Tyttö vai poika?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Isabella
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hiha, oisko kyseessä sit toi nt-ultra, vai myöhemmässäkään? Vai, voisko olla, että jos ne ei varmaks tiiä, niin ei sit sano ollenkaan? Mutta tosin en tiiä onko joka työpaikat kätilöillä oikeutta sanoa, jos ovat sopineet, että vaan lääkärillä oikeus sanoa... Villejä veikkauksia, en kyllä muuta keksi:D

Olin tosiaan lukevinani, että varsinkin pääkaupunkiseudulla ei nuo kätilöt oikein tykkää kertoa.
Se voi toki, että tämä on vanhentunutta tietoa.

Itsekki olen ihmetellyt, että jos ei näe sukupuolta niin kai ne nyt sen verran voi sanoa, että ei pikkunen suostunut näyttäytymään.

Mut vastaavasti olen myöskin lukenut tapauksista, joissa kätilöltä on kysytty sukupuolta ja vastauksena on ollut, että jos haluaa tietää niin menee sitten yksityiselle o_O

Jostain luin kanssa just, että koska rakenneultran tarkotuksena ei oo sukupuolen selvittäminen, sitä ei kaikki ultraajat tosiaan kerro.

Aika kummallista, jos ollaan yksityiselle patistamassa. Mitähän se lysti edes maksaa?

Ihmiset tuppaa aina unohtamaan sen faktan, ettei ultrassa "nähtyä" sukupuolta voi koskaan pitää varmana tietona. Sehän on vain yhden kätilön veikkaus sukupuolesta. Monikaan ei sitä kerro, jos vähänkään ovat epävarmoja... näin ainakin täällä päin. Esikoisesta saatiin kuulla sukupuoli ja nähtiin niin selkeä ultrakuvakin, jossa pojan vehkeet. Ei jäänyt paljon arvailujen varaan. Kätilö totesi, että kyllä saa aika pahasti olla paikat turvoksissa, jos tuosta vielä tyttö syntyy.
Aiotaan kyllä kysyä raknneultrassa, josko näkyis sukupuoli.

Jostain luin kanssa just, että koska rakenneultran tarkotuksena ei oo sukupuolen selvittäminen, sitä ei kaikki ultraajat tosiaan kerro.

Aika kummallista, jos ollaan yksityiselle patistamassa. Mitähän se lysti edes maksaa?

Noin 115€ maksaa yksityisellä käynti, oon käyny Mehiläisessä ja gynekossa, niin ton verran makso, kun ultrattiin.

No mut vaikka olisikin epävarmaa niin asianhan voi myös ilmaista niin.

Ei mua yhtään haittaisi jos kätilö sanoisi, että voi olla että tulisi poika, mutta sen varaan ei kannata laskea koska oli huono kuvakulma enkä ole ihan 100% varma. Varmempaa vastausta voi vielä yrittää saada yksityiseltä mikäli näin haluaa.

Omasta mielestäni se on vaan törkeetä, että jos kätilö nyt luulee nähneensä jotain ja ei voi valoittaa tätä asiaa millään tavalla.

Nooh, meillä kävi vielä sen verran huonompi mäihä, että tuo nt-ultran kätilö oli joku niin maailman apaattisin nainen ettei mitään rajaa. Toivotaan et tuossa toisessa menisi asiat vähän enemmän nappiin.

Hahaa! Meillä kanssa ekan ultran tehny hoitsu oli niin asiaorientoitunu, ettei mitään rajaa! Mua se kyllä lähinnä huvitti, ettei toinen missään vaiheessa edes yritä puristaa hymyä saatika muutenkaan tunteilla, vaikka ite kyllä miehen kanssa melkein kyyneleitä tihrustettiin. No, kai sitä kaikkeen hommaan voi leipääntyä. :)

Nyt on tullut jostain syystä selvästi tyttö olo, mutta eihän se vielä totuutta kerro! Mielenkiintoista sitten jos rakenne ultrassa selviää sukupuoli, koska aiotaan se kysyä jos näkyy, kumpi on todella tulossa! Meneekö tuntemukset oikeeseen vai väärään...jos sittenkin tulee poika...hmmm...

katselin noita lasteni äitiysneuvola kortteja ja niiden mukaan painon nousu on samalaista nyt kuin oli tytöstä, joten ehkä sekin on vaikuttanut siihen että tuntuu tyttö ololta! :) On tää vaan niin jännää!!! :)

Niin pitää vielä mainita että en halunnut tietää edellisistä raskauksista kumpi on tulossa ja omat tuntemukset siitä kumpi tulee osui oikeaan! :)

kuopus: "Mulla on seuraava tarkastus ultra 5.3. ja sillon ois viikkoja sit 16+ kasassa, mitä luulette, näkyiskö sukupuoli jo sillon? :o tosin onhan niitä ultria sit ton jälkeen kahen viikon välein..."

Osui tämä silmään, että missä pääsee ultrille noin usein? Meillä vaan kaksi ultraa: ensimmäinen ja rakenne.. ja ensimmäistä lasta siis odotellaan. Ultrissa tykkäis kyllä käydä enemmänkin niin pääsisi näkemään pikkuista ja toteamaan liikkuvuutta ja hyvää kehitystä :) muuten kun tämä kaikki tuntuu vielä niin uskomattomalta ja epätodelliselta! Rv nyt 14 + 2.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Taalla on poika tulossa. :)
nakyi poikasen pikku vehkeet 15 viikolla, kun kavin niiden supisteluiden takia laakarissa ja ultrasivat tarkasti joka kulmasta. Sitten oli viela klinikka aika pari paivaa siita eteenpain ja tama toinen laakari kun rupesi ultraamaan sattui ensiksi juuri siihen kulmaan, etta arvailujen sijaa ei sukupuolesta ole. Tata laakaria nauratti, kun han oli juuri ennen ultrausta sanonut, etta tarkistaa vain sydamen sykkeen, ettei rupea sen tarkemmin syynaamaan edes vauvan sukupuoliasiaa, mutta kun se suoraan siihen naytolle parahti, niin sen oli pakko kommentoida etta poikahan se tosiaan on. Ymmartaakseni pojat tunnistaa jo viikolta 14, mutta tytoista ei olisi ihan 100 varmuutta kuin myohemmin.
Itsella oli tytto olo tuonne viikolle 10 asti, mutta sitten en enaa ollut varma. Serkun mielesta mulla oli jo selva poikavatsa tuossa viikolla 13-14.
Jotenkin kun tuo sukupuoli selvisi tuli koko raskaudesta ja aitiytymisesta paljon konkreettisempi asia. :)

Mulla on ollut jo vuosikausia sellainen olo, että saan kaksi poikaa. Esikoinenhan mulla on poika. Nyt jotenkin ei ole sitten kuitenkaan ollut oloja mihinkään suuntaan. Esikoisesta oli todella vahva poikaolo alusta asti, mutta nyt ei ole ollut oikein mitään.
Tämä raskaus on kuitenkin ollut erilainen verrattuna edelliseen ja mahakin on eri mallinen. Sen perusteella olin jo melkein kallistumassa tyttöolon puolelle, mutta viime viikon lääkärineuvolassa sydänäänten kuuntelu sai olon epävarmaksi. Sykkeet oli 150 ja tismalleen samat sykkeet oli esikoisellakin koko raskaus ajan.

mulle toi kiinalainen syntymäkalenteri povaa poikaa, esikoisen kohdalla osui kohdilleen. ei mulla kyllä ole poikaoloa, vaan mietin koko ajan et meidän tytöt sit sitäjatätä. ei silti, ei poikakaan haittaa, mulla on jo nimetki mielessä pojalle ja tytölle toinen ja kolmas nimi, kun otan sekä mun että miehen suvun nimiä kummassakin tapauksessa :)

RiinaEmilia: "Erityisraskauksissa" on enemmän ultratutkimuksia kun normaliraskauksien kohdalla. Ja jos oikein ymmärsin niin kuopuksella on monikkoraskaus ja sillon on tärkeetä tsekata usein että kaikki on kunnossa.

Ihanasti August on siun ystävä sanonu :Heartred Meillä oli jo ihan alussa miehen kanssa keskustelua kumpaa "toivottaisi", toki toivotaan kumpaa vaan kun jo itse raskaus on meille jättipotti. Niin kuin varmasti jokaiselle:) Mutta molemmat oltiin sitä mieltä että jännää ois saada poika, mutta samassa lauseessa oltiin molemmat sitä mieltä että tulee tyttö. Jännä oli että miehelläkin oli niin selvä kutina siitä, sano et hän tietää että tyttö tulee. Ja niin olin minäkin ihan varma, muta nyt oon alkanu näkee "enneunia" pojasta, kaikki unet mitkä oon vauvasta nähny nin on ollu pojasta. Et jännä nähä sitten kumpi näkyy :p

RiinaEmilia, niinkuin Nitti tuossa sanoikin niin juu siis mulla on identtiset kaksoset masussa niin seurantoja on siksi toooosi usein. Pitää vahtia että pikkuiset kasvaa samaan tahtiin koska kun on identtinen kaksosraskaus kyseessä niin saattaa kehittyä sellainen TTTS jossa toinen sikiö rohmuaa toisen ravinnon. Tämän takia siis ultrataan parin viikon välein :)

Mulla on tosi varma tunne pojasta. Alkuun toivoin enemmän tyttöä, mutta nyt kun raskaus on edennyt pidemmälle ja oon ihan orientoitunut pojan tuloon, oon myös alkanut melkein toivoa poikaa enemmän. :) Toivottavasti 2.4. totuus selviää. :)

KTJ, mulla on ihan sama! Aluksi toivoin enemmän tyttöä, mutta nyt oon jotenkin ihan varma että poika se on. Ja oikeestaan on kanssa myös alkanut toivoa poikaa :)...toivottavasti selviäisi 20.3. ultrassa, haluisin ihan hirveästi jo tietää! :D

• Tykkään
Reaktiot: KTJ
Mulla kans varmempi ja varmempi olo pojasta enkä osaa selittää miks, koska eka on tulossa eikä oo mitään toivetta sukupuolesta edes. Sitten varmaan tunnen itseni ihan huonoks äidiks ja itken, että mulla ei oo mitään äidinvaistoa, kun paljastuukin tytöks (ens viikolla tirkistellään näkyykö rakenneultrassa) :D

Täällä on alusta asti ollut tunne, että poika on tulossa, mutta silti olen huomannut toivovani tyttöä. Varmaan johtunee siitä, että siskolla ja lähes kaikilla kavereilla on poikia. Koko suku on kyllä ollut sitä mieltä, että tyttö tulee :) Vielä pitäis jännätä tuonne 26pvään asti ennen kuin saa tietää, jos saa. Tuntuu, ettei malta odottaa!:p

Takaisin