Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli tänään kanssa aamusta rakenneultra. Vastaanottoaulassa kerettiin istumaan max. 5 min, kun kätilö jo huikkasi sisälle. Hetken puheltiin neuvolakortin tiedot läpi ja sitten sain hypätä sängylle. Ihana oli kätilö kun koko ajan kertoi mitä näki ja tutki. Kaikki näytti siltä miltä pitääkin. Kierron mukaan viikkoja pitäisi olla 19+5 mutta pikkuinen vastasi 20+5. :Heartred Alkuraskauden ultrasta asti pikkuisen koko on ollut 4-5 päivää isompi, mutta laskettua aikaa ne eivät kuitenkaan ole muuttanut. Itse kuitenkin olen laskenut tuon isomman koon mukaan, niin kuin tickerikin näyttää. :)

Lopuksi kätilö kysyi haluammeko tietää sukupuolen. Minä sanoin haluavani tietää, mutta tiesin, että mies on hieman ollut vastakarvaa haluaako vielä pitää arvoituksena. Nyt yllätykseksi oli miehenkin mieli muuttunut ja sanoi kätilölle että saa kertoa jos vain näkyy. :) Pikku prinssiä hän kovasti lupaili. :Heartblue Mies oli ihan yllättynyt, kun on kyllä toivonut poikaa, mutta on olettanut saavansa tytön ja siihen ajatukseen jo tottunut. Minulla on ollut poikafiilis koko ajan, mutta en sitä ole miehelle paljastanut. :) Mukava katsoa kun tulevalle isällekin hymy nousi naamalle ja kotona jo tohkeissaan selaili poikien nimiä. Nyt saa taas hieman hengähtää ja nauttia olosta. :)

Rakenneultra takana ja kaikki oli hienosti <3 ihana ultraaja eikä jouduttu edes odottamaan :) ei jääny epäselväksi et pikkuveli tulee meidän neitille :D <3 ja niihän se oli tuo typy tässä jo monesti todennu masua silitellessä että "pikkuveli" kyllä isosisko tietää tommoset ;) 4 päivää isompi poitsu oli, mut niin ne tais esikoisestaki sanoo ja syntyi hyvin täsmällisesti puolituntia yli la. :) ja sirppana oli kuitenkin.

Haha.. Piti ihan tarkistaa nii esikoinen oli ollu KAKSI viikkoa isompi RUssa, eikä sillonkaan muuttunu lasketuaika :) eli en ala viel kauhistelee et tulee iso vauva tai et syntyis aikasemmin ku ei tosiaan menny esikoisenkaan kohdalla sillee xD

Tässä vaiheessa ei enää ultra kerro "luotettavasti" raskauden kestoa, luotettavin on nt-ultrassa saatu, koska sen jälkeen jokainen sikiö kasvaa omaa tahtiaan. Siksi ei muuteta laskettua yleensä :) meilki poika vastas jonku viikon viikkoja isompaa kans mut ei muutettu la :)

Onnea kovasti ihanista ultrakuulumisista <3

Kiva lukea näitä, että koko ei vastaa viikkoja uutisia muiltakin. Pitäisköhän näyttää nää tarinat mun synnytyssairaalassaki kun jaksavat syyllistää mua ja mun radia koon heitosta.... o_O

Meilläkään ei koko vastannu viikkoja, oli pienempi. Mutta niin on ollu kaikki kolme aikasempaakin. Mä luulen et meillä se koko vääristyy sillä et se reisiluunmitta on lyhyempi kun oletetaan ja kun lasketaan kolmen mitan perusteella viikkoja niin tulos vääristyy. Ja meillä reisiluunmitta on lyhyempi koska me vanhemmat ollaan lyhyitä, mää 161 ja isäntä 168 ja neitit on ollu 44cm/2690g, 48/3120 ja 47/2980 syntyessään, kaikki täysiaikasina syntyneitä. Niin ei oleteta että meistä normi 50 pitusta tulisikaan. Mutta totuushan jää nähtäväksi.

Täällä vastattiin ihan päivälleen viikkoja ja mäkin olen 160cm pitkä ja vauvan isä 170 ehkä :D

Oli aika huvittavaa ku isukin kans ultraan mentiin naistenklinikalle ja vietiin auto johonki parkki halliin ja sieltä sit sinne sairaalaan eka käytiin syöpäosastolla ja sen jälkeen mentiin vahingossa lapsettomuus klinikalle..voi niitä katseita ku meikä tallustelee sinne maha pystyssä totaaa eei ihan taida olla meijän paikka missä täällä olis info kiitooos :D

Mulle sanoi nyt eilen ultrassa et pitäis ainaki pari viikkoa heittää et muuttuu.. Koon mukaan sanoi et la 11.2 ja kierron 14.2 mut mennään tällä minkä sain sillon nt ultrassa :) Esikoisen aikaan ne neuvolassaki tuosta sit soitteli kun olivat varmoja et muuttuis.

Mulla oli siinä aikasemmassa ultrassa (niskaturvotus?) koko muutamia päiviä pienempi viikkoja, mutta samana pidettiin la kuitenki. Kahtoo mitä sanovat sitte tiistaina :) Vaikka oon jo ihan vakuuttunu että sieltä tulee semmone yli 50cm ja 4000g jötikkä kuitenki, niinku itekin olin. Oli kuulemma kauhee synnyttää. Kiitos äiti näistä kauhukuvista.

En nyt muutenkaan tuota laskettua aikaa kiven kirjotettuna pidä, kun sehän nyt voi heittää aika paljonkin sitte loppupeleissä :P Kuhan ei liian aikasin tule.

Meilläki on pikkunen ollu molemmissa ultrissa pikkasen isompi ja ultraaja sano samaa, että kahella viikolla pitäs heittää että muutetaa. :)

Mun kohdalla mennään muutenki ihan arvauspelillä alkuunlaittamisen suhteen kun mun kierto on jo vuosia ollut epäsäännöllisyyden multihuipentuma... Pakko oli vaan jotain koittaa neuvolakorttiin saada tiedoksi. Mun muistikuvien mukaan vauva olis laitettu alkuun n. viikkoa ennen ku mitä papereissa on ja alkuraskauden ultran tuloskin eroaa siitä mitä on sen jälkeen arvioitu, mutta näillä mennään ja maksetaan 30 euroa kerta kun pitää polilla rampata kuuntelemassa ympäripyöreitä teorioita joista en tuu hullua hurskaammaks...

mua kans jännittää/pelottaa... On nii vahva tyttö olo ollu pitkän aikaa ja nyt jotenki ajattelen et sieltä on kans tyttö tulossa. Entä jos se onki poika, pelkään miten reagoin...

^ Mulla on vähä tota samaa, jotenkin tuntuu ihan että tuo mönniäinen on tyttö että entä jos se sitten on poika.. pitää asennoituu ihan uudestaan.

se ois tännää (maanantaina) neuvola..saas nähä valittaako se naikkonen siellä jos en saa taaskaa pissanäytettä annettuu.. ei se aina vaa tuu pissa sillo ku pitäs :D

Erika, mä sain ainakin antaa sen näytteen siinä neuvolakäynnin loppupuolella, kun olin just ennen lähtöä käyny veskissä.

Takaisin