Tyttö vai poika? Mitä luulet, toiveet, testit...?

Onkos kukaan testannut sillä virtsatestillä, että kumpi on tulossa? Aika kallis testi se kyllä on ja toimiiko oikeasti? En tiennyt että sellaista testiä on olemassakaan, mutta niin vaan äsken siittä luin, kun katselin kotidopplerien hintoja netistä...
 
Hauskoja ja vähemmän vakavia testejä sekä tietoutta lapsen sukupuolen selvittämiseksi, olkaas hyvät!

Sormustestit
(ei raskaille ja raskaana oleville):
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/5824-sormustesti/

Vanhan kansan tietoutta syntyvän lapsen sukupuolesta:

http://www.mtv3.fi/helmi/viikonvaihde/artikkeli.shtml/863276

Tällaistakin kansan viisautta löytyi:
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.

Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.
http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/poika-vai-tytto-hassuja-tapoja-arvata-vauvan-sukupuoli

Lista muista merkeistä:
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/487-tyttoe-vai-poika/

Kiinalainen kalenteri:
http://www.horoskooppi.co/kiinalainen-synnytyskalenteri/
ja
http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/

Sittenhän on vielä värit. Kierrätkä vaaleanpunaisen kaukaa ja hypistelet pojalle sopivia vaatteita vai päin vastoin.
Liekkö tämä sitten naisen /äidin vaistoa vai hormoonijuttuja.
 
Osan "testeistä" kanssa pitää vielä odottaa, mutta

Sormustesti:
Pyöri, siis Tyttö
Maya-intiaanien numerot:
Täytin 33v ja ens vuosi on -13, siis Tyttö
Kiinalaiset kalenterit: Tyttö (Toinen on vaikeampi, enkä ollut varma mikä ikäni siinä on, mutta on tyttörivillä ollaan)
Muut merkit: Oma tuntemus jo alusta ja värit: Poika (mieskin on ihan varma tästä, vaikka tyttöä hänkin sanoo toivovansa)
Ruokahimoja ei varsinaisesti ole. Hedelmiä, marjoja ja karkkiakin kyllä menee. Ehkei liha ihan niin hyvin maistu kuin ennen, en ainakaan himoitse sitä:
Tyttö
Pahoinvointia ei ole: Poika Nuutunut kylläkin: Tyttö
Ei esikoinen ja edellinen tyttö: Tyttö
Stressiä: No joo... Tyttö
Säärikarvat kasvavat kuten ennen: En ole huomannut, siis varmaan kuten ennen siis tyttö
Kiukkuisuus/rauhallisuus: Ehkä vähän tavallista herkemmin kiukustun siis tyttö.


Erityisesti tuota yhtä merkkiä pitää seurata tiiviisti, kun on ainut joka koskeekin isää; lihooko mies odotusaikana!  emoticon  Se lupaisi poikaa.

 
Mulla on tosi vahva poika tunne. Esikoinen on tyttö ja isä kyllä lihoi silloin raskauden aikana. En usko noihin testeihin.
 
nyt kun katsoin nuo kiinalaiset kalenterit, niin nehän lupaileekin poikaa, mistähän lie katsoin aiemmin kun muistelin, että kiinalaisten mukaan olisi tyttö tulossa. Ja näköjään piti paikkansa esikoisen kohdalla, on siis tyttö.

Samoin Maya-intiaanien ennustukset lupailee poikaa ja myös esikoisen kohdalla osui oikeaan. Ihan hauskoja nämä, vaikka toivonkin, että synnykseen asti pysyy sukupuoli salassa :) Taidanpa käydä vielä noita muitakin ennustuksia läpi ja katsotaan mitä sieltä tulee...
 
Kokeilin nuo sormustestit mulle ja miehelle ja kummallekkin näytti että tämä neljäs olisi tyttö. Mutta kuten aiemmin mainitsin, mihinkään muuhun kuin siihen varmaan näkyyn sinne alapäähän en luota, sillä oireet meni niin ristiin kolmannen kohdalla
 
Mulla on ehkä vähän enemmän tyttö-olo. Tosin en tiedä, johtuuko siitä, että toivon enemmän tyttöä. Toki kumpikin käy, kunhan on terve. Tyttö näin ensimmäiseksi lapseksi tuntuisi vaan jotenkin helpommalta, ei oo niin paljon kokemusta pojista.
 
Minulla on siis 3 poikaa ennestään... Ja salaa toivon, että myös tämä olisi poika :) Ja myös oireettomuus (niinkuin ei muissakaan raskauksissa ole ollut oireita) viittaa poikaan! Tokihan se voi tyttökin olla, enkä todellakaan pane pahakseni vaikka olisikin, pääasia että raskaus sujuisi hyvin, ja lapsi olisi terve <3
Mutta siis poikaolo on :)
 
Mulla on ennestään kaksi poikaa ja toivon salaa tästä kolmannestakin poikaa. Kiinalainen kalenteri ennusti ekasta poikaa, toisesta tyttöä. Tätä kolmatta en ole edes kurkannut. Samalla kaavalla on raskaudet menneet nyt tähän asti, joten ehkä siellä onkin poika. Ensimmäisessä raskaudessa oli ihan sama kumpi tulee, toisesta toivoin jo sitten poikaa. Katsotaan nyt. En vielä tiedä kysynkö sukupuolta rakenneultrassa, koska en aiemmissa raskauksissa edes päässyt sellaiseen. Ennenkaikkea toivon lapsen olevan terve ja pelottaa voiko meillä olla niin hyvä onni, kun kaksi aiempaa jo ovat terveitä.
 
Mulla on jo tositosi vahva fiilis että poika tulee. Ens kuussa se selviää. Toivomuksia ei ole, kumpikin kelpaa, mut ihmettelen kyllä jos ois tyttö. :D Jopa suurin osa noista uskomusjutuista viittaa siihen että tulisi poika, vaikka kaikkein eniten luotan kyllä omaan vaistoon!
 
Kakki testit näyttävät että poika olisi tulossa. Ja olokin on ihan sellainen että poikahan siellä. Vaikka pikkusen enemmän toivoisinkin tyttöä :) mutta laps ku laps se on joka tappauksessa yhtä rakas. Ens kuun lopussa olis se rakenne ultra mut en tiiä haluunko tietää siellä kmi tosissaan on tulossa :D miten te ootte päättäny haluutteko tietää?
 
Mä ainakin haluan tietää :) Tulee paljon konkreettisempi olo, kun tietää kumpaa varttuu. Sitten siitä vauvasta tulee taas astetta todellisempi ja sitä nimeäkin voi sitten pohtia. Mä tosin eilen jo esittelin miehelle mun nimiehdotukset :D 
 
Mulle olis käynyt pitää tällä kertaa sukupuoli yllätyksenäkin, mut mies haluaa tietää sukupuolen, ja käyhän se mulle. Nimien miettiminen on hirveen haastavaa kun ei tiedä kumpaa odottaa, samoin vaatteiden hankkiminen ja muutenkin se vauvamaailman luominen on helpompaa kun tietää sukupuolen. Tosi usein vaatteet ja kaikki lasten jutut on lajiteltu tyttömäisiin ja poikamaisiin. Ja mä kun en muutenkaan perusta "unisex-ajattelulle" niin hankintojen tekeminen olis sit haastavaa.

Mut toisaalta - sen jälkeen kun vauva syntyy, kerkeää ihan hyvin vielä ostelemaan vaikka mitä ja vaikka kuinka paljon ja kauan. Oikeestaan siinä olis puolensakkin että pysyis vauvan kanssa liikkeellä ja vireessä kun tarvis pian jo mennä ostelemaan isompia vaatteita kun ei olis kaikkea valmiina. :D 

Ja mä oon ajatellut että jos se sukupuoliennuste osuu väärään, niin sitten vaan tarpeen vaatimat vaatteet ja tavarat vaihtoon, ei se niin vakavaa ole..
 
Meille tulee jompikumpi, muuta en osaa sanoa! Esikoinen on tyttö, ja silloin raskausoireet oli aika minimaalisia, samoin kuin nyt. Viimeksi olin väsyneempi, nyt en niinkään. Hieman enemmän heikottaa, tiedä sitten mistä johtuu. Tavallaan miellän lapsen pojaksi, koska se on jotenkin helpompaa. Mies myös toivoisi poikaa, mutta minulle se sukupuoli on oikeastaan yks hailee. Kunhan on terve!

Noi testit ei ole mua auttaneet pätkän vertaa. Sormustesti kai povaa poikaa, mutta en  tiedä, osasinko tehdä tuon ylipäänsä oikein. Kiinalainen kalenteri on perseestä mun tapauksessa, koska hedelmöitys on tapahtunut kuun vaihteessa, edeltävä kuu tarkoittaa tyttöä ja jälkimmäinen poikaa. Maya-ennustus ei auta sekään, koska sitten pitäisi tietää, syntyykö lapsi ennen vai jälkeen mun syntymäpäivän (laskettu aika on viisi päivää ennen minun omaa synttäriä). Ekassa raskaudessa oli poikavatsa ja tyttö syntyi.

Mä en oikeastaan välitä tuollaisista uskomuksista, ja tuskin moni muukaan niitä tosissaan ottaa :D Onhan ne hauska testailla. Olis vain kiva tietää, mihin noi kiinalaiset kalenterit oikein perustuu, tilastoihin ehkä? Pitäis vain selvittää, että kumpaa merkkiä ollut kaveri sinne munasoluun on mennyt tunkeutumaan. Halutaan kuitenkin tietää sukupuoli rakenneultrassa, musta se ei mitenkään haittaa. Toki oon suhtautunut niihinkin arvioihin aina varauksella, onhan näitä tapauksia, joissa tytöt on olleet poikia ja päinvastoin.
 
Mä näin unta että synnytin ja pojan vehkeethän sillä oli! :)
Piti pieni pukea esikoisen yli-isoihin vaatteisiin kun en ollut varastosta ehtinyt hakea pienempiä, koska tää tuli "vähän" ennen aikaisesti! :D
 
Noiden kaikkien testien yhteenvetona voin sanoa, että ihankumpi vaan voi tulla. Mä oon aina ihmetelly noita äitien vahvoja tuntemuksia siitä kumpaa odottaa.. Ite oon aina arvannut väärin sukupuolen. Molemmat aikasemmat on tyttöjä, mutta molemmista oli "varma" että poika tulee. Ja molemmat raskaudet olivat ihan erilaisia, niin kuin tämä myös. Odottelen siis vaan ensikuun rakenneultraa, jossa ehkä Bebe näyttää jalkovälinsä, koska mitään tuntemusta pojasta tai tytöstä ei ole.
 
Testit sano mulle tyttöä, mutta kyllä sieltä nyt on poika todistettavasti tulossa. Että se noiden testien paikkansa pitävyydestä =)
 
Sartzuli, onnee pojasta:D sää nyt vähän niinku rikot tän meiän "kaavan", kun kaikilla muilla meiän elokuisten ryhmästä on toinen samaa sukupuolta kun eka:DD katotaan kuinka meiän käy..
mä toivosin tyttöö, mut miehellä niin kova poikakuume, et sen puolesta toivoisin poikaa:D
 
Löysin tällaisen testin..

tyttö tiedossa.. poika tiedossa..

* Vatsasi on levinnyt sivulle. * Vatsasi on pystyssä, eikä se näy takaapäin.

* Mielesi tekee makeita ja herkkuja ja hedelmiä. * Himoitset suolaista ruokaa, lihaa ja juustoa.


Olit yhdynnässä muutamaa päivää ennen ovulaatiota. * Olit yhdynnässä ovulaatioaikaan

* Viiva vatsassasi päättyy napaan. * Viiva vatsassasi jatkuu aina rintojen korkeudelle.

* Vauva potkii hillitysti. * Vauvan potkut ovat voimakkaita.

* Edellinenkin lapsesi on tyttö. * Odotat esikoistasi tai edellinenkin lapsesi on poika.

* Voit pahoin raskauden alussa ja näytät nuutuneelta. * Et kärsi pahoinvoinnista ja hehkut kauniina.

* Olitte stressaantuneita lasta tehdessänne. * Elitte leppoisaa elämänvaihetta lasta siittäessä.

* Säärikarvasi kasvavat samaa vauhtia kuin ennenkin. * Säärikarvasi kasvu on kiihtynyt.

* Kätesi on aiempaa pehmeämmät. * Kätesi kuivuvat helposti.

* Vauvasi sydämen syke on yli 140. * Vauvasi sydämen syke on alle 140.

* Olet normaalia kiukkuisempi. * Olet rauhallinen ja hyväntuulinen.

Vauvasi hikottelee usein. * Vauvan isä lihoo odotusaikanasi.

* Ikenet verestävät odotusaikanasi. * Jalkasi ovat aiempaa kylmemmät.


Itse sain tuloksen 8 tyttö/2 poika.. ihan kaikkiin kysymyksiin en vielä pystynyt vastaamaan. Itselläni on kuitenkin poikaolo ollut melkein koko ajan, saas nähdä kuinka käy.. :)

Mitä testi teille näyttää? :D
 
Takaisin
Top