"Tyhmät" kysymykset?!

Joo, kyllä isommalle tulee ennemmin kuuma kuin kylmä :) Niska on usein hikinen, jos haittaa liikaa vaatetta ja hän kans kyllä ilmasee jos ei oo hyvä olla :)

Me lähetään tänään ostamaan tirpalle keväthaalaria. Vanuhaalari on vaunussa liian kuuma. Ja kun vauva ei aina vaunussakaan viihdy vaan esim rintarepussa niin tarvitaan tuultapitävä materiaali. Vois toimia meillä parhaiten.

Meilläkään ei jostain syystä olla kauheen innostuneita vaunuista. Sitä odotellessa et niistä saa tehtyä rattaat :)

Eiköhän se ole niin, että kaikki vauvelit on erilaisia, toiset tarvii enemmän vaatetta ja toiset vähemmän :) nyt kun alkaa kelit lämmetä niin on taas vaikea tietää mitä pukea päälle, saa taas opetella uutta pukemista :p

Meillä ei oo ollut vaunuja ollenkaan käytössä :O sisaristuimelliset rattaat, joissa oli aluksi kantokoppa sisällä, mutta sen käytyä ahtaaksi ollaan ilman. Ratasosa on luonnollisesti täysin makaavassa asunnossa, olen vuorannut pohjaa fleecekankaalla ja vauva on makuupussissa. En ole edes tiennyt, että vaununkoppa olisi "pakollinen" :O

Ei kai sillä mitään väliä kunhan on makuuasennossa. Kesällä ajattelin vaihtaa rattaisiin kun ovat viileämpää nukkua.

Se asentohan siinä juuri on ratkaiseva. Voi olla vauvasta asti rattaissa, jos sen selkänojan saa ihan makuuasentoon. Talvivauvoilla vain nuo kopat ovat käteviä, kun toimivat samalla tuulen, lumen ja kylmän suojana. Ja rattaiden selkänojaa voi sitten ruveta nostamaan sitä mukaa kun muksu oppii itse istumaan ja jaksaa tukea selkäänsä. Me lähdetään ensi kuussa etelään ja kyllä ihan tavalliset matkarattaat otetaan sinne mukaan, eikä mitään vaunuja. Ja niissä saa siis sen selkänojan ihan alas.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: Miten ihmeessä saatte vauvan vaatteet puhtaaksi, jos vaatteelle on päässyt kakkaa (siis tursunnut yli vaippojen)?
Mua hävettää niin paljon, kun mulla on lainavaatteita käytössä ja osaan niistä on jäänyt keltaisia läikkiä vaikka olen heittänyt heti tuoreeltaan pesuun. Onkohan mulla huono pesuaine (OMOn hajusteeton)? Yhteen vaatteeseen kokeilin sappisaippuaakin eikä auttanut.

Mä oon saanu kaikki kakat ja muut pois sappisaippualla. Jätitkö saippuan vaikuttamaan ennen koneeseen laittoa?

Ei tainnut ehtiä vaikuttamaan. Onko sulla Femi nestemäinen sappisaippua vai se pala? Mulla on se palasaippua.

Mä oon myös saanut sappisaippualla tahrat pois niin vaatteista kuin vaipoistakin. Oon käyttänyt sekä palaa että nestemäistä. Molemmat toimii yhtä hyvin.

Mä luotan kans Vanishiin, hyvin on toiminut. Jos on pinttyneempi tahra ollu, ni oon suihkauttanu tahranpoistoainetta vielä varuiks ennen koneeseen viskaamista.

KayKay, palasaippua mullakin. Oon tehny haastavamman tahran kanssa niin et jättäny saippuan vaikuttamaan jokski aikaa ennen koneeseen laittoa :)

Kiitos kommenteista! Täytyy koittaa noihin vaatteisiin uutta sappisaippuakäsittelyä. Ei noita vaatteita muutoin kehtaa palauttaa! :woot:

Takaisin