Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No juu, Pihlajanmarja, mullahan on radikin niin se keraaminen vaihtoehto olis ehkä ollut parempi... :D
Siitä tulikin mieleen että terkkari ei edes kysynyt sokerimittauksista, olettaa kai et se hoidetaan TYKSin puolella ja TYKSissä puolestaan oletetaan et neuvola hoitaa tarkkailun. :D Mä en aio huomauttaa asiasta niin kauan kun arvot on ok. Jatkan mittailuja ja kysyn sit jos tulee poikkeamia. :)

Maanantaista tulee poikien päivä ;) Me muuten unohdettiin terkkarin kans eilen mitata sf, mutta mulla tuo ei kauheen luotettava oo muutenkaan kun Tirppa on joka kerta eri asennossa→samoin maha... Mutta se streptonäyte kyllä otettiin.

Noku minä just tuolta tammikuisilta vakoilin että ei se streptokokkinäyte ole pätevä ku viikon ajan. Eli jos sen ottamisesta on yli viikko ku menee synnyttämään niin ne joutuu jokatapauksessa ottamaan sen pikatestinä uusiks...

Tuosta streptonäytteestäkin on niin monenlaista infoa. Toiset sanoo että näyte on voimassa 2vkoa, toiset 4vkoa, toiset 6vkoa, toiset 7vkoa. Nyt ekaa kertaa kuulen tuon yhden viikon. Että ota näistä nyt sit selvää...

Mäkin luulin, että se strepto-näyte otetaan viikolla 37, mutta mulla oli eilen 35+0 ja se otettiin.

Mulla ei oo otettu ollenkaan. Eikä oo kyllä ollu toista neuvolalääkäriäkään. Mulle tää raskaus on ollu vähä sillai että oon raskaana ja sit mä synnytän. Kaikki asiaan liittyvät tiedot oonki sit saanu ihan omatoimisesti opetella... En tiiä mitä ne kelaa... Ei kai mitään. 5 kuukauden ajan ramppasin äitipolilla radin takia. Viimeks sit lekuri muisti kysyä multa että oonko mä ensisynnyttäjä...

Oon nyt täällä äpolilla odottamassa vuoroani ja voi jestas mua alko jännittää. En tiiä miks mut tuntuu et pakko juosta kohta vessaa, pulssi hakkaa tuhatta ja sataa ja hermostuttaa... Varmaan ne verikokeiden tulokset... En tiiä... Pakenen kohta paikalta :o kiva ku se mittaa tuolla multa paineet ni onhan ne koholla... :o

TAYS käytynä.. virtaukset ei ollut huonontuneet, yhtä huonot kuin ennenkin, mutta Rönttö on kasvanut ja takaisin keskikäyrälle 390g, eli nyt 2980 ja kaikki mitat vastaa LA:ta :)

Vielä yksi varmistus ultra 2.2. mutta lääkäri oli tosi tyytyväinen.

kaikki arvot hyvät, jos näillä sais mennä 19 päivää, olisin tyytyväinen.

huh huh, kyllä on helpompi olo :)

Mulla se streptokokki näyte on otettu siis jollain viikolla 10 ja terkkari wano et kun oli positiivinen niin ab vaqn suoneen synnärillä... Pitänee ehkä kysyä synnärillä uusitaanko testi vai ei. En mä nyt turhaan sitä ab haluais :-/

Mashnu, ei voi olla totta! Miten ne ei ole infonnut sua neuvolassa? :wideyed: En yhtään ihmettele, jos jännittää. Synnytys on muutenkin kuin hyppy tuntemattomaan, mutta jos ei ole saanut yhtään opastustakaan, niin mitä se sitten on? Sokkona kävelet kallionreunaa pitkin...

Mulla jäi hyvät muistot ja kokemukset käynnistyksestä. Älä huoli ja koita olla panikoimatta. Kaikki menee hyvin ja rohkeesti kysyt, kun on kysyttävää. Itsekin menen maanantaina äitiyspolille ja voi olla, että käynnistellään :woot:

Mulle sanottiin että kun otetaan b-strepto viikolla 36+x niin se riittää lasketun ajan yli.. No maanantaina nvlalääkäri.

Mä sain sillon ihan ekalla käynnillä neuvolassa nivaskan oppaita. Niistä ja netistä mä oon tätä raskautta opetellu :joyful: Me höpötellään aina neuvolassa kaikkea muuta ku raskautta ku mä olen niin lukossa tommosissa paikoissa etten mä muista kysyä mitään... En mä olis magneettikuvausta ja käynnistystäkään saanu jos mun mies ei olis puhunu mun puolesta äitipolilla...

Mashnu Eikä.. tosin nyt kun mietin, en edes tiennyt mikä on synnytys jakkara, kun ei ole ollut puhetta koskaan kenenkään kanssa.

erilaisista lääkkeistä sain tietää äippäpolilla, kun tuli puheeks, kun kysyin epiduraalista, en edes tiennyt että välilihan voi puuduttaa ja kätilö,jos viitsii kannatella, ei välttis repeämiä tule.. kohdullekin on joku oma puudute, käynnistyksestä tiesin tasan pillerin,jota käytetään tyhjäämiseen KM:n jälkeen,että näin täällä.. imukupit löysin googlesta.

Että eipä meitä ekan kanssa olevia liikaa neuvota.

Ja googlessa on kertomuksia laidasta laitaan 95% kauhu synnytyksiä, jotka ei kyllä auta omiin mielenliikkeisiin mitenkään hyvin.

Takaisin