Minä siirryin tuossa kiemurtelu-# vaiheessa turvallisuus syistä hoitotasolta pois ja riisuttiin kaikki muu paitsi vaippa pois muovitetun froteen päällä lattialla, sohvalla tai sängyssä. Vaippoja, rasvaa yms tarvittavaa oli irtokarkkirasiassa jonka varasin jo ennen vessaan menoa valmiiksi myös siihen valmiiksi.Mites isomman vauvan vaipanvaihto ja peppupesu? Mä oon tähän mennessä nauttinut vaipan vaihdoista, kun se on ollut samalla hauska seurusteluhetki vauvan kanssa, mutta nyt vauva ei ollenkaa enää malta hoitotasolla olla, vaan kääntyy vimmatusti mahalleen tai nostelee jalkoja mahan päälle ja vaipanvaihto alkanut joka kerta jo melkein ahdistamaan, kun se on niin vaikeaa
Onko se tälläistä sitten koko loppuaika? Ja miten pesette pepun vedellä, kun lasta ei saa enää lavuaariin järkevästi nostettua? Suihkussa? Sekin tuntuu kauheen vaivalloiselle hommalle, jos kakkaa tulee 5 kertaa päivässä
Vaipan avasin aina vasta vessassa.
Enimmät kakat voi ensin yrittää pyyhkiä paperilla ennen veden alle laittoa. Ja veden lämmitttää valmiiksi ennen vauvan altaaseen nostoa. Pylly on vaan pestävä siinä lavuaarissa.
Vaan onneksi tuo on vaan varsin lyhyt vaihe, joka helpottaa kun vauva oppii seisomaan tai menemään kyykkyyn pyllyn pesua varten...
Meillä pestään yhäkin, taaperon ollessa jo lähes 2v / 12kg lavuaarissa niin kylässä kuin kotona.