Meillä kanssa vaihdetaan viellä monta kertaa päivässä kakka vaippa. Ja meillä ei oo kertaakaan tullu onneks mitään niskapaskoja viellä (koputtaa kiireesti puuta).
Ja tohon pyykin pesuun niin meillä on nestemäisiä rainbowin pesuaineita ja vanishiin luotan myös minä.
Se on kiva sitten kun alkaa kiinteitä syömään, niin melkein joka ruuassa oli ainakin aikoinaan porkkanaa joka lähtee niin ihanasti pesussa pois
Meillä on edellisten vauva vaatteissa hirveitä oransseja tahroja kun sillon mitään vanisheja ollu . Onneks ne haalenee joka pesussa kuitenkin edes vähän.
Meilläki kakat vielä pysyny vaipassa.. 5 viikkoon asti tais joka vaipassa olla kakkaa vähän ainaki.. Nyt tulee 1-4x vuorokaudessa. Yleensä yksi isompi ainaki joka päivä ja se aika usein on siinä aamun ekassa vaipassa jonka vaihdan yön jälkeen. Esikoisella tuli monet selkäkakat kun alko kakka kulkemaan oikean korvikkeen löydyttyä. Ja pulautteli paljon, et pyykkiä tuli.. Tän pojan kaa päässy helpommalla ku samat vaatteet saattaa mennä kolmenaki päivänä kun pysyvät siistinä :) ainoo et ite usein sotken suihkutisseilläni ne.
"Ehkäisystä on syytä keskustella, sillä jälkitarkastuksessa voidaan asettaa esimerkiksi kierukka. Imetysaikana ei tule käyttää ehkäisypillereitä. Kondomi on hyvä vaihtoehto"
Vau:n sivuilta kopioitu. Mitä toi meinaa että "imetysaikana ei tule käyttää ehkäisypillereitä"?
Pivi: Toi viittaa yhdistelmäpillereihin, joissa on sekä estrogenia että progesteronia eli keltarauhashormonia. Minipillerit joissa on pelkkää progesteronia (tai kai se on oikeastaan jotain progestiinia, kun on synteettistä) on ok. Ei yksikään lääkäri varmasti määräisi imettävälle äidille yhdistelmäpillereitä.
Mulle neuvola sanoi, että minipillereitä lukuunottamatta hormoniehkäisyn saa aloittaa 6kk synnytyksestä imetti tai ei :O hurjia paikkakuntakohtaisia eroja.
Meidän naisten keho taitaa siis toimia hyvin eri tavalla eri puolella Suomea ;-) meillä olis kierukan asentanut jälkitarkastuksessa jos olis etukäteen hankkinut reseptin.
Täällä kans 3kk raja kierukkaan, jos ei oo kuukautiset alkaneet... Epäilen sittenkin että ne mun menkat olikin vielä jälkivuotoa. Ja yksityiselle on mentävä, jos haluaa ajan samalle vuodelle
Mulle annettiin 3kk satsi minipillereitä ilmaiseksi jälkitarkastuksen yhteydessä. Yhdistelmäpillereitä ei suositellu kohonneen trombiriskin vuoksi. Imettäville tosiaan ei määrätä maidon loppumisen riskin vuoksi. Sanoi, että 3kk satsin jälkeen olis hyvä sit pyytää resepti yhdistelmävalmisteisiin jos haluaa niitä käyttää.
Itsellä alkoi menkat noin 1,5viikon käytön jälkeen ja ovat kyllä runsaat. Pojat siis syntyivät sektiolla 3.2.
Okei, kiitti. Mäku en tajuu noist pillereistä mitään. Oon tainnu ehkäsypillereitä käyttää viimeks 8vuotta sitte. Ja nekki unohin joka toinen päivä... Ihme kyllä tosiaan että tää on vasta eka lapsi. :D