Tyttö/poika? olot, toiveet, ajatukset, lupaukset, ennustukset..

Tänään työkaveri sano, että poikamaha on. Ja niin minunkin mielestä jos nyt ottaa huomioon ne seikat että poikamaha on eteenpäin eikä näy takaa. Mutta jännä sinänsä kun muutamia viikkoja sitten yks työkaveri oli sitä mieltä että on tyttömaha. Toki tuon tyttömahaa sanoneen kanssa on kultturierot muutenkin, että en tiiä onko niillä eri mahanmuodotkin :laughing005
Mutta katotaan kumpi siellä sitten on..
 
Mulla on tässä raskaudessa ihan sama kuin poikaa odottaessa, et vaikka on valtava maha, mitään ei näy takaa :grin Nyt pitäis siis olla tyttö tuloillaan, ja siitä huolimatta, et masu on taas tosi ulkoneva, niin on se mun mielestä paljon "pyöreämpi", et edestä otettuja kuvia kun vertaa, niin ovat erilaiset. Jännä nähdä, pitääkö tyttö veikkaus kutinsa vielä synnytystapa-arviossakin!
 
Kohtasin töissä muuten ärsyttävän kaikkitietäjän... lukuisten ultrien perusteella on 99% varmasti poika tulossa, (tai sitten tyttö jolla on todella erikoinen alapää:wink minulle entuudestaan ventovieras ihminen töissä alkoi sitten kyseleen kaikkia oloja ja muita oireita ja joka väliin pisti että "joo, kyllä se on ihan varmasti tyttö" "joo, kyllä se on ihan varma, minä oon sen verran monta tyttöä saanut" jne jne. tosi ärsyttävää kun tiedän että poika on tulossa :/
 
Oijoi, kaikkitietäväisten kommentit kannattaa sivuuttaa, pari tullut itelläkin vastaan! Sit jos rupeevat inttämään niin palaa käämi ainakin mulla :L kauheen vakava ihminen must on tullu :P
 
joo no siinäpä se että yleensä ei haittaa nää vatsan taputtelijat ja arvuuttelijat mutta kun moneen kertaan sanoin että ultrissa kyllä ihan pippelit ja kivespussit näkyny niin väitti vaan vastaan ja sano viel lopuks et pitää kyllä sitte jossain sinua nähdä ku oot synnyttäny niin saatpa nähdä että on tyttö :D huoh.
 
Toi on niin ärsyttävää Windy! Mulla kans viime kerralla naapuri alko utelemaan ja kun sanoin ettei tietoa kumpi on tulossa, niin heti alko se hokeminen "ihan varmasti on tyttö, niin selkeä tyttömaha. Mulla on kaksi poikaa ja ihan erinäköinen maha on sillon ollut"o_O Niin, mullakin oli kaksi poikaa siinä vaiheessa. No tyttö sieltä tuli, mutta rassaa tollaset tuntemattomat jotka tulee pätemaan asiasta joka ei heille ensinkään kuulu eikä siitä mahan muodosta voi oikeesti lopulta päätellä mitään!
 
Meillä esikoisen kohdalla kävi juuri niin että ulkopuolinen tuli taputtelemaan mahaa ja sanoi että" kuinka poika jakselee.." Nyt ei ole tässä vielä kertaakaan kukaan veikannut/"tiennyt" sukupuolta. Itse olemme nyt kolme kertaa ultrassa nähneet, että tyttö tulossa.mies osasi jotenkin sen jo rakenneultrassa katsoa, ettei olisi tarvinnut edes kysyä. Itsellä on vieläkin kyllä poikaolo.. Mahakin on erilainen kuin esikoista odottaessa, vaikka en kyllä itse usko, että sitä näkee mahan muodosta.
 
Mä en oo viittiny kelleen edes mainita uteluista huolimatta kumpi on tulossa. Eiköhän jokaisen äidin suurin toive ole se että lapsi on terve eikä sillä sukupuolella niin väliä. En mäkään noihin mahan muotoihin sun muihin usko, kyllä ne varmaan jollain paikkaansa pitääkin mut ruumiinrakenteesta varmaan eniten riippuu.
 
Itseäkin inhottaa tuo kun ihmiset kyselevät sukupuolta.. Terve lapsi on tärkeämpi, kuin se, että ostaako sitä pinkkiä vai sinistä.. Kaikille kun tuo terve lapsi ei ole itsestään selvyys... Kukaan ei ole kyllä tullut kysymään, että onko vauva terve, vaan juuri ne ainaiset "kumpi tulee" kysymykset.. Toivonmukaan lähdetään kaikki siitä liikkeelle, että lapsi on terve :Heartred
 
Ihan totta Libero, mutta eikö se olisi vähän omituinenkin kysymys, että onko vauva terve.. :D tai minusta olis ehkä vähän. Ööö, toivotaan :p heh :)
 
Se kyllä ärsyttää joo kun useimmiten kyselee joka tiiät kun tietävät varsin hyvin ettei rakenneultrassa näkyny. Vastaan usein että no en ku enpä oo käyny ultrassa sen jälkeen.
Tuosta että kaikille ei terve lapsi oo itsestäänselvyys, itse taas kuuluu niihin joille lapsi ylipäätään ei ole itsestään selvää monta vuotta yrittäneenä. Eli hieman ärsyttävää kysellä kumpi, kummalta se tuntuu. Yms.
 
Nojuu, meillekin RU:ssa sanottiin vaan että haaroväli on tyhjä, päätelkää siitä. No mehän päättelimme että tyttö mutta ei se satavarma ole. Sit kun tullaan kyseleen ni sanon että "ehkä tyttö" ni useimmat on "AI HÄ EKSÄ TIEDÄ?!?!?!" o.O no en tiedä v***u ! Joilleki jaksan selittää että ei ne ultrassa lupaile nykyään enää mitään, kun ei todellakaan ole varmaa. Se aiheuttaa joka toivotun hiljaisuuden tai sit tarinan omasta raskaudesta niiden kohdalla jotka joskus ovat olleet paksuna :D
Yleensä sanon vaan suoraan että tyttö . Ei tule lisäkysymyksiä, paitsi sit ku synnytänki pojan :P
 
Meillä kaikki kyselijät toteaa kun sanoo etten tiedä niin että ai työ ette halunneet tietää.. Kellekään ei tule mieleen et ei se aina selviä ultrassa, varsinki jos niitä on vaan ne kaks
 
Se kyllä ärsyttää joo kun useimmiten kyselee joka tiiät kun tietävät varsin hyvin ettei rakenneultrassa näkyny. Vastaan usein että no en ku enpä oo käyny ultrassa sen jälkeen.
Tuosta että kaikille ei terve lapsi oo itsestäänselvyys, itse taas kuuluu niihin joille lapsi ylipäätään ei ole itsestään selvää monta vuotta yrittäneenä. Eli hieman ärsyttävää kysellä kumpi, kummalta se tuntuu. Yms.
Tarkoitin, että eihän terveyttä(kään) voi tietää etukäteen :)

Muoks ai ku sinä minun kommenttia tarkottanutkaan, tsorppa joo :)
 
minua ei kyllä sillälailla haittaa yhtään vaikka kysellään sitä että kumpi se on. eihän sitä terveyttä tosiaan ultran perusteillakaan voi tietää ja monesti sitten kysytäänkin sen perinteisen "tyttö vai poika" kysymyksen jälkeen että miten on mennyt tai kuinka oot jaksellut. ja jos ois niin ettei vauva oliskaan todennäköisesti terve, niin en kyllä siitä haluaisi alkaa näiden kyselijöiden kanssa juttelemaan, mieluummin itsekkin puhusin vaikka sukupuolesta.. ja minä kyllä tohdin myöntää että vaikka terveys menee kaiken edelle, katselen vieläkin haikeana välillä kaupassa kaikkia ihania rinsessahörhelöitä kun oli pitkään niin vahva tyttöolo..
 
Minä kyllä myönnän, että pidän siitä ystävällismielisestä huomiosta jota puolitutut/tuntemattomat osoittavat mahaani kohtaan. Sehän on vain sellaista kevyttä ja hyväntahtoista jutustelua, kysellä että onko tyttö vai poika tai milloin syntyy, onko mennyt hyvin jne. Erityisesti vanhemmat miehet suhtautuvat suurella uteliaisuudella. Uskokaa pois että välinpitämättömyys on kaikkein kamalinta. Minun kaksi lapsuudenystävääni ovat vetäytyneet täydelliseen radiohiljaisuuteen sen jälkeen kun kerroin heille raskaudesta :sad001
 
jelly bean, täällä kävi myös vähän kato ystäväpiirissä mutta toisaalta en itsekkään jaksa riekkua viikonloppuisin mukana samalla lailla. huomaa ketkä oli niitä viikonloppukavereita ja ketkä tärkeämpiä :)
 
Itse huomasin esikoista odottaessani, että kummasti porukka karsiintui ympäriltä kun ilmoitti raskaudesta, kaveri porukka muuttui, ja jopa lapsuuden ystävä hylkäsi, kun kiinnostuksen kohteet muuttuivat.. Mutta ei se mitään mennään kaikki eteenpäin, itse huomasin tästä, keitä ne todelliset ystävät ovat !! Ketkä ovat rinnallasi kävi mitä kävi, kyllähän nämä "viikonloppu/ryyppy kaverit" jäivät heti.. Raskaus ja lapsen saaminen on niitä hetkiä elämässä kun huomaa, että ketkä välittää ja ketkä ei :D Itseä hieman harmittaa se kun kaikki odottaa koko ajan, että valitan kaikista ruuminvaivoista ja koko ajan sanotaan: "on varmasti rankkaa noin ison mahan kanssa, kyllä varmasti on selkäkipuja sulla, sun muita lonkka vaivoja? "/ "miten pärjäsit aamupahoinvoinnit"?.. Kyllä ihmiset tuntuvat loukkaantuvan kun kerron olevani elämäni kunnossa! Kun kaikilla muilla tuntuu olevan kaikennäköistä vaivaa koko raskauden (kaikki kenen kanssa minä olen jutellut); uskon kyllä että teitäkin varmasti harmittaa kaikki raskausvaivat, ja toivon koko sydämmeni pohjasta jaksamista, kaikille loppuodotukseen :Heartred:Heartred:hug003. Kyllä myönnän, että on sellainen olo että pitäisi ilmeisesti koko ajan jostain valittaa ja tuntuu vähän kurjalta, kun itse jää hieman kaikesta pois ja muut joutuu kärsimään. Mutta toivon ettei tämän takia nyt työkaveritkaan olisi kateellisia tai kääntäisi selkäänsä, jokainen raskaus on erillainen ja sen myönnän, ettei tämä nyt samalla kaavalla ole mennyt kuin ensimmäinen/enkä ole yhtä vähällä päässyt... Mutta jokainen raskaus on erillainen.. Tsemppiä kanssasisarille.:talk017
 
Takaisin
Top