"Tyhmät" kysymykset?!

Mä tunken välillä kotona ollessa vaan pyyhkeitä rintsikoihin... Niin monta pyyhettä menee pesuun ku imetys kertojaki...:/

Mulla oli aluks kotosalla aina harsot tungettu liiveihin kertissuojien lisäks, kun vuoti ja suihkusi niin pirusti...Mut kyllä se siitä tasaantui ja sen jälkeen selvisin pelkillä kertakäyttösuojilla. Kestosuojat oli mun maitomäärillä kaikki ihan yhtä tyhjän kanssa, toimivat varmaan jos jollain vaan muutamia pisaroita vuotaa...

Mä näköjään vuodan kunnolla vain öisin, peitossa oli märkä läntti n Ahvenanmaan kokoinen.. Mutta päivällä tai illalla ei vuoda juurikaan. Mä paan nuo kertsisuojat hyötykäyttöön ja käytän vauvan pesulappuina :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kyllä käytän kestosuojia näihin suihkuihin, mutta mulla onkin niitä yli 20 paria, eli on varaa vaihtaa tiuhaan. Imettäessä sullon lisäksi harson liiveihin vapaan tissin puolelle.

Noissa kestosuojissakin on eroja. Ne äitiyspakkauksen fleece-läpyskät on melko onnettomia, mutta muutamalla bambuimukerroksella ja kunnon kosteussulkukankaalla varustetut onkin jo ihan toista luokkaa. Lisäkerroksena käytän villaa. Se paitsi lämmittää, myös suojaa vaatteita.

Mä oon ihan rakastunut tuohon villaiseen suojaan juuri tuon lämmön takia kun rinnat on erityisen kylmänarat. Nuo on aika paksut lähes sentin niin tuntuvat imevän kosteuden hyvin pois.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei se näin kotona haittaa.. Mut vähä ikävää noinko pitäs jossain muualla imettää.. Toiselle tissille tunkee kasa harsoo, ja toista tyhjentää enstiks vartti ja sit vasta pääsee imettää.. Huoh!

Tuosta maidontulosta tuli muuten mieleen et jos alkaa tulee maitoa jo rv30 tienoilla nii annoittako vaan tulla jos oli tullakseen? Mulla tulee öisin aika reilustikki ja pelkään että sitä ei tuu enää sit ku tarvis:| vaikka järki sanooki että eihän se maito oo viel ees noussu tisseihin mut pitäähän sitä joka pienestäki asiasta nyt hermoilla hormoonipäissään:D
Mä en oo juurikaan vuotanut yli edes nyt imettäessä mutta kyllä mä muistan joittenkin vuotaneen jo raskausaikana lakanat märiksi ja imetyksen silti sujuvan.
Muistat sit lähempänä la:ta, että lypsäminenkin tuottaa oksitosiinia niin voit ottaa sen kotikäynnistelyyn ässien lisäksi ;)

Meinasin kysyä samaa kuin Naksu eli miksi ette käytä maidonkerääjää vapaassa rinnassa imetyksen aikana? Mä ainakin käytän, vaikkei mulla paljoo tuukkaan, mut sen verta kuitenkin, että saa muutaman millilitran aina talteenkin, eikä tartte tuskailla märkien paitojen kanssa :).

Hei miten te pidätte niitä vauvojanne? Happy ja Mashnu ilmeisesti puoli-istuvassa asennossa? Mä en oo uskaltanut pitää tota kuin selällää, kyljellään ja sitterin suorimmassa asennossa. Vasta hoksasin sen viihtyvän mahallaankin. Nimim. tyttärelleni ei kasva ikinä lihaksia :eek:

Tämä on lähes tulkoon solmussa aina välillä! Se vetää itteään pystyyn jos on selin makuullaan sylissä. Pystyasennossakin se vetää ittesä kauas kantajasta kun haluaa tutkia tämän kasvoja. Tai sitten se vääntyy sylissä mykkyrälle, niin sikiöasentoon kun vaan voi. Oon pari kertaa antanut nukkuu mahallaan kun ei ilmavaivojen takia muu oo onnistunut.

No sitterissä siinä enempi makuullaan olevassa asennossa, imetystyynyn mutkassa nojallaan, puoli-istuvassa asennossa ja välillä laitan kaverin masulleen niin saa jäbä treenata niskalihaksiaan. Nukutan selällään tai hyvin tuettuna kyljellään. Joskus jäbä tosin simahtaa siihen puoli-istuvaan asentoon, mutta ne unet ei koskaan pitkään kestä muutenkaan.

Mä käytän kyllä maidon kerääjää, jos imetän istuen ja kotona, mutta esim. jossain kahvilassa tungen mielummin vain harson tai vastaavan lisäimuksi liiveihin.

Vauvan asennoista: Toi mitä Happy kirjoitti, vois olla suoraan mun näppikseltä! Mahallaan ollessaan Turbo vetää usein polvet kippuraan mahan alle, nostaa päätä ja punkee kyynärvarsien vaaraan. Nakuna selällään ollessaan tuo iskee polvet koukussa jalkapohjat alustaan ja nostaa pepun ilmaan. :eek: Treenaa vissiin pakaroita... Pitäisköhän mammankin...? :grin

Asennoista: kannan olkapäällä, rintaa vasten tai poikittain tuossa edessä. Päivittäin köllötetään leikkimatolla sekä selällään että mahallaan, jolloin punkee itseään miten sattuu. Pää alkaakin jo nousta aika hyvin ja niska on muutenkin aika tukeva. Myös kantoliinassa viihtyy hyvin ja koukistettujen jalkojen päällä sylissä ihmettelemässä. Eli jos vaikka sohvalla nostan jalat koukkuun sohvalle ja muksu siihen pää omia polvia kohti ja peppu lantiota kohti. Siinä tykkää ilmeillä ja jumpata käsillä ja jaloilla.

Riipitiin teksti taas vois olla suoraan mun näppikseltä :p mä katon vierestä kauhuissani kun mies pitää vauvaa "hieman rennommalla" otteella kuin minä... :nailbiting: Sillä menee varmaan pian hermo kun mä joka kerta hoen sille niskan tukemisesta ja että vauvaa ei saa vielä istuttaa ja että tukee nyt sitä selkääkin o_O

Meillä olis kans kantoliina ja rintareppu, mutta en tiiä uskallanko käyttää niitä, jos sidonkin sen liinan jotenkin väärin. Nimim. Miten niin hysteerinen äiti?!? :woot:

Täällä viihytään hyvin kylellään ja pystyssä, varsinkin jos masu on vähän pipi. Selälleen kun laittaa niin kääntyy itse kylelleen, ja jos yrittää nukuttaa selälleen niin että on peiton sisällä jumissa niin huutohan siitä tulee. Mahallaan nostelee ja pyörittelee päätä ja yrittää kontata/ryömiä (pääsee jo eteenpäin). Selvästi tajunnut et pitää nostaa päätä ja liikuttelee vuorotellen käsiä ja jalkoja eteenpäin. Vahingossa on käännytty kyleltä mahalleen. Äitin kylessä on kiva nukkua ja miusta tuntuu et tuo mönkii kokoajan lähemmäs kun mie meinaan tippuu sängystä.

Kantoasennoista, on yleensä vähän pystyssä ja asento hyvin paljon riippuu siitä et mitä yritän tehä, on käsivarrella tai olalla. Sylissä aina hyvä. Sit viritän tän miun jalkojen päälle puoli-istuvaan välillä, kun käsiäkin tartteis. Pitää varmaa testata tuota rintareppuu kohtapuolin..

Takaisin