Tyhmät kysymykset

Huono lista.
Vanha kansa käynnisti synnytyksiä lipstikalla ku se aiheuttaa supistuksia. Ei ollu listalla.
Mä kasvatan itse yrttejä, myös sitä lipstikkaa eli olis noista ihan kiva tietää varmaksi.

Tieteellistä perustaa tälle ei varmasti ole, kun ei löydy listalta.

Olen kuullu samaa keskenmenoteoriaa persiljasta, salviasta ja rosmariinista.

Mies just pyöritteli päätään näille muuttuville suosituksille. Onks täällä ketään ulkomailla odottavaa olisi kiva tietää miten muualla neuvotaan [emoji4]

Mulla ku oli se radi ni kielsivät kaurapuuronki aamulla ku liikaa sokeria. :p

Terveyskirjastosta kun mielenkiinnosta googletin listeriasta, niin löytyi tilastotietoa...en nyt menettäis yöuniani jos vuosittain listeriasta infektion saaneita on about 50, joista vuonna 2016 raskaana olevia 1. Siis kaikista Suomalaisista. Eiköhän se raejuusto ole ihan terveellistä... ;)

Mulla ku oli se radi ni kielsivät kaurapuuronki aamulla ku liikaa sokeria. :p

Noi glykeemisen indeksin taulukot on kyllä kiinnostavaa luettavaa! Peruna, riisi ja leipä ja vaikka mikä nostaa verensokeria enemmän kuin hunaja!

Ei oo ennen tarvinnut ajatella tällaisia enkä ole perehtynyt asioihin niin paljon että osaisin tulkita tai soveltaa tuollaisia arjessa.

Terveyskirjastosta kun mielenkiinnosta googletin listeriasta, niin löytyi tilastotietoa...en nyt menettäis yöuniani jos vuosittain listeriasta infektion saaneita on about 50, joista vuonna 2016 raskaana olevia 1. Siis kaikista Suomalaisista. Eiköhän se raejuusto ole ihan terveellistä... ;)

Mä luin samaa, mut tulin aatelleeks, että mikä osuus mahtaa olla sillä, että raskaanaolevat ei saa syödä mitään. Että mikä se prosentti olis jos ei olis kielletty mitään? Vai muuttuisiko? Ylipäänsä listerioosin saaminen terveellä nuorella ihmisellä on epätodennäköstä.

Yrteistä selvittelin edellisessä raskaudessa netistä tarkempaa tietoa kun virallisesti vain varmuudeksi kielletään kaikki. Pitäusikin etsiä taas se lista.

Mä luin samaa, mut tulin aatelleeks, että mikä osuus mahtaa olla sillä, että raskaanaolevat ei saa syödä mitään. Että mikä se prosentti olis jos ei olis kielletty mitään? Vai muuttuisiko? Ylipäänsä listerioosin saaminen terveellä nuorella ihmisellä on epätodennäköstä.

Juu. Lähinnä tarkoitin nyt keskusteluun noussutta raejuustoa :) Mut faktatietoa, sopivasti syy-seuraussuhteitten ymmärrystä, vähän tilastotietoa sekä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, niin pitkälle pötkii <3

Se on kiva sitten, kun sattuu omalle kohdalle. Mutta kukin arvio riskit kotonaan :)

Joo toi eviran nykyinen lista on tosi sekavassa muodossa ja jos valitsee raskaanaolevat niin sieltä tulee muutakin ja tulee tunne että onkohan tää lista ihan pitävä kun tuntuu että siinä on otsikoissakin virheitä. Banha oli selkeämpi. Siimä oli myös makeutusaineista, nyt ei ole mitään.

Kirosin just samaa, ei jaksais millään plärätä koko hommaa läpi ton näköisenä. Pari viikkoa niin saa neuvolasta listat, ehkä sitä pärjää ulkomuistista siihen saakka.

Takaisin