Tyhmät kysymykset

Oon kyllä siitä samaa mieltä, että se thl:n vanha kieltolista oli luettavampi. Toi taulukkojuttu on sekava.
 
Olen syönyt fetaa ja raejuustoa kumpaakin, raejuustoa viimeksi tänään. Fetaa lakkasi tekemästä mieli noin viikko sitten, joten sitä en ole nyt syönyt. Tuorejuustoja en ole syönyt, homejuustoa inhoan. Raakaa kalaa en ole syönyt.
 
Mä luulen, että Valio pesee kätensä vastuusta kertomalla, että on listerian mahdollisuus tuotteissa, joissa riski on oikeesti TOSI PIENI. Esim raejuustossa ei pitäis Suomessa mitään listeriaa todellakaan olla, mutta kun KOSKAAN EI VOI TIETÄÄ niin...
Valio välttyy oikeustaisteluilta, JOS joskus äiti saa listerian, koska Valio on asiasta huomauttanut. Todnäk näin ei kuitenkaan ikinä tapahdu.
 
Mut miksi ne sitten silti sanois, että niiden tuorejuustot on ok? Niissäki kuitenki on teoreettinen mahdollisuus listeriaan, jos sille linjalle lähtisivät. Ja evira kuitenki suosittelee välttämään _kaikki_ pehmeät juustot.
 
Mut miksi ne sitten silti sanois, että niiden tuorejuustot on ok? Niissäki kuitenki on teoreettinen mahdollisuus listeriaan, jos sille linjalle lähtisivät. Ja evira kuitenki suosittelee välttämään _kaikki_ pehmeät juustot.
Johtuu ehkä tuotantolinjoista tms? Riippuu mitä samoissa tiloissa valmistetaan. Raejuustot on kenties eri tiloissa tehty kuin tuorejuustot, ja samoissa tiloissa raejuustojen kanssa voi olla tuotannossa joku tuota, jonka kohdalla listeriariski on hieman korkeampi. Tms.
Valio tietää itse syyt taustalla, luotto sinne.
 
Mä söin esikoisesta niin raejuustoa, fetaa, mozzarellaa, kun tuorejuustoakin (juustokakussa) ja ei ollu mitään ongelmia. Ja lapsi on terve ja kohdussa oli kaikki kunnossa. Ja kehuttiin vielä kuin paksu napanuora on. Lisäks söin salmiakkia sillon tällön, verenpaineen nostattamiseksi.

Mul on se asenne et maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Toki nyt ei mitään raakaa kalaa yms yms.. Mut raejuusto, hei oikeesti ? Ei pahalla mut ettehän te vois oikeesti syödä mitään, koska kaikissa on se riski et on käytettt torjunta-aineita yms..

Aiheutatte itellenne vaan liikaa stressiä noitten ruokarajotusten kanssa. Järki käteen, sillä pääsee pitkälle. Ja eihän se kroppakaan tykkää jos ruokavalio muuttuu yhtäkkiä ihan täysin..
 
Mut ne viola tuorejuustot kuumennetaan ennen pakkaamista eli sen takia kai ovat sopivia.
 
Mullekin neuvolassa sanottiin, et raejuusto on Ok ja kaikki, mikä on pastöroidusta maidosta. Kylmäketju ei helposti katkea.

Neuvola neuvoo sitten virheellisesti, valitettavasti. Mutta edelleen, jokainen uskoo minkäkin tason asiantuntijoita kuinka tahtoo.
 
Ja just noi hannakan tyyliset kommentit saa mut raivon partaalle. Mitäköhän se ketään liikuttaa, jos mä haluan syödä tarkkaan? Ei mua se stressaa, päinvastoin. :) Enemmän tämäntyyliset hyökkävät ja alentavat kommentit tuntuvat oman itsensä pönkittämiseltä, "teenhän varmasti oikein, naureskelenpa muille".

En antais ikinä anteeksi, jos jotain tapahtuisi. Todennäköisesti ei tapahtuisi mitään, mutta kyllä tässäkin elämässä on jo oltu todistetusti tilasto-oikku, niin en lähde pelleilemään muutaman hassun kuukauden kanssa.

Se, mitä odottava äiti voi tehdä lapsensa puolesta ja miten voi raskauteen ja lapsen tulevaisuuteen vaikuttaa, on se, mitä suuhunsa laittaa. Aika yksinkertaista mun mielestä, en tuu katumaan että tein kaiken minkä pystyin tämän hetkisen tiedon valossa :)
 
Anteeks emmä tarkottanu tota todellakaan millään pahalla ! Ja toki jokainen tekee niinku parhaaksi näkee.

Mut tiedän monia ensi odottajia mitkä on aluksi tosi hysteerisiä just ruokailun ja liikunnan suhteen. Vaikka ei olis mitään syytä edes. Ja sit myöhemmin ne päivittelee et miks kukaan ei rohkassu mua tai kertonu mulle et niin tai näin voi tehdä. Koska tiedän et on myös sellasia neuvolaterkkareita jotka on tosi tosi tarkkoja ja saarnaa kaikesta mitä odottava äiti tekee. Osa ehkä jopa turhaan. Koska sit taas toisessa neuvolassa se on fine.

Mut anteeksi jos joku nyt loukkaantus mun kommentista. Olen pahoillani. Ja niinku jo alussa sanoin ni jokanen tekee niinku ite haluu. :)
 
Joo vois olla aiheellista perustaa ihan oma ketju noille ruokaosioille kun tässä matkan varrella varmaan tulee vaikka mitä mieleen eikä tukita tätä ketjua yhdellä ja samalla aiheella.
 
Sain autossa eilen vetoa ja nyt on vasen olkapää ihan rikki. Jyvätyyny ei auta. Mitä muuta ihmettä tolle voi tehdä?
 
Oijoi, on siis tosi kipeä vai iho rikki? Tarkennus vain vaikka epäilenkin tarkoittaneesi kipua. Mutta en kyllä yhtään osaa sanoa mikä auttais, kun nyt ei kauveesti voi mitään aineitakaan käyttää.

Mulla taas olis supertyhmä kysymys...uskaltaako uudella kehonkoostumusvaa-alla punnita itseään nyt raskausaikana. Käyttää jotain radioaaltoja ohjekirjan mukaan.
 
Joo siis olkapää on ihan jumissa ja tietyt liikkeet aiheuttaa kipua.
 
Takaisin
Top