Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kädet tärisee vieläkin!Vauvan puolesta kaikki kunnossa.Jalat ristissä heristi nyrkkejään.Ei niskaturvotusta ja vastasi viikkoja 12+1 :) Mutta sitten tuo hyytymä ei ole pienentynyt minnekään vaikka vuotanu tämän kolme viikkoa.Se on ihan istukan reunalla joten seksikielto jatkuu..Ja kaikki kirkkaat vuodot on ilmotettava eteenpäin.Jospa nyt kuitenkin uskaltaisin uskoa että vauva ois sylissä helmikuussa.

Hihii, meillä oli tänään tytöllä 5-v neuvola ja se täti alko multa kyseleen yhtäkkiä mun oloja ja miten on odotus menny. No siinä hetki juteltiin ja sit kuunnelttin sydänääniä. Kaks kerta ne saatiin pikasesti kuuluun, kun ei tää pikku apina halunnukkaan pysyä kunnolla paikoillaa. Mut oli ne vaan niin ihanat <3 Nyt jaksaa oottaa ens torstaita ja ekaa ultraa.

Eilen eka ultra ja se oikeesti oli siellä, mun sisällä kasvaa ihminen. Kaikki oli hyvin... Jotenkin odotin tietty hyviä uutisia, mutta kun kaikki oikeesti oli hyvin, niin on se hieno tunne. Välillä pelottaa oikein kun miettii, että milloin hyvien uutisten sijaan saakin huonoja uutisia. Maanantaina sokerirasitukseen... Yökyökyök syömättömyys, juomattomus, verikokeet, litku ja sairaalassa hengailu...

Mahtava kuulla ihania uutisia! Mulla kin oli eilen se np-ultra siinä päivällä ja mies oli mukana. Jännitti todella paljon koko päivän kun odoteltiin.. Vihdoin kello oli 12.45 ja koitti H hetki.. Jalat vaan tutis ja itku oli kurkussa kun jännitti niin kovin. no sit menin makuuleen ja ultas ensis sisäisesti.. Ruutuun ilmesty heti pieni vauva! eikä itkulta van voinu välttyä.. Ei liikkunu juurikaan ja ja lääkäri totes että siinä se on ja taitaa nukkua.. paineli pikkasen vatsan päältä ja johan se heräs ja venyteli.. Aivan mahava näky.. Ja muutama kyynel lisää. Sen jälken se oli kin menko vilkas ja potki jaloilla ja yhdessä vaihessa näytti siltä kun se olis imeny peukua.. Ultras vielä vatsan päältä ja niska turvotus oli vaan 1,46 ja kaikki oli hyvin masu asukilla.. Eilen ennen ultraa olin 13+0 viikolla ja la. 19.2.2015 ja ultran jälkeen uus arvio oli 13+4 viikolla ja la. 15.2.2015 mutta sano että pidetään vanha laskettu aika silti. Saatiin myös ihan hetken kuunella sydän ääniä.. Mies uteliaana kysy jos suku puoli jo näkyis ja se tutkiskeli ja pysäytti kuvan ja selitti sitä kuvaa että hänen mielestään se voi olla poika mutta ei millään varmuudella.. Seuraava ultra olis sit 7.10.. Voi vihdoin kin alkaa nauttimaan tästä raskaudesta kun tietää että kaikki on hyvin!

Meilläkin oli torstaina np-ultra :) vauvalla oli kaikki hyvin viikot silloin oli 13+2 mutta vastasi viikkoja 13+6 mutta ei silti alettu la vaihtamaan. Mitenkäs muuten jos muilla on vastannut isompaa viikkoa ja laskettua ei kuitenkaan olla muutettu niin ootteko laskeneet vielä ns."vanhojen viikkojen" mukaan vai sitten niiden joita vastasi silloin :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä ainakin lasken vanhojen viikkojen mukaan, koska eri tahtiahan ne pienet siellä kasvaa. Edellisessä raskaudessa oli nt-ultrassa 4 päivää pienempi mutta rakenneultrassa vastasi tasan viikkojaan, tämä nykyinen oli nt-ultrassa 4 päivää isompi. En ole ihan varma laskeeko nuo laitteet viikot 28 kiertopäivän mukaan joten sekin voi vaikuttaa viikkoihin jos on pidempi/lyhyempi kierto.

Mä oon vaihtanut jos la on muuttunut aluksi se oli 14.2 välillä jopa 11.2 ja nyt viimeinen 12.2

Ninna, mun käsittääkseni ultrakoneet menee ihan mittojen mukaan vaan laskee sen sikiön iän, joka tietty varmaan perustuu omalla tavallaan siihen 28päivän kiertoon, mut mitoista se katotaan vaan :D

Taitaa yleinen ohjeistus olla että vaihtavat laskettua aikaa jos la muuttuu 5pv tai yli. Esikolla ei muutettu kun eroa 4pv ja elin ihan sitä papereihin kirjoitettua..ei kai sitä itekkään kannata erilailla laskea ettei tuu väärinkäsityksiä. Nyt muuttu 7pv ja la muutettiin.
Ja kuitenkin suuntaa antavahan tuo la on jokatapauksessa..

Mulla vaihtoi ultrantäti 10.2. -> 13.2. Vaihdoin myös laskuni viikolta 12+2 viikkoon 11+6, kun täti sanoi mun siinä olevan.

la ajan muutaaminenkin taitaa aika paljon vaihdella paikkakunnittain. Mulla laskettuaika vaihdettiin, vaikka eroa oli vaan päivä. Lasken viikot papereihin merkatun la mukaan että välttyy sit turhilta sekaannuksilta.

Esikoisen kohdalla päivää ei vaihdettu vaikka heittoa oli 3 päivää, eli nykyään täällä taidetaan muuttaa aina utran mukaiseks viikot.

Aika jännää et niitä sit muutellaan päivänki takia :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Mulla heitti 4 pv neuvolan antamasta ja vaihdettiin. Kätilö oikein sanoi että ei neuvolan päivä voi mitenkään pitää paikkaansa joten todellakin vaihdetaan :) Tosin tiesin jo alunperin että neuvola laski päin honkia, siksi en siihen luottanutkaan :)

Takaisin