Mua alkaa melkein kyllästyttää joka päivä päivitellä jotain jahkaamista, mut tässä tulee taas.. Sen jälkeen, kun kävin rv 37 lääkärillä ultrassa ja se soitti perään, että maksa-arvoissa oli häikkää, olen käyny 5 kertaa verikokeissa, 3 kertaa lääkärissä, jossa ultrattu ja tehty sisätutkimus, 6 kertaa vauvan sydänkäyrillä jne. Tänään olin käyrillä ja lääkäri. Nyt oli mieslääkäri, hetken olin vähän hämmentynyt, mut samalla meni kuin nainenkin. Ja oli se sisätutkimuksessa hellempi kuin edellinen, joka yritti runnoo nyrkkinsä mun sisään. Mainitsin siitä, että halus auttaa käynnistään synnytyksen ja tänpäiväinen lääkäri hymähti, että kun on paikat ihan kiinni, niin ei siitä oo mitän hyötyä. Vasta kun paikat on vähän auki ja pehmenny, voi sisätutkimus laukaista supistelua. Joten KIITTI VAAN, edellinen lääkäri!
Tää 4/4 oli täysi vastakohta mielipiteissä 2/4 tapaamalleni lääkärille, joka sanoi, että raskaushepatoosi, olis melkein käynnistänyt saman tien ja määräs lääkkeet, jotka maksoi yli 30€. Ei saattanut perikatoon, mutten nyt mielelläni olis ns roskiinkaan semmosta summaa heittänyt, sillä tänään sanottiin, etten tarvii niitä. Sanoi myös arvoista, että raskausaikana on muutenkin isommat hälytysrajat, esim sapessa vasta 40. Joten kirjaimellisesti mulla ei ees oo ollu koholla.. Lisäksi totesi, että kutina saattaa johtua ihon venymisestäkin, ei voi sanoa, että niistä arvoista. Ja ylävatsan ultra, johon mut määrättiin ja joka tehtiin eilen, oli kans periaatteellisesti hätävarjeluliioittelua, kaikki ok ja usein ei ees koskaan selviä, miks alat arvot ollu koholla.
En nyt ihan tiä, kun varoitellaan, että netistä luettua ei kannata aina uskoo, mut oon neljän lääkärin kanssa ollut tekemisissä ja kaikilla on ollut oma mielipiteensä ja versionsa mun diagnoosista ja hoidosta ja seurannasta.. Tää osas parhaiten perustella, joten taidan uskoa sitä.. No paras uutinen oli se, että maanantainen lääkärin arvio "kanavaa 3cm, ei sormellekaan auki" oli tänään "kanavaa 2 cm, pehmeä, ei auki, mutta voi minä hetkenä hyvänsä lähteä." Joten uskon ja perustan luottamukseni ja hatarat toiveeni siihen. Minä hetkenä hyvänsä. :D