Ultra- ja neuvolakuulumiset

Ja pakko vielä ilokseni lisätä, että enpä ole koskaan ollut niin iloinen siitä kun lauantaiaamupäivänä ei pysy aamuiset appelsiinimehut sisällä :)
Ehkä se pahoinvointi voi tällä tavalla ailahdella ja hävitä muutamiksi päiviksi.

Aurinkoista päivää teille jokaiselle!
 
Oltiin tänään ekassa ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitääkin :) Siellä se nukkui kaikessa rauhassa ja kun yritettiin herätellä, niin se vain käänsi kylkeä ja jatkoi nukkumista. Nyt sen vihdoin oikeesti uskoo, että siellä masussa on pieni ihmisen alku, kun sen sai itse nähdä - ja kuulla sydämensykkeenkin :) Nyt siis menossa 13. viikko ja vauvelilla oli pituutta hurjat 5,4 cm ;)

Ekassa neuvolassa ei meilläkään ultrattu. Neuvolatäti selitti, että koska vauva on silloin niin pieni, niin sitä on hyvin vaikea edes löytää (kun ei voida tietää, missä kohtaa masua se majailee). Jos vauvaa ei silloin ultrassa löydetä, niin vanhemmat huolestuisivat turhan takia, joten siitä syystä ultraa ei silloin vielä oteta :)
 
Minulla on ensimmäinen neuvola tasan 2viikon päästä ja jännittää niin kovasti. Silloin on viikkoja omien laskujen mukaan 9+5 niin mitä luulette ultrataanko tai kuunnellaanko niitä sydänääniä silloin? Käskettiin varata 2tuntia aikaa käynnille... Ensimmäistä odotellaan siis.
 
Nyt on niiiin onnellinen fiilis. <3 Toinen neuvolakäynti oli tänään ja hoitaja sitten pyynnöstä katsoi ultralla masuun ja sieltä se pieni sintti onneksi löytyi, ikää on pari viikkoa vähemmän kun aluksi luultiin eli nyt ois menossa aika varmasti viikko yhdeksän. Oli kyllä niin uskomatonta nähdä kuinka pieni sydän läpätti hurjaa vauhtia menemään.  Nyt siis ei tarvitse enää ressata että onko siellä oikeasti jotain. :D Seuraava "oikea" ultra sitten 28.3, siellä se kuulemma näyttääkin vähän enemmän jo vauvalta. :) Ps. Jos huono-olo vaivaa niin kokeilkaapa pahoinvointirannekkeita, niissä on pieni nappi joka painaa akupunktiopistettä ranteessa. Mulla ainakin onneksi toimii, pääsee jo paremmin ylös sohvalta. :D
 
Kävin viime perjantaina (8.3) yksityisellä ultrassa tehtyäni positiivisen testin edellisenä päivänä ja pakko oli heti päästä katsomaan onko se totta, ja siellähän se oli, sydän sykki kauniisti ja koko vastasi viikkoja 7+6.
Ensi viikolla eka neuvola ja sieltä varmaan sitten lähetettä ultraan ja verikokeisiin.
Tänään tuli kauhea nivaska papereita esitäytettäväksi.
Jännää!
 
Mullakin pitäis olla muutaman viikon päästä eka ultra, kutsua ei oo vielä kyllä näkynyt. Mites teillä julkisella ultrassa käyneet, saitteko kuvan mukaan sieltä? Mä olen siis neuvolatädin mukaan menossa joko naistenklinikalle tai kättärille, jälkimmäiselle tulossa jotain uudistuksia tms (?) En siinä infotulvassa ekassa neuvolassa saanut kaikkea jäämään päähän... :D te muut helsinkiläiset tietänette?
 
Tänään oli lääkärineuvola, vkoja 11+4. Ikivanhalla ultralla neuvolalääkäri tahtoi katsoa sykkeen, oli sitä mieltä että parempi sillä kuin dopplerilla vielä tässä vaiheessa. Pikkuinen oli vaan niin kovin villi, ettei mitään tarkkoja sykelukemia saatu mitattua toisen pyöriessä väkkäränä ympyrää käsien ja jalkojen viuhtoessa edestakaisin emoticon Lääkärin sanoja lainaten "onpahan ihan takuuvarmasti elossa"..

Pari päivää vielä niskapoimu-ultraan, siellä varmaan näkee sitten vähän tarkemmin paremmilla laitteilla.
 
Eilen oli np-ultra, siellä myky peukkua imeskeli ja sätki :D Olihan se helpotus nähdä että eteenpäin mennään. Itsellä vieläkin epäuskoinen olo, vuoden yrittelyn ja lääkärin  varoittelujen jälkeen ei meinaa oma pää lähteä raskauteen mukaan... Onhan tässä vielä aikaa valmistautumiseen. onneksi...
 
Niskapoimu-ultra takana, jes! Poimu oli 1,2mm, Möykyllä taas mittaa jo 60,0mm ja sitä myöten laskettu aikakin aikaistui tuonne 29.9 ja viikkoja siis onkin nyt 12+5.
 
Testarossa, milloin sinulla oli alkuperäinen laskettuaika? muuttuiko siis paljon? Mulla menkoista laskettuna oli np-ultran aikaan 12+0, mutta kone näytti 12+4 ja pituutta mykyllä oli tuo sama 6,0. Päivissä oli niin vähän poikkeamaa, ettei sitä la:ta muutettu...
 
Takuttaja, 4.10 oli alkuperäinen. Sen mukaan ultrassa oli viikkoja 12+0 ja korjatusti sitten 12+5. En tiedä mikä on raja lasketun ajan muuttamiselle Jorvissa, mutta tuon nyt ainakin muuttivat.
Edellisten lasten aikana, kauan sitten, muuttui molempien laskettu aika ultrassa kaksi päivää eteenpäin, mutta nykyään ei ihan noin pieniä muutoksia taideta enää tehdä.
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että nykyään on 5 pv se 'raja', mennäänkö la muuttelemaan. Ehkä se on pikkasen paikkakunta-/ lääkärikohtaistakin??? Ylihuomenna oma np-ultra, jännittää!!!!!
 
itse kävin ultrassa maanantaina ja oli siellä kyytiläinen ja oikeassa paikassa jopa. olin pelännyt (turhaan) tuulimunaraskautta. Mutta nyt olen huomannut että minulla pistää välillä vasemman puolen häpyluuhun ja en tiedä mistä johtuu :/  minulle sanottiin kättärillä että laskettu aika olisi 22.10 ja neuvola sanoi ekalla käynnillä että 14.9 :D heitti hiaman mutta ei haittaa
 
Ultrassa aamulla käyty ja kaikki niin kuin pitääkin. Ultra otettiinkin yllättäen vatsanpeitteiden päältä eikä alakautta niin kuin ohjeessa sanottiin. Liikkuvainen pieni oli. Tänään myös julkistetaan omille vanhemmillemme vauvauutiset :)
 
Iloisia uutisia idästä: np ultrassa käytiin päivällä, yksi vilkas toukka oikeassa paikassa, 5,8 cm pitkänä. Ja vilkkaalla tarkoitan semmoista ADHD-tapausta, oikeesti, se ei pysähtynyt sekunnikskaan!!! Alakautta aikamme kun seurailtiin kuperkeikkoja, lääkäri vaihtoi tekniikkaa. Kuvat ja mitat saatiinkin sit paremmin mahan päältä. Lohduttava asia siinä liikuskelussa on, että mulla istukka etuseinässä, ymmärtääkseni vähän vaimentaa iskuja, kun pikku sirkusakrobaattini voimat alkavat riittää mukiloimiseen. ;) Mitenkään kovin hellävaraiseksi en voi lääkäriä haukkua, painoi laitetta mahaa vasten niin, että sattui ja sisään lykkäsi toisen 'tikun' niin nopeesti, että ehdin vetäistä vaan henkeä kauhusta, "vatkasi" ympäriinsä hyvää kuvakulmaa etsiessä jne. Auts.. Mutta synnytykseen verrattuna varmasti hyttysenpistoja. Eikä oo tarkoitus pelottaa ketään! Kaikkiaan oli upea kokemus nähdä lapsensa riehumassa sen n 15 minuuttia (odottaen turhaan pysähtymistä), ois voinu pidempäänkin! En malta oottaa seuraavaa kertaa!
 
Ensimmäinen neuvola takana ja kuunneltiin sydänääniä! NE KUULU!! Itku pääsi kun niin onnellinen olo tuli :)
 
Ihana kuulla näin paljon onnellisia uutisia, toivotaan että hyvät uutiset jatkuvat loppuun asti emoticon Leppoisaa pääsiäistä kaikille!!!
 
Minä kävin tänään avoneuvolassa jos sattuisi sydänäänet kuulumaan. Viikkoja 11+0. Hirmu kauan täti etsi ja etsi eikä löytynyt. Olin jo heittää toivon kaivoon kunnes meni vähän alemmas etsiskelemään ja siellä se pikkuinen oli piilossa!!<3 syke 160+. jei, se on matkassa!!><3 ensi viikolla np-ultra enkä millään jaksaisi odottaa! yritin tuonne masuihin laittaa kuvaa, muttei minulla tule ainakaan tällä tabletilla mitään vaihtoehtoja kuvan lisäykseen?: kirjoitan kyllä blogia jos sieltä tahtoo masukuviani katsoa:)) queen-ariel.blogspot.com. matka alkakoon!:))>
 
Minä kävin tänään avoneuvolassa jos sattuisi sydänäänet kuulumaan. Viikkoja 11+0. Hirmu kauan täti etsi ja etsi eikä löytynyt. Olin jo heittää toivon kaivoon kunnes meni vähän alemmas etsiskelemään ja siellä se pikkuinen oli piilossa!!<3 syke 160+. jei, se on matkassa!!><3 ensi viikolla np-ultra enkä millään jaksaisi odottaa! yritin tuonne masuihin laittaa kuvaa, muttei minulla tule ainakaan tällä tabletilla mitään vaihtoehtoja kuvan lisäykseen?: kirjoitan kyllä blogia jos sieltä tahtoo masukuviani katsoa:)) queen-ariel.blogspot.com. matka alkakoon!:))>
 
Takaisin
Top