Tyttö- vai poikaolo?

Aiotaan selvittää, ollaan niin uteliaita :) esikoisestakin selvitettiin ja piti paikkansa. Mä näen itseni jotenkin poikien äitinä, joten varmaan se on suurin syy siihen, että tuntuu siltä, että toinen poika olis tulossa.
 
Mä saan kromosomitutkimuksissa tietää sukupuolen, jos haluan. Se on siis jo rv 11 tienoilla. Ja haluanhan minä tietää :)

Edellinen raskaus (joka päättyi keskeytykseen) oli poikaraskaus ja lähes oireeton. Nyt tämä uusi raskaus on alusta asti pitänyt sisällään pahoinvointia, oksentamista, huimausta jne. Eli raskauden erilaisuuden vuoksi veikkaan tyttöä, mutta sellaista tiettyä ahaa- fiilistä sukupuolesta ei vielä ole tullut. Edellisessä raskaudessa olin aivan varma pojasta ja niinhän se pitikin paikkaansa.

Täytyy tässä vielä hieman fiilistellä, mutta jos nyt pitäisi pakosti jotain veikata, niin sanoisin tyttö.
 
Aiotaan selvittää :) Jotenkin kun itse ajattelen pientä nyyttiä, se on poika. Miehellä taas on enemmän tyttöfiilis. Mun mummo ja äiti on päättänyt että se on varmasti tyttö, koska olen niin huonovointinen :D
 
Me ei olla vielä päätetty halutaanko selvittää sukupuolta vai ei. Toisaalta olisi kiva jättää yllätykseksi, kun meillehän se on se ja sama kumpi sieltä tulee. :Heartred Ainut tietysti että hankintoja helpottaisi kun pojalle on kaikki valmiina ja tytölle täytyisi sitten varmasti hankkia jotain hempeitä sävyjä.

Olen myös itse nähnyt jotenkin itseni aina poikien äitinä.
Esikoisesta oli poika -olo heti plussatessa ja poikahan sieltä tuli. Rakenneultrassa näkyi pelit ja vehkeet. :grin

Nyt mulla on ehkä jostain syystä kuitenkin tyttöolo.. :dummy1:
 
Musta olisi ihanaa, jos olisi tyttö ja poika. Mies oli sitä mieltä, että poika tulee. Tosin oli se sitä mieltä esikoisenkin kohdalla mutta tyttö tuli.

Mulla vähän samat fiilikset kuin miitulla, että olisi ihana jättää yllätykseksi. Kunhan tulee vain terve vauva. :Heartred
Miehelle sanoinkin, että olisi kiva jos tulisi tyttö niin olisi kaikki vaatteet valmiina. Etenkin kun kaikki hommattiin esikoiselle uutena.
 
Mulla oli esikoisesta ihan poikaolo ja tyttö tuli. Että jos tästä johkin väliin tulee jompikumpi olo niin ehkä sit veikkaa vastakkaista. :D Ei siis vielä ole oloa kumpaankaan suuntaan. Mies salaa toivois poikaa. Aiotaan kyllä selvittää kumpi olis tulossa, ei jaksettais odottaa loppuun asti.
 
Esikoinen pidettiin yllätyksenä ja niin pidetään tämä toinenkin. Siinä on oma viehätyksensä ku ei tiiä sukupuolta etukäteen.

Uskon myös että toinen poika oisi tulossa, mies toivoisi salaa vähän tyttöä mutta veikkaan ettei sitä vieläkään saa..
 
Kahdesta ekasta ei selvitetty, kolmannesta kysyin rakenneultrassa. Tän nelosen kohdalla pyydän vaan näyttää pallit kun 3 poikaa ennestään niin en muuta edes osaa odottaa :D
Kaikki raskaudet olleet erilaisia niinkun varmaan tämäkin että niistä oireista en voi päätellä mitään
 
Ensimmäisen kohdalla kättärillä ultrassa kysyttiin, mutta vastaus oli että he katsovat vain että kaikki on ok terveydellisesti. Niin jäi sitten mysteeriksi. Eka raskaus oli oireeton ja helppo ja ajattelin että se on varmaan poika. Myös mies oli vahvasti sitä mieltä , että poika tulee. Myös tutu veikkasit poikaa.
Poikahan sieltä tuli :)

Nyt aijotaan kysyä, mutta jos taas ei kunnallisella kerrota niin on tarkoitus mennä 4D ultraan yksityiselle. Siellä sitten viimeistään selviää. Nyt kuitenkin paukut pystyssä, että kaikki menee hyvin ja vaavi on terve. Sukupuolella ei ole väliä. Innostus ja ilo on niin kova itsellä, että pitää välillä toppuutella. Ettei vaan vahingossa kerro kenellekään.
Sovittiin miehen kanssa, että kerrotaan vasta kun riski aika on ohi ja ultrassa käyty. Tuntuu, että siihen on vielä pitkä aika :D mutta etipäin porskutellaan :) Tiedän myös, että poikani tulee olemaan niin onnellinen kun saa tietää että hänestä tulee isoveli. On kovasti jo usean vuoden kysellyt , että tuleekohan meille vielä vauva. Hänestä tulee niin reipas ja huolehtiva isoveli :Heartred

Ensimmäinen meni ajatuksella, että kyllä kaikki menee niinkuin on tarkoitettu kun itse oli niin nuori. Nyt tämän toisen kanssa tuntuu, että jokaine viikko jännittää todella paljon. Koitan kuitenkin ottaa rennosti ja nauttia olosta.
 
Ensimmäisen kohdalla kättärillä ultrassa kysyttiin, mutta vastaus oli että he katsovat vain että kaikki on ok terveydellisesti. Niin jäi sitten mysteeriksi. Eka raskaus oli oireeton ja helppo ja ajattelin että se on varmaan poika. Myös mies oli vahvasti sitä mieltä , että poika tulee. Myös tutu veikkasit poikaa.
Poikahan sieltä tuli :)

Nyt aijotaan kysyä, mutta jos taas ei kunnallisella kerrota niin on tarkoitus mennä 4D ultraan yksityiselle. Siellä sitten viimeistään selviää.
Mä en tiennytkään, ettei sitä välttämättä saa tietää kunnallisella ultrassa. :sad001 Mikäköhän siihen vaikuttaa? Ei olis kyllä rahaa tuollaisen turhan, mutta mukavan yksityiskohdan takia lähtee yksityiselle.
 
Mä en tiennytkään, ettei sitä välttämättä saa tietää kunnallisella ultrassa. :sad001 Mikäköhän siihen vaikuttaa? Ei olis kyllä rahaa tuollaisen turhan, mutta mukavan yksityiskohdan takia lähtee yksityiselle.

Joo, näin oli hassusti. Varmaan ihan sit hoitaja kohtainen kun taas kaverille oli samassa paikassa kerrottu. Tai sattuko hoitajalle huono päivä. Mutta kuulin sitten toisaalta, että tämä on nykysin otettu tavaksi koska jotku perheet voivat vaikka päättää raskauden jos ei ole toivottu sukupuoli. Toivottavasti näin ei ole :sad001 Mutta en tiedä sitten onko tuo käytäntö olla kertomatta vain sattunut mun kohdalle.

Vertailin jo hintoja yksityiselle ja kallista lystiä on , mutta toisaalta tällä kertaa ajattelin satsata siihen :) Saa ainaki vähän kela korvausta hinnasta. Oon kyl alkanut jo säästämään vauvaa varten, ni ultra raha on sit odottamassa kun aika on kypsä.
 
Meillä kyllä Kättärillä kerrottiin sukupuoli, oikein etsimällä etsi ja muutenkin pitkään ja hartaasti ultrasi, oli aivan ihana empaattinen kätilö. :)

Ymmärrän minäkin toki että ultran tarkoitus ei ole sen sukupuolen selvittäminen vaan että vauvalla on kaikki hyvin. :Heartred
Ja ilmeisesti näitäkin sitten on jotka tosiaan eivät edes vilkaise sukupuolta. Olen myös kuullut kokemuksia.
 
Joo ei meillekään ole sukupuolella mitään väliä, vauvan terveys on se mikä merkitsee. Olisi vaan hankintojen kannalta ihan mukava tietää kumpi on tulossa :) Pojalle osaan kuvitella sukupuolineutraaleja juttuja, mutta tytölle olisi ihana ostaa kaikkia vaaleanpunaisia prinsessahörselöitä :D Täytyy nyt toivoa, että meille osuu kiva kätilö.
 
Joo, näin oli hassusti. Varmaan ihan sit hoitaja kohtainen kun taas kaverille oli samassa paikassa kerrottu. Tai sattuko hoitajalle huono päivä. Mutta kuulin sitten toisaalta, että tämä on nykysin otettu tavaksi koska jotku perheet voivat vaikka päättää raskauden jos ei ole toivottu sukupuoli. Toivottavasti näin ei ole :sad001 Mutta en tiedä sitten onko tuo käytäntö olla kertomatta vain sattunut mun kohdalle.
Hui, eikai sitä täällä saa ilman hyvää syytä enää keskeytystä niillä viikoilla kun sen sukupuolen pystyy selvittämään? :wideyed: Eikös se ollut että viikolle 12 asti abortin saa tehdä ja siitä eteenpäin vain jos on esim vammainen?

Meiltä Naistenklinikalla kysyttiin halutaanko tietää sukupuoli ja sit ihan varta vasten sitä katseli ja heilutteli mahaa että suostuis vähän raottamaan jalkoja ja esittelemään mitä sielt löytyy. :D
 
Ei Suomessa saa varmastikaan missään vaiheessa tehdä aborttia "ei toivotun" sukupuolen takia. Muistaakseni viikolle 12 asti voi sosiaalisten syiden takia tehdä ("väärää" sukupuolta ei tuohon tai ylipäätään mihinkään kategoriaan lueta) ja siitä eteenpäin täytyy olla joku painavampi syy (lapsen tai äidin hengenvaara, kromosomipoikkeavuus tms.).
 
Tiiu, Sepä se että olisi kiva osata tehdä niitä hankintoja sitten. Kuitenkin tytölle varmasti haluaisi jotain vaaleanpunaista ja röyhelöistä, rusetteja yms. :p Ollaan mietitty juuri tuon käytännön takia että pitäisikö ultrassa selvittää myös sukupuoli niin voisi pikku hiljaa hankkia tyttö juttuja jo olevien vauvan vaatteiden/tarvikkeiden lisäksi jos tulokas olisikin tyttö. Olisihan se melkoista sitten miehen lähteä suoraan synnäriltä niitä hankintoja tekemään. :hilarious:

Briala, Näin minäkin olisin muistelevinani? Mutta hurjaa, jos joillekin ihan oikeasti tuo sukupuoli olisi jotenkin ratkaiseva tekijä lasta hankkiessa. Tekee aivan pahaa.
 
Mä katoin joskus dokumenttiä ihmisistä, joilla oli pakottava tarve saada tiettyä sukupuolta oleva lapsi. Siinä oli esim. pariskunta jolla tais olla seitsemän poikaa ja se nainen alkoi ultrassa itkemään kun kahdeksaskin oli poika. Ne vaan yritti ja yritti. Toi ois ihan järkyttävää, ettei lapsi itsessään ole ilon aihe vaan pettymys kun sukupuoli onkin väärä. En kyllä mäkään usko, että Suomessa saa tehdä "väärän" sukupuolen takia aborttia, täällä on aika tarkat aborttilait. Mäkin muistelen, et menee noin ,miten Briala sanoi.
 
Mulla on ihan täysin poikaolo! Oon aina ajatellut et tuun saamaan ensimmäiseksi lapseksi pojan. Johtuu varmaan siitä kun mun ja miehen lähisuvussa joka perheeseen (yhtä lukuunottamatta) on syntynyt ensin poikalapsi. Myös sormustesti ja kiinalainen syntymäkalenteri näyttää poikaa. Heheh. :D

Kyllä me hätähousut haluttais tietää onko se todella poika tulossa. Molemmat tietysti yhtä tervetulleita :Heartred
 
Takaisin
Top