Ulkoiset muutokset ja masukuvat

Mulla viikkoja 11+1. Omasta mielestäni maha jo pömpöttää vaikka iso kokoinen olen muutenkin, jotkut taas on sitä mieltä, ett oon laihtunut. Tiedäpä tuota, paidat kiristää kuitenkin housuista puhumattakaan. Rinnat painavat pirusti ja nännit on valtavat.. Mieheni kutsuukin niitä nyt "tuteiksi".

Linea negra näkyy jo selvästi ja kynnet kasvaa hurjaa vauhtia. Omasta mielestäni meikäläisestä näkee jo kilometrin päähän, ett oon raskaana.. vaikk näin ei kyll taida olla.. ☺

Mä nyt lähinnä meinasin kuolla nauruun siinä kohtaa.. :wink

Muokattu viimeksi:
Oon laihtunut n 4 kiloa kun en ole pystynyt syömään pahoinvointien takia, viime viikolla tosin tunsin ekaa kertaa kohdun alavatsassa ja nyt onkin maha yhtäkkiä pullahtanut esiin! Piti käydä ostamassa mammafarkut kun kiristi noi vanhat korkeavyötäröiset niin hirveesti. Rv 11+6 meneillän :) Huomenna ultraan!! Jännittää!

Viikkoja takana 9+4 ja voi apua tätä kokoa iltasin.. Ihan järkyttävä turvotus, aamusinkin on jonkinlainen, mutta vaihtelee onneksi :)

Mullakin turvotusta aivan järkyttävästi, yleensä ollut iltasin. Nyt kyllä huomaa jo aamuisin, ettei oo turvotusta vaan pieni pömppishän se siinä. Huomaan helposti muutoksen itsessäni kun ennen raskautta oli suht pyykkilautavatsa ja nyt sellai pallero.. :D tissit on vähän kasvanu ja nännit tummentunut, onneks ei oo enää kipeät :)

Aika samanlaisia fiiliksiä täällä kuin muillakin. Vatsa pullottaa ja rinnat ovat kasvaneet. Tuntuu, että en ole muuta kuin vatsaa ja rintaa vielä kun pahoinvoinnin takia paino on tippunut neljä kiloa. Toki tää on oma fiilis ja todennäköisesti muut eivät mitään huomaisi, jos eivät tiedä asiasta.

Viime raskaudessa mulla oli pätkätyösoppareiden takia sisäinen tarve piilottaa raskautta ensi kuukausina. Nyt olen vakkarisopparilla ja on huojentavaa, että nyt ei tarvitse salailla mitään ja voi pukeutua just niin kuin huvittaa.

Tänään pystyin käymään kävelyllä koiran kanssa ja samalla myös suoristamaan kehoani, joka on huonovointisuuden takia vähän rytyssä. Raskaana oleminen on niin kokonaisvaltaista. Se on kuin hyökyaalto, joka on ottanut mut kokonaan. Ei auta kuin antautua, vaikka olo on vieras ja erikoinen.

Tää turvotus on kyllä järkkyä! Pitäis ottaa aamu- ja iltakuvat muistoksi. Ero on huima. Mutta, mutta... Myös pieni pömppä alavatsassa alkaa muotoutua :) Jee!

Täälläkin on jo pieni pömppö alavatsassa. Ja tuo turvotus, huh!

Tuntuuko teistä muista vatsa jo painavalta?o_O Mulla tuntuu ja kauhulla mietin miten raskas se on esim kymmenen viikon päästä.

Catnip! Tuntuu painavalta, ja olokin on nyt jo kömpelö?!? Tuntuu että vatsa on tiellä...mitenköhän lopussa sitten...

Yennoriz juuri näin! Tässä töissäkin kun välillä joutuu ihan töitäkin tekemään niin tuntuu että hirveen helposti alkaa jo puuskuttamaankin... Voivoi, meillä on mielenkiintoiset ajat vielä edessä:rolleyes:

Sen verran turvonnut olen ollut, että olen suosiolla käyttänyt jo viikon ajan mammahousuja. Aamuisin kun turvotusta ei juuri ole, olen havaitsevinani minimaalisen pömpön. Voi tietenkin olla vielä toiveajattelua, paino kun on kuitenkin parisen kiloa tässä parissa kuukaudessa noussut (syöminen kun on auttanut pahoinvointiin harmillisen hyvin :oops:). Tissit pikkuisen isommat, jotenkin kauniimman malliset. Se on ihan kivaa :grin.

Maha on kyllä tällä viikolla pullahtanut ihan uudella tavalla esille! Ei sitä saa enää piiloon, eikä entisistä housuistani enää joustavimmatkaan mahdu jalkaan. Neulemekkoja pitäisi käydä ostamassa, ei vain tahdo löytyä mieluisia..

Mun vatsa on pienempi kuin pari viikkoa sitten :D Eli turvotus on vihdoin vähän normalisoitunut, oon saanu syötyä monipuolisemmin ja muistanut juoda enemmän niin olo helpottunut. Sen "oikean" vatsan sen sijaan tuntee kyllä jo selvästi pienenä pyöreänä pallona häpyluun yläpuolella, hämmentävä juttu! Jännä seurailla miten kasvaa.. Edelleen se kyllä humahtaa johonkin piiloon selällä maaten :D Mutta sen siis nimenomaan tuntee, ei varmastikaan vielä pitkään aikaan mihinkään näy. Tänään siis viikot 11+0.

Tilasin eilen h&m:ltä kaikkea kivaa ja tarpeellista mammavaatetta. Odotan jo innolla paketin saapumista ensi viikolla niin pääsee testailemaan, jos sieltä löytyisi jotain sopivaa. Kaikki housut tuntuu ällöiltä ja kaipaan joustovyötäröä vaavelin peitoksi.

Käyttääkö ihmiset jo masun paljastavia tiukkoja vaatteita vai lähinnä löysiä paitoja/mekkoja?

Mulla ainaki löysät käytössä, toki ei pitäs kyllä vielä nähä et oon raskaana, toisaalta ei tee mieli silleen ees vielä paljastaa asiaa :)

Sama homma, eli löysiä vaatteita. Ei tee mieli esitellä mahaa ennen kuin se on oikeasti vauvamaha eikä pelkkää ilmaa. Mulla siis maha kyllä pömpöttää, mutta vain turvotuksen takia. Alavatsan pieni pömppä on vielä tosi huomaamaton.

Normaaleita vaatteita pidän, eli pääasiassa tiukkoja. Mun ruumiinrakenne on normaalistikin sellanen, että jos pidän löysiä vaatteita niin näytän raskaanaolevalta. :D Vaikka ihan hoikka olenkin! Ehkä myöhemmin löysätkin vaatteet alkaa näyttää hyvältä päällä kun on oikeesti vauvamaha ja saakin näyttää raskaalta. :)

Mä en oo vielä mitään äitiysvaatteita kaivanu esiin. Käytän ihan normaaleja vaatteita, eikä vielä mitkään housutkaan purista. Vaikka kyllä ite huomaan, että masu on jo kasvanu vähän, mutta en usko että kukaan muu asiaa vielä huomaa..

Takaisin