Meillä oli pikkumiehen kanssa ensimmäinen ultra viime maanantaina. Ensin katsottiin pituus ja paino. Painoa oli nyt jo huimat 2970g. Syntymäpaino oli 2480g. Neuvolatäti sanoi, että on jäntevä poika ja todella tarkkaavainen. Sitten kokeiltiin refleksit. Niiden aikana muksulta pääsi ensin isot pissat pöydälle ja sitten tuli vielä puklutkin..
Sitten neuvolatäti ihmetteli kuinka kädet menee niin siniseksi.. No kai ne menee, kun ilman vaatteita on joutunut olemaan pitkän aikaa..
No sitten loppuaika menikin siinä, että käytiin läpi lantiopohjanlihasten treenaamista ja jotain muita ohjeita.. Tunti meni reissussa ja seuraavava käynti on ensikuun puolessa välissä. Hyvin kyllä huomaa, että pieneen rääpäleeseen on tämän kolmen viikon aikana tullut kokoa lisää vaikka kuinka paljon. 
Sitten neuvolatäti ihmetteli kuinka kädet menee niin siniseksi.. No kai ne menee, kun ilman vaatteita on joutunut olemaan pitkän aikaa..
No sitten loppuaika menikin siinä, että käytiin läpi lantiopohjanlihasten treenaamista ja jotain muita ohjeita.. Tunti meni reissussa ja seuraavava käynti on ensikuun puolessa välissä. Hyvin kyllä huomaa, että pieneen rääpäleeseen on tämän kolmen viikon aikana tullut kokoa lisää vaikka kuinka paljon. 
Eli eiköhän se 4kg ole tullut kerättyä ennen syntymää :) Ja pääkin on suhteessa muihin mittauskohteisiin isompi... Huoh.. synnytystä odotellessa :)
Vaikka mulla eikä vauvalla ei oo mitään merkkejä tosta raskausdiabeteksestä, niin heillä on käytäntö ettei näitä tapauksia päästetä tätä pidemmälle koska kuulemma silloin vauvalla alkaa olemaan sen verran massaa ja hartiat niin leveät että alatiesynnytys vaikeutuu. Ja samasta syystä jos rb-vauva on yli 4,5 mennään suoraan sektioon eikä alatiesynnytys ole enää vaihtoehto. Normaalisti raja on 5kg.
Lääkäri sanoi että voi hyvin olla että asiat lähtee rullaamaan itsestään jo viikoilla 38-39 vauvan koon takia. Siis A P U A ! ! !
Tosin koitan koko ajan tolkuttaa itselleni ettei passaa tuota päivää tuijottaa, varmaan menee yli...
En nyt ihan tiä, kun varoitellaan, että netistä luettua ei kannata aina uskoo, mut oon neljän lääkärin kanssa ollut tekemisissä ja kaikilla on ollut oma mielipiteensä ja versionsa mun diagnoosista ja hoidosta ja seurannasta.. Tää osas parhaiten perustella, joten taidan uskoa sitä.. No paras uutinen oli se, että maanantainen lääkärin arvio "kanavaa 3cm, ei sormellekaan auki" oli tänään "kanavaa 2 cm, pehmeä, ei auki, mutta voi minä hetkenä hyvänsä lähteä." Joten uskon ja perustan luottamukseni ja hatarat toiveeni siihen. Minä hetkenä hyvänsä. :D