Ultra- ja neuvola

Ihan sama juttu väsyttää nii paljon et meinaan nukahtaa mut en malta ees päiväunia nukkua ku pelkään etten saa yöllä unta.

Mua kyl jännitti/pelotti eilen niin paljon, että mä en oikeen nukkunu koko viime yönä. Tänään kun jännitys helpotti niin on vähän särkeny kans päätä ja ollu tosi väsyny olo. Sit viel pitäis huomenna herätä klo 5 ja lähtee taas töihin! No eiköhän tämä tästä, hyvillä fiiliksillä mennään :)

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki ok, pieni näkyi ultrassa, vastasi viikkoja 10 vaikka tänään menkkojen mukaan 10+5. Ei saanut kuitenkaan tarkkaa mittaa, joten ensi viikon ultrassa tarkentuu. :) tärkein kuitenkin eli olen oikeasti raskaana! <3 :D

Tänään käytiin neuvolassa ekalla käynnillä (keväällä oli tuulimuna ja ehditiin tähän astiset neuvolakäynnit silloin jo hoitaa) ja oli helppo mennä kun oli tuttu terkka ottamassa vastaan.
Meillä kuitenkaan ei ole kaupungilla itsellä tarjota np-ultraan vaadittavaa osaamista (ilmeisestikään) vaan mennään Terveystalolle niihin hommiin. Itselläni siis huomenna tuo aika.
Mutta se mitä mietin noista arvoista joita he ottavat verestä ennen ultraa, niin mitä ihmettä ne tarkoittavat. Osaatteko auttaa? Mitä nämä termit tarkoittavat: s-pappa s-hcg ja B-V ? Sain arvot mukaani, että voin huomenna ne näyttää ultrassa. tuo hcg nyt on tuttu, mutta onko tämä s- etuliite siinä jotenkin merkitystä muuttava?
Niin ja siis kuunneltiin sydänäänet ja kovaa siellä tykyttivät! Kyllä itku pääsi helpotuksesta. Vaikka olenkin siis käynyt jo kahdesti ultrassa alkuraskauden aikana.

"Yhdistelmäseulonnassa äidin verinäytteestä tutkitaan yleensä kahden eri merkkiaineen pitoisuutta. Toinen on istukkaperäinen hormoni hCG-β (koriongonadotropiinin β-ketju) ja toinen PAPP-A (Pregnancy Associated PlasmaProtein A) eli raskauteen liittyvä plasman proteiini A. Raskauden kestoon nähden pieni PAPP-A:n seerumipitoisuus ja suuri hCG-β:n pitoisuus kertovat suurentuneesta sikiön Downin oireyhtymän riskistä."

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Terveiset nt ultrasta :) Siellä se minityyppi nosti kättä ja morjensteli äiskälle ja iskälle. Ei millää olis halunnu kääntyä , et turvotus mittaa olis saanu kätilö joutui vähän tönimään häntä liikkeelle.Turvotus laskettiin ja se oli 1.8 eli alle 3 ei huolta siis. Aikaistettiin laskettua päivää 5 päivällä menkoista eli uusi LA on 11.1.2015 Tässä olis pieni sneeky peeky minityyppiin: IM IN LÖÖÖÖÖV :Heartred

Liitteet

• minityyppi.jpg
    minityyppi.jpg
    171 KB · Katsottu: 57
Onnittelut hyvistä uutisista Lissu :) Ja sullakin siirty LA aikasemmaksi. Mä tuun yhden päivän sua perässä edelleen!!

Täällä myös oli kaikki erittäin hyvin :) ei viitteitä mistään, mistä pitäs murehtia ja turvotusta 1,9. Oisin voinut tuijotella sitä näyttöä koko päivän! Aivan ihana <3 kyllä nyt voi hetken huokaista! Voi että miten onnellinen olo.

Äm85: Oliks sulla sellanen hoikka pikkuruinen kätilö? Tosi ihana selitti kaiken mitä tapahtui ja oli fiiliksissä kun vauva liikehti :grin

Onnea, ihania uutisia! :) Täällä vielä viikko odottelua, perjantaina eka neuvola.

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Mä odotan niin perjantaita et pääsen ite näkemään et pikkusella on kaikki hyvin. Vaikkakin oli ar-ultra viikolla 8+6, silloin kaveri vastas viikkoja 8+4. No ei ois tosiaan enää montaa päivää siihen et näkee pikkusen <3

Lissufin: mulla oli sellainen pitkä ja tumma. Tosi ihana ja fiiliksissä myös. Hirveesti kehu mua ja vauvaa, tuli tosi hyvä ja luottavainen olo. Kateltiin vähän 4D:kin, mutta eihän siitä vielä oikein hyötyä ole.

Meillä oli tänään toinen neuvola. Painoa on tullut kuulemma tosi sopivasti. Viime käynnistä (12.6.) tullut 600g. Sydänäänet löytyi helposti ja vauvan syke oli 160 :) mulla hemppa ja verenpaineet ok :) nyt on kiva mennä pe ultraan kun kuului puksutus niin komeasti :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Huomenna olis nt-ultra.. jännittää! Mitenhän tässä pystyy nukkumaan..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Nyt se nt-ultra on takana ja hyvin meni. Pelko oli äitynyt jo kovaksi, mutta vikkelä Sintiäinen siellä vilkutteli ja polki jalkaa :Heartred. Turvotus 0.8 ja perämitta 4,7 cm. Laskettu säilyi samana, päivälleen. Olihan se merkillistä nähdä pieni ihminen masussa. Sintiäisellä kauheet bileet ja mää en tunne vielä mitään :confused:

Mua jotenkin jännittää noi neuvolakäynnit, enkä ole käyny ekallakaan käynnillä vielä. Tiedän että sinne olis hyvä mennä, varsinkin kun on ensiodottaja, jotenkin vaan pelottaa kauheesti. :| Ja nyt ärsyttää, kun en enää ehdi nt-ultraan kun nyt jo 14 viikko menossa (13+4). Ehkä nyt kuitenkin vaan täytyis uskaltautua ja varata aika sinne!

Halusin tulla tänne kertomaan myös omat uutiseni teille vertaisryhmälleni, vaikka hassuahan tämä on täällä jakaa näitä samoja onnentunteita ja lukuja kuin muutkin (ainakin toivon että kaikki sais kertoa just samat uutiset). Nt-ultra on takana, Siellä masussa on vauva! Kolmen keskenmenon jälkeen se tuntui uskomattomalta. Ja kun ultraaja oli että "no kaikki on niin kuin pitääkin (niskaturvotus 1,1), eipä tässä mitään kuin odotuksen jatkoa". Vau. Ihanko oikeasti.. jee. :-)

Laskettu aika 17.1.

Päälimmäisenä on onni. Ja siellä kaukana takana jossain ne kaikki pelot. Että tässä on vielä pitkä matka. Mutta ollaan nyt ees päivä tässä euforiassa.

Onnea täältäkin kaikille positiivisista ultrakäynneistä :) Meillä oli tänään nt-ultra ja pikkutyyppi veteli siellä aikamoista discoa :Heartpink Kaikki oli niin hyvin kun tässä vaiheessa voi olla, niskaturvotus 0,9 ja koko vastasi täydellisesti laskettuja viikkoja. Laskettu aika siirtyi päivällä (eli ihan sama, periaatteessa), eli on nyt 18.1.2015. Sain ihania kuvia mukaan missä näkyy tosi hienosti sivuprofiili ja yhdessä täysin selkeästi toisen käden sormet. Voi rakasta!

Ihan mieletön fiilis tuli. Esikoinen kun on tuossa aiheuttamassa härdelliä niin en tätä toista raskautta ole ehtinyt edes juurikaan ajatella, saati jännittää ekaa ultraa. Noin tuntia ennen alkoi jännittämään aivan sairaasti kun muistui niin vahvasti mieleen että hei, tässähän ollaan raskaana. Ja kun näki että kaikki on niin kuin pitääkin, niin kyllä siinä herkistyi :love7

Täälläkin onnelliset ultraterveiset jatkuvat. Turvotusta oli sen 0,55, eli ei kuulemma pitäisi olla mitään hätää. Myöskin siis suhdeluku jonka laskivat oli kuulemma erittäin hyvä. Kyllä se kuitenkin silti jättää muutamaksi päiväksi varmaan sellaisen epäluulon ja mietinnän tuonne korvien väliin, että mitä jos siellä kuitenkin on jotain. Mutta toki toivotaan, että kaikki on hyvin! Ainakin meno oli myös täällä mahassa parhaimmillaan ja ilmeisesti johonkin urheilusuoritukseen oli valmistautumassa.
Oli aika huikea kun asennoitui vain näkemään normaalin ultranäkymän, mutta sitten kesken kaiken kuvaruudulle pompsahti tuo 4D-ultrakuva. Siellä se näytti ihan ylipitkältä sammakolta/hirviöltä, kun oli aika laihan näköinen ja super pitkä niiden sivuprofiilista otettujen normiultranäkymiin verrattuna. Sattui siis juuri ojentamaan itsensä ihan suoraksi käsistä ja jaloista. Mies hieman pelästyi vieressä :)

Takaisin