Ulkoiset muutokset ja masukuvat

Olen itärajan lumisateissa kyläilemässä ja eilen sain ensimmäiset onnittelut kasvaneen mahan johdosta! Viikkoja 10+5 ultran mukaan 11+0. Omasta mielestä turvotusta suurin osa vaikka mahan sivut ovatkin normaalia kovemmat jo. Voi että! Vauvoja! Ja lunta! Ihana päivä :)
 
Pidän kanssa löysiä paitoja, koska toistaiseksi vatsa näyttää turvotuksen takia vain lihoneelta. Jahka alkaa näyttämään raskausvatsalta ja ollaan valmiita uutinen paljastamaan, siirryn sitten tiukempiin vaatteisiin. Normaalihousut ei oo kyllä kovin mukavat käytössä, ainakaan iltaisin tai jos joutuu istumaan paljon, joten käytän myös äitiyshousuja.
 
Mä käytän ihan normaaleja vaatteita vielä kun ei tätä pysty omasta mahasta erottamaan :p äskenkin käväsin anopilla ja mulla oli legginsit ja tällänen kollaripaita joka on aika lyhyt malliltaan ni mietin itekseni et ku maha alkaa kasvaa ni paita nousee heti sen mahan päälle :grin
 
Mä oon tainnu selvitä nää ekat 13 vkoa ilman turvotusta :rolleyes: Omat rintsikat mahtuu, housut ei oo vielä puristanu yhtään. Ei ees illalla niinkuin joillakin tuntuu tekevän, eilenkin olin iskällä syömässä iltaan asti ja oli sellaset farkut jalassa joissa ei silleen oo kyllä yhtään "kasvunvaraa" :grin Tavallaan tässä vähän oottaskin et millon huomaa ettei housujen nappi meinaa mennä kiinni :wink
 
Apua! Siihen se maha on nyt vaivihkaa tän viikon aikana ilmestynyt! Ei mee enää edes aamusta piiloon millään laihistuksella. Olin ihan varautunut, ettei näy vielä moneen viikkoon, kun painokin on lähtölukemia alempana vielä. Onneksi kerroin töissä perjantaina laajemmin. Ei meinaan iso osa vaatteista enää piilottaisi. Toki toi nyt näyttää enemmän läskiltä, kun vauvalta vielä, mutta kun muuten oon laihtunut niin ei menisi tarkkasilmäisille enää läpi :)

Nyt alkoi hirvittää kuinka valtava tuosta meinaa tulla :)
 
Nyt on maha päässyt tän viikon aikana ihan valloilleen :grin alkuviikosta vielä pidin omia housuja, mutta ne alkoi ahdistaa niin paljon että eilen siirryin käyttämään mamahousuja. Nyt jo ulkopuolisetkin on huomannut mahan kasvun.

Meinasi tosin pieni itseinho tulla toissapäivänä kun lähdin pikkujouluihin.. :sad001 Kaikki juhlapaidat näyttivät todella kireiltä ja näytin niin pulskalta kun olla ja voi.. Eikä siis mun juhlapaidat oikeesti oo mitään miniminejä vaan ne ovat olleet ihan normaalikokoisia itselle ennen raskautta. Mutta sit keräsin itseni!! Nyt mun on lupa olla vielä 6 kk vähän isompi ja aivan sama miltä näytän! :) uskon, että sitten kun tulee se kunnon raskausmaha, osaan rakastaa sitä ihan eri tavalla, kuin nyt kun pelkästä masusta ei vielä pysty päättelemään mun olevan raskaana ellei sitä tiedä :)
 
Minä olen aina ollut helposti masun kohdalta turpoava. Vähänkin liikaa hiilareita niin *puff*. Sitä olen aina inhonnut... mutta nyt! Sain aika mahtavan turvotuksen heti raskauden alkumetreillä, mutta yhtään ei ottanut päähän, kun tiesin sen johtuvan vauvasta :Heartred Nyt alkaa orastaa ihan pieni "oikeakin" vauvamasu. Tai ainakin se tuntuu tietyissä asennoissa. Kuin olisi masu tiellä :grin Tästä eteenpäin on elämä hetken aikaa pelkkää paisumista. Ei haittaa, tulkoon pallomasu ja raskauskilot!!
 
Saat multa osan Lisii :D
Se on kyllä niin yksilöllistä miten kaikilla näkyy. Mun tuttava sanoi että hänellä tuli ihan pienen pieni maha vasta rv 20 ja sit taas yks toinen tuttava kertoi raskaudestaan kuukausi ennen laskettua aikaa :) hänellä oli niiin pienen pieni maha (ja muutenkin on tosi laiha), ettei kukaan huomannut mitään! Sit taas mun yksi serkku oli taas niin lihava, että vaikka tiesimme hänen olevan raskaana, en ikinä erottanut hänellä raskausmahaa, koska olin muutenkin tottunut, että hän on isokokoisempi. Siellä se jossain oli piilossa :)
 
Mä huomasin tänään et sain parilta ihmiseltä, jotka on mulla fb:ssä kaverina, katseita mahaa kohti :grin mut sit taas sellaset jotka ei tiiä tuskin kiinnittää vielä mitään huomiota. Meillä oli siis urheiluseuran talkoot tänään, osa porukasta enemmän tuttuja kun taas osaa välttämättä nähnytkään kun harrastaa eri lajia. Kahellaan kohta saunaillassa kun saa ite olla limpparilinjalla...:wink sais kyllä jo näkyä selvemmin :p
 
Vitsit mä niin inhoan kattoo noita animoituja juttuja mahan kasvusta, ihan vaan sen takii etten pysty olemaan tuijottamatta noita suolia ja muita elimiä jotka litistyy ja litistyy ja sit ne näyttää jo katoavan jonnekkin :confused:
 
Onks täällä toukokuisissa jossain muualla masukuvia vai painottuen tähän ketjuun, vai mihin te ihmiset olette nui masukuvat piilottaneet??

Tungen nää omani nyt kuitenkin tänne, itellä jo ihan kauheen kokonen pötsi omasta mielestä, en oo tottunut vielä yhtään, häiritsee,häiritsee,häiritsee. En saa enää kuin ulkotakilla piiloon tän mahan vaik vielä kovasti koitan tuttujen seuras piilotella, tänään kun lähettiin toiseen kaupunkiin pyörimään perheen kesken niin laitoin sellaiset oikein raskausmuotoja korostavat vaatteet. Ajattelin että mieluummin mä näytän raskaana olevalta, nyt kun kerta olen raskaana vaik vk onkin aika vähän ja siitäkin huolimatta että uskon mahan koostuvan pääasiassa turvotuksesta, kun toinen vaihtoehto on näyttää tosi tasapaksulta. Ja siis vielä jokunen kk sitten olin suht sutjakassa kunnossa, haluisin ottaa tän turvotuksenkin paremmin vastaan :eek:

13+5 illalla | 13+6 päivällä
rv14+5 (rv11+2) ilta.JPG rv14+6 (rv11+3) päivä.JPG

Ps. ois mun mielest tosi kiva jos ihmiset laittais tänne vähän enemmän masukuvia, jos pääsis vaik toteamaan etten ole ainukaisia tätä kokoluokkaa olevia mahan suhteen :)
 
Bnt. Mulla on ihan samanlainen pötsi. :D Esikoisesta näky tosi paljon myöhempää mut tässä raskaudessa pomppas heti näkyviin..
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Et ole Bnt yksin! Mulla kans ihan samanlainen, nyt 13+3, eli aika samoilla viikoillakii. Esikoisesta mulla oli ehkä kuudennella kuulla tämmönen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Tänne ei vissiin pysty lataa suoraan koneelta kuvia vaan aina linkin kautta?
 
Mulla ainaki tossa alhaalla lukee että lataa tiedosto.
 
Takaisin
Top