Tyttö vai poika?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Isabella
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just oli tuossa kaverin kanssa puhetta, että hänen yksi lapsistaan syntyi täysin sinisilmäisenä, mutta vuosien saatossa silmät muuttuivatkin ruskeiksi. Eli vie toisinaan vuosiakin, että asettuvat oikeaan väriinsä :)
Ja heillä ruskeasilmäisyys pomppasi sekä isän, että äidin ohitse. Periytyi lapsen papalta tämä ruskeasilmäisyys..
Tai sitten meitä kaikki on pahasti viilattu linssiin :grin

mulla ja siskolla on molemmilla ruskeat silmät, mulla vähän tummemmat ja siskolla enemmän vihertävät. äidillä ja hänen molemmilla vanhemmilla oli ruskeat ja mun isällä ja vanhemmillaan siniset. joten mulla on kyl piilevänä se sinisilmäisyysgeeni ja koska miehellä on siniset, jäi meidän tytölle siniset silmät.

joku vanha biologian kirja joskus väitti ettei kaksi ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäistä lasta, mut kyllähän se on mahdollista, jos molemmilla on piilevänä se sinisilmäisyysgeeni. tai mun toinen eno on sellainen enkä usko et ois "postimiehen poika" :D

Mun molemmilla lapsille on ruskeat silmät! Pojalla suklaa nappi silmät ja tytöllä ruskeat ja hiukan vihertävät, ihan kuin pistaasipähkinät! :) Molemmilla syntyessä todella todella tumman siniset silmät, melkein kuin mustat, mutta muuttuivat aika pian ruskeiksi, en tarkkaa aikaa tähän muutokseen osaa sanoa että menikö montakin kuukautta!
Tytöllä on vain vahvistunut se vihertävä sävy nyt iän myötä ja pitkään kukaan (sukulaisista) ei uskonut kun sanoin että niissä on (varsinkin auringon valossa näkyy selvästi) vihreä väri! Kaikki vain sanoi että ei voi olla kun on noin tummanruskeat, että älä höpötä! :) Mutta kuten sanoin nyt se näkyy jo muutenkin! :)

Lapset on sanoneet että minä olen värivirheellinen, koska kaikilla muilla on ruskeat silmät paitsi minulla siniset silmät! Isälläni ja veljelläni ssellaiset epämääräisen harmaat tai jotain ja toisella veljelläni tummanruskeat ja äidilläni tummemman siniset kuin itselläni. Mieheni suvussa kaikilla ja tarkoitan todella kaikilla äidin puolella on ruskeat silmätja sieltä se dominoiva ruskea silmäisyys meillekin tullut! Joten niin kuin joku muukin täällä sanoi, minäkin jännitän saisiko tämä tuleve tyttönen sitten kuitenkin siniset silmät! Mielenkiintoista! :)

Nostanpa tätä ketjua ja kysyn samalla, onko täällä enää ketään muuta joka EI tiedä kumpi tulossa?

Rakenneultrassa kysyttiin halutaanko vilkaista, vastattiin ei ja sen jälkeen ei ole ollutkaan kuin keskiraskauden hätäinen ultra, jossa ei kyllä itse nähnyt mitään.

ALotta, me ei tiedetä :) mies sanoi ettei halua tietää "on sitten jotain jännitettävää synnytyksessä" niinku se nyt muuten olis jotenkin läpihuutojuttu ;) miesten logiikkaa... eikä siellä rakenneultrassa oliskaan sit kyl mitään nähny kun kaveri oli selin koko ajan. Hirvee vauhti päällä mut ei kääntynyt. Itekin totuin sit kyl nopeesti ajatukseen että ei tiedä, eihän sitä silloinkaan tiedetty kun minä oon syntyny, ja vaihto-oikeuttakaan ei taida olla ;) aika outolintuja taidetaan tosiaan olla me, jotka sitä ei tiedetä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me ei tiedetä, oltas haluttu tietää, mutta tyyppi ei suostunut sitä paljastamaan. Aluksi se mua vähän harmitti, mutta sit totuin ajatukseen ja nyt en enää varmaan edes haluais tietää :)..tyttöä mulle on parikin ihmistä tässä viime viikkoina mahan perusteella veikannut. Pitää laittaa tänne kuvaa joku päivä, niin voitte kertoa ootteko samaa mieltä :D

Tännehän on tyttö tulossa ja masukin on kuulemma ihan sen näköinen, levennyt vähän joka suuntaan :D Mutta mun sisko ei myöskään halunnut tietää kumpi on tulossa. Hänelle tämä kolmas raskaus oli täysin yllätys ja sai tietää niin myöhäisessä vaiheessa siitä, että halusi jättää jotain jännitettävää sitten loppuun asti. Ja nyt minäkin olen pähkäillyt, että kumpikohan sieltä on tulossa. Ja tuntuukin kivemmalta kun sitä ei tiedä, on sitten joku ylläri lopussa :wink Me oltiin miehen kanssa vain niin malttamattomia, että oli pakko saaha tietää kumpi on tulossa. Ja toki olen sanoinkuvaamattoman onnellinen pienestä prinsessastani :love017

Isabella, ikävää tuottaa pettymys, mutta oon niin ulkonäkökriittinen, ettei kukaan ole nähnyt yhtään kuvaa mun mahasta :oops: Saati että täysin julkiselle nettisivulle sellasen laittaisin.

Omiin silmiin on enemmän poikamaha, raskauden tuoma muutos on lähinnä sellainen rantapallo eteenpäin, sivuille en ole levinnyt. Täti teki ns. sormustestin kahdesti ja sen mukaan taas tyttö.

Voi ALotta, miten sinä nyt kriittinen olet, kaikkien vauvamasut on niin ihania :) mutta joo ymmärrän, että vielä tänne julkisesti julkaiseminen ei kaikista tunnu kivalta. Mä oon niin malttamaton ;) vaikka tiedetään jo oman vauvan sukupuoli, niin malttamattomasti oon jo muidenkin vauvoista utelias ;D terkkarithan veikkaa paljon myös sydänäänistä sukupuolta, niin kuin meillä on selvät pojan sykkeet, jotka suurimmaks osaks liikkuu 130 tienoilla :) tytöillä on taas korkeammat :) PItääkö muilla toi sykevaihtelu ja sukupuoli paikkaansa? :)

Meillä sykkeet on ollut 145-150 aina ja tyttö pitäisi olla tulossa :)

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Keäbebe - Poikamasulta näyttäis minusta :)

Meille pitäisi ultran mukaan poika tulla ja kyllä ne sykkeet huitelee aina kun on ollut käyrillä tms. niin yli 150, välillä kun oikein touhuaa niin voi nousta 170, ja saa noustakkin kuulemma. Eli ihan samanlailla "korkeat" kun tytöstäkin. Ja on ollut yhtä rajua pahoinvointia, iho mennyt huonoon kuntoon ym. Ainoa ero tässä ja viime raskaudessa on mahan muoto! Tässä raskaudessa selvästi kasvanut enemmän eteen, eli semmonen poikamasu :)

Kesäbebe, poikaa veikkaan minäkin :)

Isabell, eipä se sit näytä pitävän paikkaansa ainakaan sulla, siis toi sydänäänitaso. :D Eilen käyrällä meillä oli kyllä hyvät vaihtelut 110-170, mutta se perustaso oli kuitenkin vaan sen 120-130, eli ihan pojan sykkeet. Jännä kun noi terkat uskaltaa pelkkien sydänäänten perusteella sanoa kumpi on tulossa, mutta veikkauksiahan ne vaan :)

Kesäbebe, hauska kun edestä ei edes hahmota raskautta, mutta sivuprofiili paljastaakin sit jo, että poikahan sieltä on tulossa.

ALotta, laita kuva tuonne salaisen ryhmän puolelle, jos et halua koko kansalle näyttäytyä.

Meille on povattu rakenneultran perusteella poikaa. Sykkeet on kuitenkin aina tosi korkeat, 150-170. Esikoispoikaani odottaessa hänen sykkeet olivat taas aina luokkaa 130-140. Jännä nähdä kumpi sieltä nyt tulee...kun nämä raskaudetkin on tuntuneet toisistaan poikkeavilta. Ekassa raskaudessa oli seesteinen, nyt olen vollottanut usean vuoden edestä.

Takaisin