Tyhmät kysymykset

Joo, mäkään en käyttäis vaakaa. Ainakaan inbodya ei tehdä raskaana olevalle ja luulen et mekaniikka on sama.
 
Pakko vielä tännekin laittaa,kun täällä oli raejuusto-keskustelu, että mulle sanottiin neuvolassa sen olevan ihan ok raskausaikana.(samoin feta ja mozarella) Kunhan syö pästöroitua. Eri asia, kun menee Suomen ulkopuolelle tai vaikkapa laivalle.
Näin mullekkin sanottiin:happy:
 
Ja pakko tännekin ihmetellä, että ottaakohan neuvola minkäänlaista vastuuta tämmöisestä suositusten vastaisesta ohjeistuksesta?
 
Eiköhän neuvolallekin olisi tullut palautetta, mikäli virheellisesti neuvoisivat ja äidit saisivat listerioita ja muita ja niistä aiheutuisi keskenmenoja. Myös mulle sanottiin raejuuston olevan Ok ja olen sitä melko paljon syönytkin. Mikäli raejuustoa haluaa vältellä, niin se on jokaisen oma asia. Ja mikäli haluaa syödä, neuvolan ohjeistuksen mukaan, niin sekin on oma päätös.
 
Raskaanaolevillahan ei ole listeriaa onneksi kauheasti tavattu, mutta entäpä jos tulisi jotain? Jep, neuvola neuvoo enkä itse kovin suurta painoarvoa anna, sen verran on kirjavaa :)
 
Vanhempani menehtyi joulun alla ja kysyin nyt neuvolakäynnillä onko ok kun aion olla yksi arkun kantajista. Neuvolatäti meni vähän lukkoon ja pohti pitkään onko liian raskas nostettava raskaana olevalle mutta vastausta ei osannut antaa niin osallistun arkun kantoon. Onhan siinä kuitenkin 5 muutakin kantajaa. Kaikenlaisia kysymyksiä tullut mieleen raskauden myötä kuin kyselyikäisellä, vastausta en myöskään saanut kysyessä onko närästyslääkkeitä joita raskaana ei saa ottaa kun närästänyt lähes päivittäin mutta en ole uskaltanut ottaa. Kysäisen samaa seuraavaksi apteekista :)
 
Vanhempani menehtyi joulun alla ja kysyin nyt neuvolakäynnillä onko ok kun aion olla yksi arkun kantajista. Neuvolatäti meni vähän lukkoon ja pohti pitkään onko liian raskas nostettava raskaana olevalle mutta vastausta ei osannut antaa niin osallistun arkun kantoon. Onhan siinä kuitenkin 5 muutakin kantajaa. Kaikenlaisia kysymyksiä tullut mieleen raskauden myötä kuin kyselyikäisellä, vastausta en myöskään saanut kysyessä onko närästyslääkkeitä joita raskaana ei saa ottaa kun närästänyt lähes päivittäin mutta en ole uskaltanut ottaa. Kysäisen samaa seuraavaksi apteekista :)
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...minen/pahoinvointinarastys/Sivut/default.aspx

Tuolta löytyy närästyslääkkeistä luotettavaa tietoa. :) voit sitten vaan kysyä apteekista, että mitkä tuotemerkit on näitä sopivimpia aineita. Toivottavasti ei mene niin vaikeeksi närästys, että tarttis noita lääkärin määräämiä. :Heartred tsemppiä!
 
Mitimasa, osanottoni menetyksesi johdosta, tämä on varmasti rankkaa aikaa sinulle :sad001
Sen tiedän, että Rennietä saa syödä, mutta en tiedä mitä ei saisi :)
 
Gaviscon oli semmonen mitä ei saa syödä ku siinä on alumiinia.
 
Osanottoni mitimasa! Olen itse ollut kantamassa arkkua, eikä se ollut mahdottoman raskasta. Raskainta on pääpuolen parilla; keskellä on kevyintä, että ehkä keskinäiseksi olisi hyvä mennä. Uskaltaisin kyllä itse osallistua tässä vaiheessa.

Mulla on närästykseen somac koko ajan. Se ei ole ensisijaisesti suositeltu happosalpaaja, mutta sitä perus happosalpaajaa saa raskauden aikana käyttää (reseptillä).
 
"Raskaus, imetys ja hedelmällisyys
Kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä raskauden tai imetyksen aikana.
Minkäänlaisia haitallisia vaikutuksia sikiölle ei ole havaittu."
Mulle kieltäytyi apteekkari myymästä Gavisconia. Luotan siihen.
 
Gavisconia voi kyllä aivan hyvin käyttää myös raskausaikana. Kiinnostaisi kyllä tietää lähde sille, ettei sitä saisi käyttää...
 
Muokattu viimeksi:
Vanhempani menehtyi joulun alla ja kysyin nyt neuvolakäynnillä onko ok kun aion olla yksi arkun kantajista. Neuvolatäti meni vähän lukkoon ja pohti pitkään onko liian raskas nostettava raskaana olevalle mutta vastausta ei osannut antaa niin osallistun arkun kantoon. Onhan siinä kuitenkin 5 muutakin kantajaa. Kaikenlaisia kysymyksiä tullut mieleen raskauden myötä kuin kyselyikäisellä, vastausta en myöskään saanut kysyessä onko närästyslääkkeitä joita raskaana ei saa ottaa kun närästänyt lähes päivittäin mutta en ole uskaltanut ottaa. Kysäisen samaa seuraavaksi apteekista :)
Eiks painavien nostelu/kantaminen oo rajoitettua vasta suunnilleen puolivälin jälkeen? :)

Osanotot:Heartred
 
Gavisconia voi kyllä aivan hyvin käyttää myös raskausaikana. Kiinnostaisi kyllä tietää lähde sille, ettei sitä saisi käyttää...

Mulle myös IVF-lääkäri sano et sitä, jos on pakko jotain käyttää ja nestemäisenä vielä mieluummin et vaikuttaa paikallisesti. Tosin ostin rennietäki, koska ei viitti pulloa kulettaa laukussa koko aikaa :D
 
Gavisconia on muuten purutabletteinaki (tosin ne on paljon ällömpiä vielä ku se nesteen :D), ja pikkupullossa.
 
Osanotto Mitimasa ❤

Mulla neuvolassa kiellettiin raejuusto, vain höylättäviä juustoja voi syödä. Paitsi toki kuumennettuna.
 
Takaisin
Top