Ultra- ja neuvolakuulumiset

Happy, Oisin kyllä itekkin ollut hieman hölmistynyt tuollaisessa tilanteessa :) onnea matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin :)
 
Siis vaihdan sitö siis säännöllisesti et pidän yhtä sidettä max 2 tuntii ja ton siteen vaihdoin siks et oli epämukava tunne ja nyt kolmas side menossa ja tota vuotoo on kyl tullu semmonen 1-2 dl en tiiä ne käski seurailla..
 
Tiada onko vuoto veristä vai kirkasta? Jos on veristä ja noin runsasta niin sit pitäis kyllä päästä näytille. Tai siis jos siinä on hiukan verta joukossa ei niin paha (normaalia rajumman sisätutkimuksen jäljiltä) mutta jos kolme siteellistä verta niin sit näytille ja heti!
 
Hyvä, se kuulostaa sisätutkimuksen aiheuttamalta. Jos alkaa tulla oikeen punaista verta ja paljon niin sit lähdet heti. Seuraile nyt vuotoa muuttuuko runsaammaks, väheneekö tai muuttuuko väri tai koostumus.
 
Tota tulee jatkuval syötöl ja kerran tuli semmonen kirkas punanen peukalon kokonen klöntgi vessan pönttöön..pyyhittäessä tulee koko ajan..
 
Miksköhän miulla ei tuu yhtään vuotoo vaik nyt on taas sisätutkimuksii tehty.. Lauantain kaks ja tänään taas yks. Nuo varmaan tekee hirmu hellästi kun tunnu missään. Sais kyllä ronkkia kovaa niin paikat lähtis aukeemaan :D

Tiada, eikös se vähän verinen vuoto tarkota sitä et paikat kypsyy.. Jospa se lähtis sit nopeemmi tulee.
 
Mullakaan ei sillo viimeks tullu ku vähän reilummin valkovuotoo tai sit jotai limatulppa limaa.. Ei sit vissii oo niin hellänä limakalvot kuitenkaa mitä luulin.. Vaikka kipeetä teki kun survoi oikeen kunnolla et yltäis kokeilla, miulla ei kyllä seksikään tee oikee mitää vaikka melkei kylmilteen lähtis hommiin.

.. Joillaki vaan sit ilmeisesti herkemmin suuttuu, jospa se siitä pian rauhottuis Tiada.. Tai sit meinaa sitä et paikat avautuu lisää?!?
 
Mulla tehtiin maanantaina rajumpi sisätutkimus ja teki kyllä kanssa kipeää :sad001 Kyllä sai puhallella että kärsi paikollaan olla. Vähän tuli pitkin päivää verta, mutta ei kai mitään vuotoja side tolkulla sais olla? :wideyed: Ens viikolla uudestaan lääkäri (40+2) josko sitten olis paikat valmiimmat synnytykseen. Tsemppiä Tiada, kyllä nää viimeiset viikot kipujen kanssa voi olla aika piinaa, koita keksiä jotain puuhaa että saisit muuta ajateltavaa!
 
Tää on nyt neljäs siteellinen ja soitin uudestaan et kauanko tota pitää viel seurailla nii en saannu vastausta.. Vastaukseks tuli mee suihkuun ja koita kestää se vuoto on iha normaalia ku ei oo kirkasta.. Jep jep..soittoo sit uudestaan jos ei kestä..
 
Siitä limatulppavuodosta ja lapsivedestä vaan sanon, että mulla se muuttui eilen iltapäivällä selkeästi rusehtavasta paksuhkosta limasta kirkkaaksi ja ohuemmaksi. Onneksi soitin aamulla neuvolaan. Ja se, että tämä lapsiveden tulo on niin erilainen kuin ennen johtuu siitä, että tämä on ns. Korkee vedenmeno. Kalvot on siis alhaalta ehjät, ja vuotavat jostain ylempää.
 
Yliaikakontrolli takana, kaikki aivan mahdottoman hyvin niin vauvalla kuin mullakin. Fyysisesti ei mitn kipuja tai vaivoja. Sunnuntaina tasan 42+0 ja klo 9 synnärille käynnistykseen jos ei nyt ala luonnollisesti. Ekaa kertaa olin käyrillä ja hyvät lähtökohdat käynnistää synnytys eli jotn tapahtunut kohdunsuullakin. Kohta meillä on vauva:Heartred
 
39+6 ja ylimääräinen lääkärikäynti takana. Vauvalla kaikki hyvin, lapsivettä riittävästi, painoarvio 3400g. Kohdunsuu on sormelle auki ja pehmentynyt, mutta eipä vielä sen kummempaa edistystä ole tapahtunut. Viikoilla 41+2 pitää soittaa sairaalaan ja varata yliaikaiskontrolli, jos ei vauva siihen mennessä ole tajunnut ulkoistua. Nyt pompin jumppapallolla jos vaikka painovoima edistäisi asiaa.

Kätilö muuten suositteli synnytyksen käynnistymisen edistämiseen rintojen stimulointia, joko itse lypsämällä tai sitten miehen suorittamana. Mies oli ihanan hämillään, kun tästä puhuttiin :grin Mutta lupasi kyllä, että voidaan ottaa tämä keino käyttöön heti tänään :rolleyes:
 
Mä soitin neuvolaan eikä senkään mielestä tää vuoto oo normaalia et jos iltaan jatkuu viel nii soittoo uudelleen ja sit tarkastukseen ja sit jos sais sen käynnistyksen :)
 
Mä sain tänään ajan Kättärille siihen painoarvioon. Aika on laitettu lasketun ajan jälkeen... Eniten hämmästyin ja ärsyynnyin kuitenkin siitä, että pitäisi käydä sokerirasituksessa uudestaan!!! :O Voi prkl. Oon siinä testissä käynyt ja kaikki ok, ei mua uudestaan kiinnosta sitä kokea. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Sillähän siitä tietty selviäis jos tää kaveri tulis ulos ennen tota lekuriaikaa... :D
 
Takaisin
Top