Tyttö vai poika?

Ihan selvä poikaolo :D alkuraskaus ihan samanlainen kuin eka, josta siis syntyi poika. Jotenkin alusta asti tuntunut että poika olisi tulossa... tosin toisessa raskaudessa olin ihan varma että myös poika ja tyttö syntyi. Että jääpä nähtäväksi. Hauska olisi olla kysymättä sukupuolta, mutta tuskin maltetaan. Ihana sitten päästä taas laittamaan vaatteita ja muita juttuja. Jokapaikka pursuaa kahden edellisen jemmattuja vaatteita joten pääsisipä sitten heti raivaamaan tilaa kun tietäisi kumpaa odotellaan :)
 
Poikaolo vahvistuu täälläkin. Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut, jos vaan muistaa syödä tasaisin väliajoin. Yhtään ei tee mieli syödä, vähän väkisin pitää tuputtaa! Edes herkkuja ei tee kovasti mieli, mutta ne nyt parhaiten uppoaa. Eli aivan vastaava olo kuin edellisestä, josta tuli tyttö :D silloin söin ku hevonen ja vatsa oli pohjaton. Nyt täytyn helpommin. Viimeksi tulikin painoa tähän mennessä jo 8kg, nyt pysynyt samana! :P
 
Ja halutaan tietää sukupuoli ru:ssa, vaikka hauskaa olisi kyllä pitää yllätyksenä :D mutta ei me malteta olla kysymättä!
 
Musta on tuntunu et tulee poika ku on raskaus ollu tähän asti niin samanlainen ku esikoisen kohdalla, mut ultrassa musta rupes tuntumaan et se oiskin tyttö :D saas nähdä!
 
Me kävimme yksityisellä NIPTissä ja sukupuoli on ollut tiedossa viikolta 11 lähtien. Herrasmies on tulossa :) Anoppi toivoo vahvasti tyttöä, kun haluaisi ostaa pinkkejä röyhelöitä ja prinssessavirityksiä (se on myös varma, että tyttö on tulossa, on kuulemma sen muotoinen vatsa. Hih, edes mitään isoa vatsaa vielä ole!)

Sellaisia prinsessahärpäkkeitä olisin kyllä kieltänyt ostamasta, mutta nyt joutuu vaan anoppi pettymään ja hyväksymään että vaaleanpunaista voi pukea myös pojalle :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla pieni aavistus pojasta, ihan sillä et oireet on aina erilaiset kuin kahdessa aiemmassa, joista tuloksena tytöt. Edellisissä oli lievempi pahoinvointi ja teki mieli syödä vain kaikkea raikasta ja terveellistä kuten salaattia ja kirpeitä omppuja. Sitruunaa puristin salaatin päälle ja salaa vielä imin sitruunasta loput mehut kun niin himoitsin sitä kirpeyttä! Nyt taas tekee mieli kaikkea tuhtia ruokaa ja roskaruokaakin, salaattia ei tahdo saada ilman kastiketta alas :hungover:
Ja jotenkin nt-ultrasaa tuli semmonen olo, että pallithan ne siellä vilkkuu, vaikka todellisuudessa oli varmaan napanuora :hilarious:
Edellisissä mulla levis peppu ja reidet ennen ku maha tuli esille, nyt ei oo tullu muutaku masu esille :) Tytöistä mulla myös naama kukki kuin teinillä, mutta nyt ei muutosta normaaliin..

Saapa nähdä, itse haluaisin pitää jännityksen synnytykseen asti mutta mies haluaa tietää. Ja jos se kysyy ru:ssa niin kyllä mäki sit haluan kuulla, en kestäisi sitä et se tietää mut mä en!
Toisen tytön odotusaikana kaikki povas mulle poikaa ja jossain vaiheessa itsekin aloin uskoa ja otin laatikollisen veljen pojilta jääneitä pieniä bodeja vastaan. Aivan loppumetreillä kuitenkin varmistuin siitä että tyttö se on ja viikkasin kaappiin vain vaaleanpunaiset vaatteet :)
 
Mulla pieni aavistus pojasta, ihan sillä et oireet on aina erilaiset kuin kahdessa aiemmassa, joista tuloksena tytöt. Edellisissä oli lievempi pahoinvointi ja teki mieli syödä vain kaikkea raikasta ja terveellistä kuten salaattia ja kirpeitä omppuja. Sitruunaa puristin salaatin päälle ja salaa vielä imin sitruunasta loput mehut kun niin himoitsin sitä kirpeyttä! Nyt taas tekee mieli kaikkea tuhtia ruokaa ja roskaruokaakin, salaattia ei tahdo saada ilman kastiketta alas :hungover:
Ja jotenkin nt-ultrasaa tuli semmonen olo, että pallithan ne siellä vilkkuu, vaikka todellisuudessa oli varmaan napanuora :hilarious:
Edellisissä mulla levis peppu ja reidet ennen ku maha tuli esille, nyt ei oo tullu muutaku masu esille :) Tytöistä mulla myös naama kukki kuin teinillä, mutta nyt ei muutosta normaaliin..

Saapa nähdä, itse haluaisin pitää jännityksen synnytykseen asti mutta mies haluaa tietää. Ja jos se kysyy ru:ssa niin kyllä mäki sit haluan kuulla, en kestäisi sitä et se tietää mut mä en!
Toisen tytön odotusaikana kaikki povas mulle poikaa ja jossain vaiheessa itsekin aloin uskoa ja otin laatikollisen veljen pojilta jääneitä pieniä bodeja vastaan. Aivan loppumetreillä kuitenkin varmistuin siitä että tyttö se on ja viikkasin kaappiin vain vaaleanpunaiset vaatteet :)

O-ou, näiden perusteella meille olis sitten tyttö tulossa :)
 
Munki tyttöolo vaan vahvistuu. Ihan sillä, että naama alkaa kukkia koko ajan enempi ja enempi.. :sad001 Tytöstä mä oon kyllä aina haaveillut kun teinistä asti oon lapsia halunnut. :happy: Aina ajatellut et se eka on tyttö. Mutta saa nyt sitten nähdä.. Enää vajaa 5 viikkoa jännitystä! Jos nyt ru:ssa sen pystyy näkemään!
 
Kävin kosmetologilla juurikin tuon naaman kukinnan seurauksena ja hän tokaisi, että tyttöä odotat, "tyttö vie äidin kauneuden". Musta aika tylsä sanonta jotenkin :/
 
Kävin kosmetologilla juurikin tuon naaman kukinnan seurauksena ja hän tokaisi, että tyttöä odotat, "tyttö vie äidin kauneuden". Musta aika tylsä sanonta jotenkin :/
Ja poika vie terveyden:confused: Kamala sanonta sekin! Toivottavasti eivät kokonaan vie vaan raskausajaksi korkeintaan!
 
Poikaa veikkaan ja mies on siitä lähes varma. :joyful: Olen myös nähnyt unta pojasta. Kiva nähdä, kuinka veikkauksen käy. Omaan veikkaukseen vaikuttaa muutama seikka:

Minulla ei ole oikein koskaan naama "kukkinut". Paitsi kun ehkäisykapseli asennettiin, oli leukaperät ja ohimot finnejä täynnä ja muutenkin todella rasvainen iho. Yläselkä on ollut finnien ja muiden pienten punaisten näppylöiden paikka. Nyt tuntuu selänkin iho olevan hyvässä kunnossa. Myös hiusten rasvoittuminen on huomattavasti vähäisempää. En tiedä, onko se mikään merkki, mutta yhdistän sen tuohon finnien kanssa samaan.

Tosiaan maha on tullut esiin, mutta en ole huomannut "leviämistä" muualla. Ei tosin mahasta voi sanoa, että olisi vielä poika- tai tyttömaha vain pömppis.

Vaikka olen kärsinyt pahoinvoinnista, en sanoisi, että pahoinvointi olisi ollut mitenkään paha. Vaikutusta ruokamielihaluihin tai ällötyksiin en ole huomannut suuntaan tai toiseen. Ainoastaan on tehnyt pahaa syödä paljon.

Nyt kun on käyty ultrassa ja voi tarkemmin laskea rasauden keston. Voi todeta, että ovulaation aikaan on ollut poikasiittiöitä varmasti paikalla. :hilarious:

Tytön puolesta puhuisi närästys, joka alkaa melko helposti. Ei kuitenkaan erityisen paha. Sekä lääkärineuvolassa löytynyt syke huiteli yli 170. Toki viikkoja oli tuolloin vain 13. Eikös se alkuun ole korkeampi ja laskee kasvun myötä? Kotona dopplerissa ei näy lukemaa, joten en ole voinut sen enempää seurata.

Luin näistä veikkailuista artikkelin. Testattiin, kuinka hyvin uskomukset pitävät paikkaansa sukupuoliveikkailuissa. Tekijöinä oli kätilöt, jotka tekivät seurantaa omasta mielenkiinnostaan. Lopputulos oli, että mikään merkki ei ollut luotettava. Kaikilla "oireilla" ja merkeillä syntyi normaalissa suhteessa sekä tyttöjä että poikia. Hauskaa silti veikata.
 
En osaa kyllä yhtään sanoa kumpi tulossa. Kun luin edellisten oireita pojan vs tytön kanssa niin viittaisi siihen että on poika. Esikoinen on poika mutta nyt kyllä olo paljon pahempi kuin silloin. Tosin voihan se johtua siitäkin että nyt ei saa levättyä niin paljoa kun ekan raskauden aikana. Vauvan sykkeet kyllä olleet korkeamman puoleiset ne pari kertaa kun on niitä kuunneltu. En kyllä yhtään muista millaiset sykkeet esikoisella oli, pitääpä yrittää etsiä vanha neuvolakortti :joyful:
Ultrassa varmaan tehdään niin kun ensimmäisenkin kanssa, eli saavat kertoa sukupuolen jos se sieltä selvästi näkyy. Jos vauva itse haluaa pitää sen salaisuutena ja istuu jalat ristissä niin ei tarvitse asiaa "väkisin" selvittää :) Äh kauhean pitkään pitää vielä odottaa että on ultra, menee huhtikuun puolelle.
 
Mulla on arvauksena poika, mikä on tullut ajatuksiin vasta muutamien vkojen sisällä selkeämmin. Perinnetietoa on kumpaankin sukupuoleen sopien: Reidet ja takapuoli on kasvaneet ennen mahaa, pahoinvointia ei ollut, vauvan syke on 145, iho on hyvässä kunnossa (ennen liian kuiva) , syön mieluiten rasvaa ja suolasta (niinkuin aina ennenkin on mun mieltymykset olleet). Anoppi ja miehen mummo veikkaavat tyttöä. On saatava tietää ru:ssa jos mahd. että on aikaa orientoitua uusiksi jos meneekin päinvastoin.
 
Muokattu viimeksi:
Ollut alusta asti aivan poika olo. On kuitenkin alkanut epäilyttämään, jos kuitenkin tulisi tyttö.
  • Raskauspahoinvointia ei juurikaan ole ollut. Tämä viittaisi poikaan.
  • En ole juurikaan stressannut, mikä voisi vihjata tytöstä.
  • Jossakin vaiheessa naama kukki todella, mutta se on mennyt ohi.
  • Mieli tekee kaikkea suolaista ja rasvaista, mikä voisi viitata poikaan.
  • Hedelmät kuitenkin uppoavat ja niitäkin tekee mieli, joka puolestaan ennustaisi tyttöä.
  • Minulla ei ole ollut juuri mielialanvaihteluita ja olo on ollut todella tyyni, mikä voisi kertoa pojasta.

Ota näistäkin nyt sitten selvää... Tulossa voi olla siis aivan kumpi tahansa.
 
Mulla on jo reilun kokoinen maha mutta vyötärö vielä hvin näkyvissä. Sivuprofiili paljastaa heti raskauden mutta edestäpäin ei välttämättä edesä huomaa... Eikös tämä viittaakin poikaan?? :)
 
Mulla kaikki veikkasi poikaa mahan muodon perusteella esikoista odottaessa, mutta taisi johtua lähinnä pitkästä selästä, ettei se maha mihinkään levinnyt - tyttöhän sieltä tuli. Nyt ei ole kyllä minkäänlaista oloa kumpaankaan suuntaan, esikosta oli vahva tyttöaavistus itsellä alusta asti. Oireet on kyllä aika samanlaiset kuin esikon odotuksessa ja vauvan sykkeet korkeat, että siinä mielessä voisi ollakin tyttö. Mekin kysellään asia ultrassa jos on näkyäkseen. Eihän sitä välttämättä tietysti saa selville ja pitää siihenkin varautua, mutta itsestäni jotenkin tuntuu konkreettisemmalta tietää vauvasta edes jotain etukäteen, kun muuten ei yhtään tiedä ennen syntymää että millainen tyyppi sieltä tulee. :)
 
Mitä sykkeitä teiä pikkusilla on ollu neuvolas/kotona kuunneltaes? Täällä n.140-150 ja musta toi sopii niin tyttöön ku poikaan :joyful:
 
Mulla poikaolo. Niin kertoi sormustestikin:) se on muuten pitäny minun kohalla aina paikkansa:grin. No parin parin viikon päästä se ehkä ru:ssa kuullaan.
 
Takaisin
Top