Tyhmiä kysymyksiä lastenhoidosta

En oo varma onko täällä erillistä osiota vauvan ruokailuille, mutta kun kohta on edessä kiinteiden aloitus ja haluaisin myös marjoja antaa, niin kuinka ne kannattaa soseuttaa? Voiko vaan lusikalla/haarukalla muussata marjat pieni määrä kerrallaan vai pitääkö/kannattaako mieluummin sauvasekoitinta käyttää ja kerralla isompi satsi?
Itse taisin ihan alkuun soseuttaa kaiken sauvalla. Menee ne kuoretkin pienemmäksi ja oli nopeampaa. Mutta heti, kun ruokailu alkoi sujua sai haarukkamuussattuja ja pian jo muussasi marjat kädessä/suussa itse. Halusin, ettei opi syömään pelkästään sileitä ruokia vaan oppii, että ruoissa on erilaisia tekstuureja.
 
Mä muussasin mustikat ja puolukat+ karpalot maustemorttelissa. Niitähän annetaan alussa se yksi tai kaksi kpl/ kerta.
Mustikka kovettaa vatsaa! Mansikkaa annoin viipaleina ja vadelmat pieninä palasina...
Omenaa laitoin alussa kuorettomana raasteena kypsymään puuron joukkoon. Sitten siirryin kuutioihin.
Omenassa ja tuorekurkussa kuori (tuoreena) on närästystä aiheuttava , josta syystä eka vuoden annoin niiitä aina vain kuorittuina...
 
En oo varma onko täällä erillistä osiota vauvan ruokailuille, mutta kun kohta on edessä kiinteiden aloitus ja haluaisin myös marjoja antaa, niin kuinka ne kannattaa soseuttaa? Voiko vaan lusikalla/haarukalla muussata marjat pieni määrä kerrallaan vai pitääkö/kannattaako mieluummin sauvasekoitinta käyttää ja kerralla isompi satsi?
Jos marjoja käyttää arjessa muutenkin, niin mielestäni satsi soseeksi/muussatuksi kerrallaan on kätevämpi. Aina tuoretta, eikä tarvitse miettiä pilaantumista.
 
Takaisin
Top