Tyttö vai Poika? ;)

rozie

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onhan tämä aikaista mutta moni on jo kertonut epäilyistään niin perustetaanpas oma ketju näille arvauksille :)

Minulla on ihan tyttöolo, johtuu varmaan siitä että esikoinen on tyttö niin eihän sitä muusta tiedä :wink Tosiasiassa meillä on tilastollinen 'mahdottomuus' saada poika, miehen suvussa on sellainen jännä ilmiö että hänen äidin puolen miehet saa vain tyttölapsia :D Siis Miehen ukilla on 7 tytärtä, näillä tyttärillä on kyllä poikia mutta näillä pojilla taas on vain tyttölapsia. Ja mieshän sen sukupuolen määrää... :wink
 
Mä toivoisin poikaa tällä kertaa,kun on toi typy tossa. Katoin kyl yheltä sivustolta,et pitäiskö ostaa sellain testi,mikä on amerikkaan tullu markkinoille jo 2006,kertoo tulevan lapsen sukupuolen,mut ei tietenkään korvaa ultran tulosta,mutta ois kiva tietää kuin paljo se vie oikeesee suuntaan :D Sen voi tehdä jo rv 6 lähtien :) mut kuhan tästä nyt pitemmälle pääsee,nii katsellaan sitte :)
 
Minä kans tavallaan toivoisin poikaa, kai se on aika luonnollista että toivoo kahdesta lapsesta toisen olevan toista sukupuolta :) Mutta onhan nuo tytöt kyllä aika ihania :Heartred
Oispas aika vänkä tuommoinen testi, mut uskaltaisko siihen luottaa kuitenkaan? :D
 
Heh, mä oon nyt tän saman tekstin jo laittanu tonne joululahja-keskusteluun ja ensimmäistä odottavien-ketjuun, mutta laitetaas nyt vielä tänne ku kerta ihan oma ketju jo näille on laughing7 :

"tse olen meinaa ihan varma, että poika on tulossa. Syistä että:
- Yhdyntä oli päivän ovulaation jälkeen (en testannut ovua, mutta luulen tunteneeni) ja sanotaan, että poikasiittiöt on nopeampia ja ovulaatiopäivänä ja sen jälkeisenä päivänä pojat kerkeis paremmin matkaan
-Viime kierrossa söin paljon pähkinöitä ja sekin kuulemma auttaa pojan saamisessa (en siis kyllä syönyt pähkinöitä sen takia :D)
-Kiinalainen syntymäkalenteri povaa poikaa :laughing005
-vau-testin testin mukaan poika tulossa :p
-Tekee mieli suolaista (eiks sekin ole jokin poika-juttu??)
-Naaman iho parani ("tyttö vie kauneuden ja poika terveyden")!"

Mutta siis ihan miellläni ottaisin tytsynkin :). Ja halutaan tietää, jos vain suinkin on mahdollista, että kumpiko on tulossa niin tuun sitten tänne ilmottamaan. Ja kattelin kans joskus noita sukupuoli-testejä,mutta on niin mahdottoman kalliita, että en raaski kyllä tilata...
 
Mulla taasen poikaolo! Ehkä siksi ku omista sisaruksistani ja miehen sisaruksista isompi osa on poikia.. Ja muutenki oon vaan aika varma että poika tullee laughing7. Kiinalainen syntymäkalenteri sanoi että tyttö, tuo vau.fi testi povas poikaa ja sormus testi tosiaan sitä poikaa+tyttöä yhtäaikaa :laughing002. Lisäks pottuvarvas on pitempi ku viereinen varvas, eikö sekin kerro ukkovallasta o_O.

Jännä sitte muutamien kuukausien päästä nähdä että kuinka monella osu veikkaukset oikeaan :)

Minäki haluaisin testata tota jenkkiläistä sukupuolitestiä! Oon semmonen että lähen aina kaikkiin tuommosiin höperyyksiin mukaan :hello2. Mihinhän sen testin toimivuus perustuu?
 
Vähän epäilen että meille tulee tyttö :) Miehellä on 4siskoa ja yksi veli ja miulla on 2 siskoa ja 1 veli. Sukuun on syntynyt lähivuosinakin enemmän tyttöjä kuin poikia. Kyllä ihmettelen jos meille poika tulee, kumpi vaan niin on kuitenkin kovasti toivottu :)
 
Mä huomasin, että aina ku oon kuvitellut, että jos olisi lapsi, niin oon ajatellut vain tyttöjä.. siis ei pieneen mieleenkään ole juolahtanut, että mulla olisi poika. Ja nyt on ollut koko ajan ihan poikaolo! Hämmentävää :D
 
Muokattu viimeksi:
Rakenneultran teki ainakin meille viimeksi ihan lääkäri, nt-ultrassa sukupuolta ei vielä näekkään (senkin teki lääkäri). Ei olis se lääkäri halunnut meille kertoa, muuttui tosi töykeäksi kun kysyttiin " No jos te sen välttämättä haluatte tietää niin tyttö se on". Sikshän ne ei sitä aina mielellään kerro kun se ei 100% välttämättä ole, mekin varauduttiin siihen että voikin olla poika mutta jäi tosi kökkö maku suuhun tosta lääkäristä.
 
Varmaan riippuu sitten alueesta, kavereilla on kätilöt tehneet, täällä en tiedä kuka. Onhan se ymmärrettävää ettei halua antaa vastausta kun se voi suunnata ajatuksia ja hankintojakin.. mutta kyllä pitäis kohteliaasti kuitenkin vastata. Yhdelle kaverille oli kanssa aika ikävään sävyyn töksäytetty ettei ultra ole vanhempien uteliaisuutta varten vaan vauvan hyvinvoinnin tarkistamiseksi kun olisivat halunneet tietää, eikä niille lopultakaan suostuttu kertomaan. Musta se ei mene niin.. ultra on tietysti rakenteellisen terveyden kartoitusta varten, mutta samalla vähän kuin ilmaisena sivuetuna osana luomassa suhdetta tulevaan perheenjäseneen. Ikävää jos kivasta jutusta jää suotta paha maku!
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen vieläkin aika ärsyyntynyt mun neuvolatädistä ja mun mielestä terveydenhoitoalalla jos missä pitäisi olla käytöstavat kohdallaan, empatiakykyä ja tilannetajua.
 
Luulis että olis jo ihan pääsyvaatimuksena. Vai tuleeko niistä ihmisistä ajan kanssa niin kyynisiä ja ilkeitä?
 
Niissä th-alan koulutuksien pääsykokeissa ei taideta juuri testata henkilön sosiaalista kyvykkyyttä? Ja toisaalta kun kaikki nää "täditkin" on ihmisiä huonoine päivineen ja epävarmuuksineen ja ollaan tällasten herkkien juttujen äärellä, niin varmaan jossain kohtaa tulee aina niiden toimittua huonosti.. varsinkin jos sattuu oleen tällanen tyyppi joka osaa terveysasioita hyvin, mutta ei oo tunnepuolen hommille niin silmää.
 
Muokattu viimeksi:
Höh ompa ollu osittain ammattitaidoton lääkäri jos tuolla tavalla on sukupuolta tiedusteltaessa sanottu :sad001. Toivottavasti itelle sattuu mukava lääkäri, joka ymmärtää että sikiön hyvinvoinnin tarkistamisen lisäksi sukupuolen tietäminen on tuleville vanhemmille usein tärkeää :). Ja joka tietää, että asiakkaat ymmärtävät että erehdyksiäkin voi sattua jos ei sukupuoli sitte täsmäiskään.
 
Vaikea sanoa näillä viikoilla, mutta oon päässy aika helpolla näiden oireideni kanssa joten veikkaan poikaa. Meillä on yksi poika ja yksi tyttö ennestään niin meinaamme pitää loppuun asti jännityksen päällä, emmekä tällä kertaa selvitä sukupuolta etukäteen :) Voihan tuo olla, että epäilykset sukupuolesta muuttuu vielä matkanvarrella :D
 
Nii en tiedä oisko testi luotettava mutta sit sen näkis ultrassa että oliko oikeessa,eipä tarvis toistamiseen ostella jos on väärässä :wink

Btw,mikä toi sormustesti on? Kun teistä moni on puhunut siitä,ois kiva kokeilla..
Mulla Kiinalainen kalenteri osoitti tyttöä ja vaun testi poikaa... :D
 
Määpä koitan seilttää ton sormustestin lyhykäisyydessään:

- Otetaan oma kihla- tai vihkisormus (kuulin jostain että jos ei ole kumpaakaan niin esim. oman äidin sormus käy myös)
- Otetaan itseltä hius päästä (voi käyttää lankaakin jos on esim. lyhyt tukka tai ei muuten vaan tykkää repiä hiuksia päästään)
- Pujotetaan hius sormuksen läpi. Sormus roikkuu siis hiuksen varassa, pidetään hiuksen päistä kiinni.
- Lasketaan sormus hetkeksi (n. 5 sek) lepäämään vasemman käden (vasen, koska lähempänä sydäntä) ranteen sisäsyrjän päälle.
- Nostetaan sitte sormus hiuksesta kiinni pitäen varovasti irti ranteesta ja pidetään ilmassa ranteen yläpuolella. (Sormusta/hiusta pitävän käden eli oikean käden kyynärpää kannattaa olla vakaasti tuettuna)
- Sormus alkaa heilua hiuksen varassa
--> Jos sormus tekee heiluriliikettä (vrt. kaappikello), on kyseessä poika
--> Jos sormus tekee pyörivää liikettä (pyörii siis O-kirjaimen muotoa), on kyseessä tyttö
--> Sormus pysähtyy aina liikkeiden välillä, joskus saatta liikkua kauankin. Ei välttämättä pysähdy ihan täysin mutta lähestulkoon

Tuohan on tommonen hömppätesti mutta monilla tutuilla pitänyt paikkaansa laughing7. Testi siis näyttää myös jo ennestään olevat lapset ja kaikki tulevat. Ja myös keskenmenot tai kuolleet lapset. Niin ja jos tuo sormuksen liike ei pysähdy välillä niin kyseessä kaksoset.

Mullahan tuo tosiaan näytti sen minkä 2353 kertaa ehkä olen täällä jo sanonutkin :smiley-ashamed005 , eli poika+tyttö, poika, poika, poika. Ensin työkaveri teki mulle vihkisormuksellani. Sitte tein itselleni ja miehelle omalla vihkilläni. Mies alko sitte jupiseen (se nyt ei kuuna päivänä usko tämmösiin :laughing002) jotain sormuksen massasta ja että siksi sama tulos. Tein sitte omalla kihlalla, joka on ihan erilainen ku vihki. Taas sama tulos. Lopuks tein vielä miehen kihlasormuksella meille molemmille ja sama tulos.

Niin ja ainiin: Tämän saman testin voi tehdä ranteen sijasta myös mahan päällä, sikäli mikäli siellä siis vauva on. Silloin se ilmoittaa ainoastaan masussa olevan vauvan sukupuolen. Ja oon unohtanu mainita että mulla sekin oli POIKA+TYTTÖ.

No joo tulipa tosi lyhyesti selitettyä :smiley-bounce022 .
 
Voihan vitja..eli kun se pysähtyy välillä,se saattaa näyttää tyttöö,pysähtyy,näyttää poikaa...pysähtyy ja taas jotain? kö? :eek: :D pakko kokeilla :D

Tein ranteesta,niin näytti hetken TYTTÖ,sitten alko voimakkaasti keikuttaa POIKAA. Otin myös vatsasta (alavatsasta koska kohtu on siellä nyt näin alkuvaiheessa) niin se näytti hetken POIKAA,kunnes alko pyörittää TYTTÖÄ :schocked028 Noissa molemmissa siis täysin pysähtyi,siksi mulla ei kai jatku tollee "poika,tyttö,poika,poika,"-tyyliin...
 
En oo nyt varma tajusinko tota sun selitystä mutta siis joo sen liikkeen kuuluu pysähtyä aina välillä (tai ainaki lähestulkoon pysähtyä). Ja sitte jos tulee lisää lapsia niin sitte se aina sen pysähdyksen jälkeen alkaa uuestaan heilumaan. Mulla siis tuli eka poika + tyttö eli ei pysähtyny se liike välillä ( = kaksoset) ja sitte pysähty. Sitte lähti liikkeelle ja tuli poika. Pysähdys, liikkeelle, ja poika.
 
Ja siis ton viimesemmin heilumisen jälkeen mulla pysähty kokonaan eikä enää lähteny liikkeelle, ootin ehkä jotain 1 min. Eli viiteen lapseen muka jäi.
 
Eli tuo sun ranteesta tehty tyttö meinais siis sun kaksvuotiasta ja masussa ois sitte se poika :D
 
Takaisin
Top