Ulkomaan loma raskausaikana

Beetakaroteenivalmistetta vai jotain muuta? En kyllä sitä ainakaan söis, sehän on vahvaa A-vitamiinia vaikka tai A-vitamiinin esiastetta ja A-vitamiinia pitäis isoja määriä välttää raskausaikana.

Juu juuri näitä ja tosiaan ton a-vitamiinin takia kyselin. Lääkäri pohti, että samaa on porkkanassakin, että sen puoleen uskaltaisi syödä, mutta muista aineista ei sitten tiedäkään. Eli jätän väliin :happy:
 
Juu juuri näitä ja tosiaan ton a-vitamiinin takia kyselin. Lääkäri pohti, että samaa on porkkanassakin, että sen puoleen uskaltaisi syödä, mutta muista aineista ei sitten tiedäkään. Eli jätän väliin :happy:

Ehkä ennemmin suosittelisin syömään runsaasti ihan tavallista porkkanaa. Senkin on mielestäni jollain tasolla todettu auttavan siihen ettei pala. Ja porkkanassa oleva A-vitamiini taas on eri muodossa kuin tabletissa, joten porkkanaa syömällä et tule saamaan liikaa A:ta. Tai ainakaan sillä määrällä mitä oikeasti pystyisit syömään pelkkää porkkanaa.
 
Mä suosittelen myös kunnon fysikaalista aurinkorasvaa tavallisten markettirasvojen sijaan. Huomasin viime kesänä ihan hurjan eron noissa ja muutenkin tykkään ajatuksesta ettei niistä imeydy mitään, varsinkin nyt raskausaikana.
 
Mä suosittelen myös kunnon fysikaalista aurinkorasvaa tavallisten markettirasvojen sijaan. Huomasin viime kesänä ihan hurjan eron noissa ja muutenkin tykkään ajatuksesta ettei niistä imeydy mitään, varsinkin nyt raskausaikana.

Joo itekin vannon noiden fysikaalisten nimeen nykyään! Otin viime kesänä käyttöön kun imetin enkä halunnut että omaan kroppaaan ja sitä kautta maitoon imeytyy mitään kummallisuuksia... Ja nyt kesällä meinaan kyllä jatkaa samalla linjalla. Myös mun äiti, joka on taipuvainen saamaan maksaläiskiä auringosta, otti käyttöön fysikaaliset ja on tykännyt.
 
Täällä myös suositus fysikaaliselle suojalle. Testattu kahdella Thaimaan lomalla ja suoja toimi täydellisesti, vaikka kerroinkin oli "vaan" 30.
Ja samaa olen käyttänyt nyt jo viime kesänä ihan suomenkin auringossa.
 
Osaisitteko suositella jotain fysikaalista aurinkovoidetta? Kertoimia saisi olla sen 30. Oon vuosikaudet käyttänyt Hawaiian tropicia mutta se näyttää sisältävän vaikka mitä myrkkyjä, joten saa mennä jäähylle.
 
Mulla on AlgaMaris käytössä ja oon tykännyt. Siitä löytyy sk 30 ja 50, ja erikseen myös lapsille omansa. Siitä ei jää ihon pintaan sellaista valkoista kelmua kuten joistain fysikaalisista jää... Muistaakseni Laveran voide jätti mulle ainakin ihon ihan valkoiseksi niin se oli vähän ikävä, varsinkin kirkkaassa auringonpaisteessa näytti hurjalta.
 
Algamarisille myös täältä suositus! Ei tosiaan jätä sitä valkoista kalvoa, vaikka siitä peloteltiin noiden fysikaalisten kanssa. Mulla on ollut sk 30 siitä, kun yleensä käytän sk 50 ja riittänyt tosi hyvin. Tuntuu pysyvän myös uidessa paremmin.
 
Meillä on ollut käytössä Biosolis ja Ey! ---suihkutettava aurinkosuoja. Olen tykännyt. Pitää vaan muistaa iltaisin pestä sienen avulla pois iholta ja rasvata iho, ettei kuivu.
 
Meillä on edessä matka häihin Kiinaan kesäkuun loppupuolella (rv 24-26). Finnairilla onneksi lennetään, mutta lento kestää kuitenkin sen n. 8h :dead: Matka oli jo varattu aikoja sitten ennen kuin plussattiin. Saa nähdä kuinka tukalat oltavat tulee, kun lämpötilat on jo kuumat tuolloin
 
Meillä olisi tulossa matka new yorkiin toukokuun alussa rv18-20, ja myös Finnairin suorat eli 8h lennot. Jos olisi yksösraskaus niin hyvin onnistuisi mutta nyt en tiedä kaksosista (mahan koko? Olotila? Jos saakin jotain kohdunkanavaa tms avautumaan ennen aikojaan (riski monikoissa)) että noustaanko koneeseen vai ei. Joka toinen päivä olen lähdössä reissuun ja toinen en. Nämäkin siis varattu ennen plussausta. No olotilan mukaan mennään mutta varmaan selviää vasta noin viikkoa ennen sillä esim estat pitää olla tehty 72h ennen maahan saapumista. Ajattelin varata lääkäriajan ennen matkaa että katsoisi mikä tilanne.
 
Takaisin
Top