Ultra- ja neuvola

Tuntuisi olevan.. o_O Aloin ynnäilemään kirjoitukseni jälkeen, että mahtoiko täti katsoa väärästä paikasta tietoja kun sain muistikuvan, että arvo olisi ollut ennen rautakuurin aloittamista sama.. Luulisi, että se olisi lisäraudasta noussut jo tähän mennessä.. Tuolloin olisi tosin ollut siltikin jo rv 30+ tai 31+ menossa, joten ei oikein sekään täsmää hänen keskiraskaushöpinöihinsä.. ? Ei oikein kehtaa huomenna uudelleenkaan soittaa ja kysyä et katsoitko nyt varmasti oikeasta paikasta, siitä perjantain jälkeen päivitetyistä tiedoista?!?! :confused:

Mulla oli viime viikon keskiviikkona neuvola ja rautakuurista huolimatta hb 104. Th oli vaan et tää laite nyt voi sen parikyt yksikköä heittää, et ei ole tarkka. :eek: edellisellä kerralla oli 117 ja määräsi kuurin. Nyt vaihdettiin onneksi lääkettä ja ensi viikolla on jo taas neuvola. Olin kyllä ollu tosi väsynyt ja kiukkuinen, et ei ehkä ihme noilla arvoilla. Onneksi nyt olo hieman korjaantunut. :) mut jos se niin paljon muka heittää ja toi arvo oli noin alhaalla ni miksi ei määränny kokeeseen? o_O

Tänään oli sairaalassa synnytystapa arvio rv 34+3 ja kaikki hyvin pienellä. Painaa nyt 2200g ja arvio syntymä painoksi on n. 3500g. Paikat pehmenneet ja sormelle auki, mut kohdunkaulaa vielä jäljellä.:) tehtiin hieman sitä synnytys suunnitelmaakin jo ja se oli kyl hyvä. Tuli jotenkin kivempi/luottavaisempi olo, ku on eka kuitenkin tulossa ja kaikki niin uutta. :grin veikkasi et syntyis ennen laskettua aikaa. :grin (hih.... viimein äippälomalla :p :Heartred)

Kävin eilen siä lääkärissä uudestaan.. No nyt ei ollukkaa kyse mistään kasvotarjonnasta vaa se lääkäri oli kuulemma tuntenut vauvan käden siellä pään vieressä... Ei kyllä mulle puhunu viimeks mistään kädestä.. No nyt ei kuulemma tuntunu mitään ylimäärästä ja kaikki on hyvin.. Musta vaan tuntu et se lääkäri yritti pätee sille nuorelle kätilö opiskelijalle..

• Tykkään
Reaktiot: DT
Tänään oli neuvola ja sain kysyttyä kohdunkaulan tilanteen kun sitä ei korttiin oltu merkitty viimeksi tutkittaessa. Eli 2 vk sitten oli kaulaa jäljellä enää 1,5cm kiinni mut hieman pehmentynyt. Nassikan pää on niin alhaalla et terkan mukaan ei napanuoran luiskahtamista tarvii pelätä jos vedet menis :) Mua ei silleen supistele et vois valittaa niin uskon että ensi vuoteen asti mennään... ehkä. :)

Tänään 37+1 neuvolasta lähetettiin korkeiden verenpaineiden takia svo:lle tarkastukseen. Paineet oli neuvolassa vielä toisella mittauksella 141/91. Sf-mitta oli pienentyny viime viikosta ja oli nyt 33 cm. Maha oli laskeutunu siis alaspäin ja vauva valmistautuu tulemaan pian ulkomaailmaan kai :) Svo:lla olin käyrillä, vauva ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Ja otettiin sit viel verikokeet. Käyrät oli ok, kohdunsuu oli pehmentyny vähän ja ulkosuu 1 cm auki, mutta eivät päässeet vielä vauvaa kutittelemaan. Painoarvio oli nyt 3,5 kg eli kokoakin on jo ihan hyvin. Verenpaineet laski siellä ja päästivät mut kotiin lepäilemään. Verikokeetkin oli ok, kun niistäkään eivät enää soittaneet. Kotona mittailen nyt paineita ja ens tiistaina taas neuvolaan, ellei jotain tapahdu ennen sitä. Pakkasin sairaalakassin kyllä valmiiksi, kun kotiin pääsin. Kontrolliaika svo:lla on sit 2.1.2015 ja täytyy toivoa, että pääsen sinne saakka.

Viime viikolla painoarvio oli 36+2 3283g. Jos ei itsestään lähde käynnistymään seuraavan kontrollikäynnillä 39+4(2 viikon päästä) käynnistävät synnytyksen. JÄNSKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Toisaalta oiskin helpompi kun ois suunniteltu sektio niin tietäis takuuvarmasti päivän, milloin viimeistään vauva syntyis! Pystyis suunnittelemaan kaikki jutut jo etukäteen!

Mul on radi ja sit esikoisesta meni yliajalle, me molemmat saatiin joku pöpö.

Ä-polilla käyty. Tytöllä kaikki hienosti♥ painoarvio 2800gr, laskettuna aikana arvio ei yli 3500gr. Mulla kohdunsuu käsin 1-2cm ja pehmeä, sormelle auki...sanoi ettei nyt varmaan heti tule, päästään luultavasti ensi vuodelle mutta tuskin menee laskettuun aikaankaan. Nähtiin likka 3Dllä..ihan oli siskonsa näköinen mussukka♡♡ itku siinä tuli.

Ihanaa MarinaMelina, että kaikki hyvin ! Mulla on kans tänään äippäpolilla synnytystapa-arvio ja nyt rupes kyl hyvällä tavalla jänskättään! Ihana ois jos näkis kans pikkuisen! :) Saas nähä minkä kokoista meille veikkaaavat? Meillä tais olla sama laskettu aikakin MarinaMelinan kans, muistaakseni!

Niin ja vauva alhaalla kyllä mutta pää liikkui vielä hiukan. Nopeasti kuulema kiinnittyy uudelleen synnyttäjällä..Mimiku kiva kuulla sitten teidänkin uutiset :)

Tosta ultrassa oon kyllä kateellinen, kun mehän nähtiin tasan tarkkaan ne läpileikkaukset päästä, kropasta ja reisiluusta.
Ei vilaustakaan kasvoista tm.

No, ehtiihän sitä sitten.

Hyvä, ettei sen enempää ollut etenemistä tapahtunut! Ainakin kun perjantaille menee, on oikeassa vuodessa :)
Mutta hyvän kokoinen tyttö teille tulossa.

Paineiden takia tosiaan ultrasivatkin. Paino tällä hetkellä 2500g ja viikkoja 35+5 eli ei pitäis mikään jättiläinen olla tulossa. Pikkuisella muutenkin kaikki ok mulla vaan päätä särkee. Mitä se käytännössä tarkoittaa kun paineet on korkealla? Raskaus myrkytys on siis pois suljettu.

Voi kun vielä itsekin näkisi ja pääsisi nauttimaan ultran kautta tulevasta. Se on niin jännittävää! Mutta livenä sitten seuraavan kerran :)

Jasmin, mulla kanssa paineet koholla, n. 130/90 keikkuu jatkuvasti. Tutkittu on myrkytystä Ym. Mutta mulla ei suurempia turvotuksia, päänsärkyjä ja pissakin puhdas. Totesivat vaan neuvolassa että raskaus on raskasta aikaa ja osalla se vaan nostaa verenpaineita. Hyvä kuitenkin että tutkivat, välillä itseäkin huolettanut mistä tämmöinen paineiden nousu johtuu :) tosin kuulema osalla lievä raskausmyrkytys alkaa juurikin paineiden nousulla

Niin joo tosiaan meillä viikkoja 36+4...aika samankokoisia pikkusia meille sitten povataan jasmin_e :) lääkäri sanoi että kasvaa täs vaiheessa 200gr viikko suunnilleen. Sen mukaan meillä ois LA 3400gr.

Itselläni päänsärkyä voisi aiheuttaa normaalia korkeampi verenpaine + ponnistaminen. Tää on migreenityyppistä, ja siihen voi vaikuttaa myös hormonit ja itsellä hajusteet laukaisee myös.

Joillain kuivuminen aiheuttaa päänsärkyä, itse oon huomannut saaneeni päänsäryn myös liiasta veden juomisesta.

Niska-hartiaseudun aiheuttamat jännityspäänsäryt on yleisiä.
Väsymys voi aiheuttaa päänsärkyä.

Jasmin, todennäköisimmin sulla on joko yksi tai useampi tekijä; hormonit, niska-hartiaseutu (lihasjännitykset, muuttunut ryhti), verenpaine.

Jossain vaiheessa saatoin herätä voimakkaaseen päänsärkyyn joka vain laimeni Panadol 1 g:lla. Se oli joskus toisen trimesterin aikaan. Tuskin liittyi verenpaineisiin kun ne on yleensä yöllä matalammat kuin päivällä. Ehkä niskaperäistä, en tiedä. Luojan kiitos helpottivat, tuntui että pää räjähtää.

Jaaha, nyt oli täälläkin paineet selkeesti kohonneet viikon takaiseen ja tuli käsky tarkkailla lukemia kotona pari päivää. Turvotusta toki on edelleen esim. sormissa, mutta muuten ei ihmeempiä. Kuulemma paineiden kohoaminen voi vihjata lähestyvästä synnytyksestä, onhan tässä kyllä jo 38+3 kasassakin. :) Tarkistettiin myös vauvan asento ultralla kun ihmettelin jouluna vas. kyljessä tuntunutta kovaa palloa, selkäranka siellä nyt ainakin oli ja perätila edelleen täydellinen (eli jalat melkeen suussa :rolleyes:) eli oisko ollut olkapää tms. Vauva on vissiin porannut pyllyään syvemmälle lantioon, kun SF-mitta oli sama kuin viikko sitten. No ens maanantaina kontrolli ä-polilla, jos en ole ehtinyt jakaantua.

Takaisin