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenna olis eka neuvola, vihdoin :-) rv 9+1. Toivoisin pääseväni ultraan jos vaikka sit selviäis syy tähän vuotamiseen. Onneks on nyt vähän vähentynyt joten kaipa tämä taas tästä :-) kiva päästä neuvolaan vaikka oma tätsy onkin lomalla!

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Knyttet, hyvä että vuoto on vähentynyt. Mulla kans eka neuvola olis ylihuomenna. Toivon kans että pääsisin ultraan varmistamaan tilanteen mahdollisimman pian.
 
Eka neuvolakäynti takana! Terveydenhoitaja oli kaikinpuolin hyvä, empaattinen ja osaava. Jutusteltiin ja verikokeita otettiin. Ylihuomenna onkin sitten varhaisultra. Ehkä siellä sitten ymmärtää, että mitä oikein on tapahtumassa... Mulla tää epäuskoisuus on yhä vallitseva tunne
 
Tänään on alkanut pelottaan kauheesti neuvolakäynti. Jännitystä jatkuu klo 14 asti jolloin aika vasta on. Anoppi haki pojan päiväks hoitoon heti aamusta joten on ollut aikaa tunnustella vatsan tuntoja ja miettiä kaikkea. Ja kun on hieman vilkas mielikuvituskin niin olen koko ajan varma, että runsas vuoto alkaa ja sitä myötä menee kesken. Nyt pitäis saada muuta ajateltavaa, koska muuten mun aamupäivä menee vessassa ravatessa ja murehtiessa. Toivottavasti voin tulla kertomaan hyviä uutisia neuvolan jälkeen ja toivottavasti siellä on terkka joka ottaa mun huolen ja pelon tosissaan ja suostuu ultraamaan!
 
Knyttet, Toivottavasti on ymmärtäväinen täti siellä, joka ottaa sun huolen tosissaan ja pääset ultraan, niin että saat mielenrauhan.
 
Knyttetin teksti olisi voinut olla mun näppikseltä. Mullakin on neuvola tänään klo 14 ja pohdin ihan samoja ajatuksia. Mitä jos siellä ei olekaan mitään, ja millä mä saan neuvolatädin tarkistamaan asian. Todennäköisesti en millään koska täällä ei taida olla ultraa neuvolassa, että sikäli pelko jatkuu vielä... Jos se suostuisi edes sydänääniä kokeilemaan, vaikka tuskin nekään vielä kuuluu ja sitten stressaan kahta kauheammin.

Koitan ehtiä tulla kirjoittelemaan kuulumisia neuvolan jälkeen. Me vaan ollaan lähdössä reissuun heti kun sieltä palaan, eli jos en sittenkään ehdi niin loppuviikosta sitten joskus.
 
Pietää peukkuja kaikille jotka jännää pääseekö ultrattavaks :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
toivottavasti pääsisitte molemmat ultrattavaksi niin ei tarvitsisi kärsiä epätietoisuudesta. Se kun on kamalan raskasta henkisesti, ainakin itelle on ollu nää 2,5 viikkoa yhtä piinaa odottaa.
 
Elya, ihanaa etten ole yksin pelkojeni kanssa. Juuri tällaisten tilanteiden takia tämä foorumi on kullan arvoinen :-) olen.jotenkin saanut itseni rauhoiteltua ja odottelen jo suht tyynenä neuvolaa. Meidän neuvolassa on ultra mutta ei välttämättä henkilöä joka sitä osaisi käyttää. Mulle riittäis kun näkis tai kuulis sykkeen ja sais jonkun selityksen vuodoille! Toivottavasti sullakin on positiivinen neuvolakäynti! Koitetaan pysyä rauhallisina :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
No ei vastannut ihan neuvolakäynti mun toiveita. Terkkarina oli joku kesäsijainen joka ei välttämättä ollut ihan kauhean kokenut. Visiittini kesti n ½ tuntia ja lähinnä punnittiin ja mittailtiin arvoja. Ei tuo juurikaan oloista ja voinneista kyselly vaan piti itse ottaa pelot puheeks. Kuittasi vuotoasian sillä, että onhan se tosi kurjaa mutta voi kuulua alkuraskauteen. Joo, ihan kun en ois tienny! Kysyin mahdollisuutta ultraan tai sydänääntenkuunteluun niin ei onnistunut. Tai sanoi, että voi yrittää kuunnella sydänääniä, mutta kun ei ole niitä kauheasti kuunnellut niin ei varmaankaan saa niitä näin aikasessa vaiheessa kuuluviin ja sitten tulee vaan pahamieli. Viikoilla 10-11 olevan lääkärikäynninkin perui, kun kerran olen jo käynyt terveyskeskuksen varhaisultrassa (jolloin lääkäri ei edes löytänyt koko alkiota!!!) Pitäis kai vaan puolustaa oikeuksiaan tiukemmin, mutta jotenkin ei jaksas. Nipun papereita ja oppaita sain, lähetteen labraan ja luvan soitella ultra-aikaa ekaan oikeaan ultraan. Niin ja sit se oli ihan pöyristynyt, kun en halunnut mukaan sikiöseulontoihin. Joo. Ihan mukava nuori nainen tämä terkkari oli, mutta ei ehkä ihan tilanteentasalla koko ajan.
 
Knyttet, ei todellakaa kiva käynti :sad001 tuosta ei voi hyvä mieli jäädä :/ ja miks ihmeessä varhaisultra aika piti perua jos edellisessä ei löytynyt alkiota?? Törkeetä minun mielestä!!

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top