"Tyhmät" kysymykset?!

Mun mielestä siinä ihan lopussa oli kätilön sormi/sormet hanurissa. Saiko lie silleen paremman otteen vauvan päästä, luulisin.

Normaali gynekologinen sisätutkimuskin saattaa edellyttää sormia hanurissa ellei tutkija saa kohtua näppeihinsä vaginan ja vatsanpeitteen läpi joten varautukaa leidit että siellä synnytys tohinoissa sormi hanurissa saattaa olla niitä pienimpiä pahoja ;) mua ehkä itseä pelottaa tai ällöttää eniten jos laattaan kaaressa vahingossa jonkun päälle tai pissa karkaa roiskahtaen. Kakat todennäköisesti tulee viimeistään ponnistaessa mutta eiköhän ne ole nähneet kaikki eritteet moneen kertaan..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eka97, siinä vaiheessa, kun täytyy ponnistaa ei ole enää mitään väliä missä ne kätilön sormet ovat :hilarious: mutta ei ne niitä peräsuoleen välttämättä laita vaan tukee välilihaa ja näyttää minne suuntaan täytyy ponnistaa painamalla emättimestä välilihaa kohti. Vauvan pää aiheuttaa tullessaan niin paljon painetta, että se todella tuntuu siltä kuin ei olisi kakkinut vuosiin ja nyt tulee se "kaikki tavara" samalla kertaa ulos. Sitten, kun vauvan pää on ulkona, paineen tunne helpottuu ja se kakkoshädän tunne loppuu.

Mielestäni on ihmeellistä miten vauvat kasvavat kohdussa ja keskivartalon sisäelimet siirtyvät kohdun kasvu tieltä pois ja palaavat sitten takaisin paikoilleen, ja synnytyksessä vauva laskeutuu naisen lantioluihin ja sieltä tulee maailman ahtaimmasta paikasta ulos :nailbiting: Uskomatonta! Eli ei siis ihme, että peräsuolikin joutuu puristuksen kohteeksi. Miettikää kuinka ihmeellisiä asioita siellä kehossa todella tapahtuu! :wideyed:

Multa ei ees mistää ruiskeista kyselty :D kakkasin pöydälle :D ja juma ku ei ookkaa enää minkää näköst ummetusta vatsassa vaan se rulee ku vettä vaa!:D ah ihanaa<3 Mä voisin synnyttää ihan koska tahansa,mut en olla raskaana :D

Meillä mun mielestä täällä saa ruiskeen ja mä laitoin tuohon toivelistaankin sen..

^ olettaen että on samanlainen kun mitä ite oon laittanu.
Se on sellanen pitkänokkanen tuubi (googlaa esim. microlax) josta ruuvataan kärki pois ja se ujutetaan peräsuoleen ja puristetaan se lääkeaine sisään. Mun kokemuksella 5-15min niin tulee kakki.
Omakohtaista käyttökokemusta ei oo.

Täällä Tanskassa saa pyytäessä ja mä pyydän tuntuu tuo alakerta niin täydeltä että jos sitä vaan tyhjemmäksi saa niin aina vaan parempi. Joten pyydän peräruiskeen kyllähän sieltä ponnistusvaiheessa tulee loputkin jos jotain on jäänyt suolenmutkaan mutta se tulee jos on tullakseen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vauvan navan putsaukseen Septidin-nimistä suihketta (saa apteekista). Sitä suihkutetaan vanupuikkoon ja pyöräytetään napa ja kuivalla puikolla sen jälkeen.

Multa ei tullut pissaa eikä kakkaa vaikka neljännen tein eikä lantionpohjat ole ehkä ihan yhtä priimaa kuin ovat joskus olleet. Synnytyksen jälkeen oli autuus mennä vessaan, pissa tuli vaivatta ja sitä tuli paaaaljon. Kakka tulikin vasta eilen. Ja sitäkin tuli paaaaljon kun olin torstaina viimeks ollu sillä asialla...

Miten se nyt taas meni että kuinka pitkiä näiden supistusten pitäis olla? Väli siis joku alle 5 min mutta mikä pitäis olla yksittäisen supistukset kesto? Nää mun on jotain säälittäviä minuutin mittaisia olleet jo monta päivää.

Mä jotenkin luulin että niiden pitäis kestää joku 2 min. Joku muistaakseni mainitsi kaavan 5-2-5 eli väli kesto ja aika tunteina. No mut hyvä jos noi kelpaa. Nyt vaan toivon, että pysyvät säännöllisinä tai loppuvat kokonaan että saan nukkua tai synnyttää.

Takaisin