"Tyhmät" kysymykset?!

Neutralin pesuaine on meillä käytössä koko perheen pyykille, ei huuhteluaineita, välttelen kaikkia ylimääräisiä kemikaaleja...

Mä oon ekan pesun tehnyt ihan jollain perus arielilla mutta vaihdoin neutraliin kanssa oman ihottuman takia pesen vaatteet vielä toiseen kertaan ennen syntymää hajusteettomalla kun pesin ne jo lokakuussa ekan kerran :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä on pesty ihan normaaleilla nestemäisillä pesuaineilla, milloin milläkin eli arielia, omoa yms. Huuhteluaineita ei käytetä. Vanhemmilla ei ole iho-ongelmia eikä ole ollut esikoisellakaan, vaikkei mitään sensitivejä hänen vaatteisiin ole käytettykään. Samalla pestään kaikki.

Meillä käytössä erisan tai minirisk, riippuen kumpi sattuu kaupasta mukaan tulemaan. Ei käytetä huuhteluaineita. Miehellä vaikea atooppiminen iho ja tytöllä kyllä myös hyvin herkkä iho, varsinkin vauvana. Reagoi esim anoppilassa normipesuaineella pestyy harsoon, joten aina pakattiin kaikki omat kamppeet kylään mentäessäkin mukaan. Ite häiriinnyn lähinnä noista hajusteista. Tuntuvat mun nenään todella voimakkailta, kun en niitä käytä. Mulla myös migreeni, jonka takia olen ehkä hieman hajuherkkä ...

Meillä käytetään pesupähkinöitä. Halutaan välttää ylimääräisiä kemikaaleja. Löysin noi aikanaan esikoista odottaessani, kun etsin parasta pesuainetta vauvan vaatteille ja vaipoille. Ne ovat jääneet meillä vakikäyttöön etenkin riittoisuutensa ja hajuttomuutensa/ tuoksuttomuutensa takia. Plussaa tulee toki myös ekologisuudesta ja autottomassa taloudessa myös siitä, että ovat kevyitä kantaa.

Tosta huuhteluaineesta vielä, että muistelen, että ainakin silloin 9 vuotta sitten, kun esikoinen syntyi, niin ihan neuvolassa ohjeistettiin, ettei vauvan pyykissä saa käyttää huuhteluainetta ollenkaan allergiariskin takia. En sitten tiedä ovatko suositukset tältä osin muuttuneet.

Perus nestemäistä omoa, ei huuhteluainetta. Sillä pesen kaiken pyykin, ainoastaan herkät materiaalit pesen omon villa&silkkipesuaineella. Ei ole iho-ongelmia ollu meillä kenelläkään.

Tein juustokakkua isänpäiväks uunissa ja nyt en jaksa enään valvoo et se jäähtyy ja saan sen jääkaappiin,voinko jättää sen pöydälle jäähtymään kun tiiän et herään yöllä vessaan?

Tiada: Voit ihan hyvin jättää. Laitat sitten yöllä kylmään. Ei se muutamassa tunnissa miksikään mee. Meidän juustokakku on vielä uunissa. Kohta pitäis ottaa pois. :)

Höh ja apua... Nyt oli tullut Kantaan mun labravastauksia ja nuita verikoevastauksia vertailenkin tässä elokuussa otettuihin työterveyslabroihin. Niin tuommonen kuin B-Hkr on sillon ollu 35.7 ja nyt Kanta.fi:ssä se oli merkitty 0.32 !!! Myös B-Hb ja B-Eryt on tippuneet, leukkarit just ja just sallitun rajoissa. Eihän nyt missään voi olla nuin suurta heittoo vai voiko olla, että merkitsevät eri tavalla? Sitten tulehdusnäytteisiin ei oltu merkitty tuloksia kuin luki vain, että "kts.tulos". Jätin jo soittopyynnön terkkarille, että suomentaa nämä vastaukset mulle, mutta tulen hulluksi sitä soittoa odotellessa.

Happy ota rauhassa jos tuloksissa ois noin rajua pudotusta olisivat varmasti soittaneet, voiko olla että tulos on ilmoitettu eri tavalla kuin aikaisempi ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Raskauden puolivälistä lähtien verikoearvot muuttuvat rajusti, koska veren tilavuus/määrä lisääntyy paljon nopeammin kuin punasolujen määrä. Noilla mitataan juuri sitä punasolujen määrää/osuutta veren tilavuudesta. Ja tuo hematokriitti kun tosiaan on prosentteja tilavuudesta, niin tuo 35,7 on varmaankin ilmaistu "kokonaisina" prosentteina ja tuo 0,32 taas olisi samaksi muutettuna 32,0.

Joo, noin se olikin eli merkattu eri lailla. Terkkari myös sanoi jotain, että se on ihan normaalia, että arvot häilyy viitearvojen rajoilla. Crp mulla oli lievästi koholla mutta virtsa- ja muut näytteet oli puhtaat. Terkkarin mielestä ei huolestuttavaa kun ei mitään muita oireita. Itelle riitti, että hemoglobi on noussut takas sinne 111:een, sillä on iso psyykkinen merkitys kun tietää ettei se oo niiiin alhaalla.

Hih, tää menee selkeesti tänne tyhmiin kysymyksiin... Osaako joku selventää tyhmälle kun eräs läheinen sanoi mulle että kaikki vauvan vaatteet pitää pestä todella kuumalla pesuohjelmalla... no mut nois vaatteis kuitenkin on 40 ja 50 pesusuositukset... Eli millä asteella te pesette näitä vauvan vaatteita? Uskallanko heittää noi kovaan lämpöön vai onko se edes tarpeelista?

Takaisin