Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sehän mua tossa ihmetyttää ku minäki oon neuvolassa ja polilla rampannu enkä oo tullu siitä yhtään viisaammaks kuitenkaan :grin Esimerkiks 2 viimesimmällä kerralla oon polilla joutunu/päässy(?) sellaseen pikkuhuoneeseen pötköttelemään missä mulle on köytetty joku anturi masun ympäri. Ei mulle oo kyllä kukaan kertonu siellä että mikä juttu se on... Siis joo oonhan mä ite selvittäny että sillä jutulla tsekataan jotkuu käyrät mutta ei niistä niiden tuloksista (?) oo kukaan sit maininnu mitään. Että tehdään mulle juttuja kyllä mutta en minä tiiä mitä juttuja ja miks :grin:grin:grin:grin:grin

Mulla se streptokokki näyte on otettu siis jollain viikolla 10 ja terkkari wano et kun oli positiivinen niin ab vaqn suoneen synnärillä... Pitänee ehkä kysyä synnärillä uusitaanko testi vai ei. En mä nyt turhaan sitä ab haluais :-/

Niin se kai on, että sen kantajana voi olla pitkänkin aikaa ja oireettomasti, kun ei kai se sitten itsestään mihinkään häviä. Eli jos on kerran todettu, niin sitten on. Toisinpäin taas voi olla niin, että vaikka jokin testi olisi nega, niin jos se on otettu liian aikaisin, voi synnytyshetkellä sitten ollakin positiivinen. Näin nyt tämän itse ymmärsin. http://www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit/taudit-ja-mikrobit/bakteeritaudit/b-ryhman-streptokokki

Soittivat sieltä äippäpolilta kun mulla oli pissassa jotkut leukkarit neljällä plussalla ? Niin kuulemma joku bakteeri löytynyt mutta onneksi on ensi tiistaina jo uusi aika sinne polille niin siellä kattovat uudestaan tuon pissan yms.. Kunpa tässä ei mikään tulehdus vaan olis päällään , varsinkaan jos pitää joku antibiootti kuuri syödä oon sihtikurkku en saa yhtään mitään pillereitä alas :D

No emmäkään kyllä mistään tiiä! Välillä tulee semmonen olo et tajuukohan noi että tää on mun eka kerta!?!? Oon ollu kaks kertaa niillä "käyrillä" mut hajuuka miksi... Mut ei ilmeisesti vakavaa ku sen jälkee ain päässy kotii.

Kyllä se strepto-b voi mennä poiskin, näin sanoi pelkopolilla kätilöt.. Saas nähdä onko nyt esikoisesta tosiaan oli.. Mut ei mulla se mitenkää oireillu ja eihän se vaarallinen ole muuten, mut voi sit vauvaan tarttua jos ei mene ab tippa synnytyksessä. Miulla 37+5 ottaa nyt näyteen kun täälläpäin sairaalan suositus et 37 Viikolla vasta ottaa.

Mulla otettiin tosiaan se strepto tänään rv 36+1. Mutta sit terkkari otti kans jonku verikokeen?! Siitä en oikeen tiedä mikä se oli ja miks otettiin.

^Ootko Rh neg? Mulla nimittäin ens viikolla taas eessä se vasta-aine koe. (36+2 varattu aika)

Meillä oli ainakin synnytysvalmennus sairaalassa (tosin vasta tällä viikolla) missä sit kerrottiin kaikista puudutteista ja kalvojen puhkasusta ja imukupeista yms. Niistä sainkin pahat painajaiset... Lisäksi jaettiin lappu et mistä syistä lähteä sairaalalle (kysyivät kyllä ollaanko jo neuvolasta saatu se, no ei oltu). Neuvolasta ei oo siis mitään oikeen neuvottu synnytyksen suhteen tai millon pitäis lähteä sairaalaan tms. Ihan outoa kun jokuhan olis voinu jo synnyttää ennen tätä viikkoa.

Toinen oli kun oltiin neuvolan vauvanhoito ja imetysinfossa niin se ei jaksanu kaikkee käydä läpi kun oletti et ollaan oman th:n kans käyty jo läpi... no ei olla, plääh. Muutenkin aina unohan kaikki murheet siel vastaanotolla ja kotona sit mietin et unohin siitä ja siitäkin mainita.

Mulla taas on nyt kahdella edellisellä käynnillä muistutellut milloin lähteä sairaalaan ja siitä ambulanssista se jaksaa kans muistuttaa. Riittää näköjään papereissa se 1 syöksysynnytys niin ovat varpaillaan.

Mulla on th kans puhunut useampaan kertaan että sit lähempänä synnytystä käydään yhdellä neuvolakerralla läpi synnytystä ja mitä odotan/haluan ja jos mulla on kysymyksiä jne. Vaikka mulla on jo viikosta 26 pelätty ennenaikaista synnytystä ja viikkoja on nyt 36 niin ei vieläkään olla tuota synnytyskeskustelua käyty! Toisaalta en kyllä odota saavani paljoa uutta tietoa tuosta keskustelusta ja tiedän jo aika hyvin mitä odottaa ja mitä haluan. Ainut mikä mietityttää on epiduraali vai spinaali...? Jos edes ehtii saada siis.

Ei oo meilläkää oo puhuttu neuvolassa synnytyksestä sillee kunnolla vielä. Ainut vaan mitä sano toissa kerralla et niin kauan ku ei oo sanottu et on kiinnittyny ni lanssilla sairaalaan, mut nyt olin tiistain ultrassa vissiin kiinnittyny, näin ainaki ymmärsin sitä tökeröä lääkäriä :eek:
Jos ottais nyt maanantain neuvolassa puheeksi ton synnytyksen.... Kyselis vähä noista kivunlievityksistä. Mulle ku asiat tuppaa menemään kunnolla tajuntaan ku ne joku mulle selittää eikä sillee et luen niistä jostain :joyful:

Mie kysyin tuosta et jos menee vedet ja ei oo kiinnittyny vielä täysin nii jos viikot on jo 36+ nii kyljelleen makaamaan 20-30min et vauva painautuu paikoilleen ja se kyllä riittää. Toki pitää soittaa synnärille ja jos vauva on ihan tosi ylhäällä nii sit voi olla tarpeen lähtee ambulanssilla. Mut miulla ei ollu viime neuvolas kun ihan pienestä kiinni nii ei kuulemma vaarallista jos vedet menis. Nyt kyllä epäilen et ois kiinnittyny jo ku eilen tuntu ihan siltä.

Takaisin