Tyttö/poika? olot, toiveet, ajatukset, lupaukset, ennustukset..

Me aijotaan kysyä sukupuoli tässä raskaudessa :) mutta veikkaan kyllä ite sitä poikaa taas
 
Olen naureskellut miehelle (jo ennen raskautta siis), että toivon toista tyttöä, jotta olisi helpompi taivutella kolmanteenkin lapseen. :wink

Tänään tein testin ja heti oli sellainen olo, että toinen tyttö tulossa! Saa kyllä tulla kumpi vain. :) Pääasia että tulee! :Heartred

Esikoisestakin olin heti varma, että tyttö tulee, sitten välissä harhauduin luulemaan poikaa, kunnes taas palasin tyttöoloon. Saa nähdä miten käy. :) Esikoisesta yritettiin kovasti katsella sukupuolta, mutta koskaan ei suostunut näyttämään niin selkeästi, että yksikään ultraaja olisi uskaltanut juuta tai jaata sanoa. Varmasti halutaan tästäkin yrittää saada selville. :)
 
Mä olin esikoisen kanssa ihan 100 varma että poika tulee, kutsuinkin maha-asukkia leikillään Paavoksi (mies ei tykänny yhtään nimestä :wink), ultrassa selvisi että tyttö onkin tulossa. Ja ihana tyttö tulikin :Heartpink Nyt olen melko varma että tyttö tulee tästäkin. Vointi on ollut tähän asti ihan samanlainen kuin esikoista odottaessa. Mies on sanonut toivovansa poikaa, itselle ei sillä ole väliä. Ja halutaan selvittää sukupuoli rakenneultrassa, jos siis vaan onnistuu.
 
Mulla ei ole mitään toiveita sukupuolesta, enkä ole pystynyt ajattelemaan vielä niin pitkälle. Kunhan vauva nyt ensin kasvaisi, kehittyisi ja olisi terve :Heartred. Sukupuoli on loppujen lopuksi niin pieni nyanssi.

Mutta jos nyt ihan ajattelen, niin jotenkin semmoinen olo, että tyttö tulossa. Syynä ehkä se, että minun puolen sukuuni sekä ystäville on syntynyt vallan vain poikalapsia tässä jo jonkin aikaa, että pakkohan joku tyttökin joskus syntyä :)! Mieheni toivoo tyttöä ihan selvästi.
 
Muokattu viimeksi:
Pienesti ehkä toista tyttöä toivotaan, mutta oikeasti asialla ei ole mitään väliä. Eikä siihen voi edes mitenkään vaikuttaa ja hyvä niin :) Tämä saattaa olla meidän toinen ja viimeinen lapsonen, ainakin nyt tuntuu siltä. :wink
 
Mää päätin, etten kehittele ittelleni tyttö-tai poikaoloa :D Esikoinen on poika ja nyt on erilainen alkuraskaus, joten vois aatella että tyttö tulossa. Muttakun ei se oo menny kellään mun tutulla noin :D Raskaudet on saattanu olla aivan erilaisia ja silti on tullu kaks tyttöä tai kaks poikaa. Ja sitten kun oireet on ollu ihan samanlaiset onki tullu tyttö ja poika!

Mahanmuotokin on kuulemma enemmän sun omaan kehoon (kohdun sijaintiin ja lantioon) liittyvä asia ja lääkärit sanoo, ettei sen perusteella voi tai kannata tehdä johtopäätöksiä. Ja allekirjoitan kyllä! Ei ollu mun maha "poikamaha" :D Mun mahassa oleva linea negra viittas myös tyttöön ja pieleen meni sekin!

Eli siis sukupuoleton olo on ja saapi ollakkin rakenneultraan asti :)
 
Olisikin mukavaa, jos voisi olla ilman mitään tyttö/poika-oloja! Itselllä vaan on (ainakin toistaiseksi) todella vahvasti tyttöolo.:confused:
 
Mulla ei vielä oo mitään fiilistä sukupuolesta, huomaan kuitenkin tytön nimiä pyörittelevän päässäni :D olo on kuitenkin hiukan erilainen ollu kun esikoisesta mutta saas nähdä :)
 
Täällä toivotaan, ehkä hieman enemmän toista tyttöä ku ensimmäistä poikaa. Itsellä ei oo siskoa olleenkaan, 4 veljeä vaan, niin jotenki sitä toivois omalle esikoistyttärelle siskoa. Mutta molemmat on kyllä tervetulleita :) Käytännön asioissakin tyttö ois helpompi, on kaikki vaatteet sun muut vermeen valmiina.
 
Mää itse odotan esikoista ja toivon tyttöä mutta mulla on kokoajan ollut sellanen tunne että poika tulee. En tajua mistä johtuu mutta tosi jännä tunne.
3 kuukauden päästä sitten pitäis selvitä kumpi tuolla massussa on, ei malta odottaa.. :)
 
Tyttöolo! Tyttönimiä huomasin yks päivä pyöritteleväni päässäni ja muutenkin sellainen fiilis noussut. Toki ihan kumpi vain on hyvä, ensisijaisesti sitä on kuitenkin ihminen ja henkilö eikä sukupuolensa kokopäiväinen edustaja.

Oliski tarkoitus yrittää kasvattaa laps mahollisimman neutraalisti sen suhteen, ilman että iskostuis vahingossakaan mieleen että tytön tärkein tehtävä on näyttää nätiltä ja olla kiltti, ja pojat on poikia eikä miehet itke, huoh... :D
 
Ensimmäisestä olisin toivonut tyttöä mutta sainkin pojan. Ajattelin sillä olevan väliä ja hieman jopa ärsytti kommentit kunhan on terve. Maailman ihanin ja suloisin poika mulla nyt! ( pelkäsin siis aluksi poikaa koska n10 vuotiaat pojat ovat mielestäni yleensä todella rasittavia vaan kun eihän ne omia ole :D )

Nyt toivon juurikin sitä tervettä ja molemmissa sukupuolissa olisi omat hyvät ja huonot puolensa:)
 
Mulla on ihan semmonen olo että tyttö tulossa. Kaksi niitä jo ennestään ja tää raskaus tuntuu samanlaiselta. Lisäksi vain tyttöjen nimet on pyörineet päässä..ehkä en osaa kahden tytön jälkeen poikaa kuvitellakaan :D molemmat olis ihania! :Heartred hauskinta tässä on se että siskokin raskaana, laskettu aika kaks viikkoa ennen mua..näin yhtenä yönä unen että sisko sai tytön ja minä pojan jonka nimi oli Joonas :D mistä noi unet tulee? :O
 
Lemmy: mä oon ain luullu et linea negra viittaa poikaan?? :) Mul on jotenkin hiukan tyttöolo, vaikka rehellisesti hieman enemmän toivon poikaa. Esikosta ei ollu oloja suuntaan eikä toiseen.
 
Silkki: Riippuu linea negran pituudesta, yltääkö siis yli navan :)

Ärsyttävä muuten tuo linea negra, ei vieläkään oo täysin haalistunut, vaikka synnytyksestä yli vuosi...napakin oli kesään asti ihan mustanruskea :D
 
Mullakaan ei oo hävinnyt linea negra ja ylettyy kans tonne ihan ylös asti. On tässä jo yli vuosi synnytyksestä kumminkin aikaa...
 
Meille yks tuttavapariskunta sanoi, että heistä tuntuu et meille tulee tyttö :female:).
Miehen kanssa ollaa puhuttu, että ei väliä kumpi tulee. Tätä on kuitenkin sen verran pitkään yritetty ja toivottu, että pääasia kun nyt vaan tulisi.
 
Mulla tämän raskauden oireet poikkeaa lähes täysin siitä kun esikoista ootin (poika). Sillon ei ollu aamupahoinvointia, ainoastaan viikon 10 jälkeen alko se oksentaminen aina kun haistoi jotain epämiellyttävää (palanut rasva, halppis-hajuvedet, avattu kinkkupaketti ym.) Ja muita oireita mulla ei sillon oikeestaan ollukkaan paitsi tietysti alussa väsymys ja kipiät tissit. Nyt sitten ihan säikähin ku alko jo viikolla 5+ ihan jäätävä aamupahoinvointi ja se oli niin hullua että piti istua vessan lattialla ja yökkiä ku ei yön jäljiltä ollu mitään mitä oksentaa ja heti ku yritti nousta ylös nii alko pukkaan kylmähikeä ja jalat meni ihan velliksi. Isä anto vinkin että pitäis ottaa lasillinen mehukeittoa ennen ku nousee ylös ja siitä on ollut apua. Lisäksi mulla on tässä raskaudessa kasvot alkanu kukkia niinku pottupelto, hyi saakeli, ja niitä näppyjä ei oo mitenkään vähän vaan ihan hirviästi ja ne on niin kipeitä että hymyileminenki tuottaa tuskaa :D Mielialat vaihtelee myös paljon enemmän mitä edellisessä raskaudessa ja alusta asti oon ollu ihan varma että tyttö siellä masussa kasvaa. Mutta varsinaisesti en toivo kumpaakaan. Olishan se kiva saaha tyttö ku on jo poika mutta toisaalta sitten kaks poikaakin olis aika ihanaa :Heartred kumpi tahansa, yhtä tervetulleita molemmat :Heartred :)
 
Takaisin
Top