"Tyhmät" kysymykset?!

Mä kans muistan lukeneeni ja kuulleeni jostain et rintamaitoa ei saa lämmittää mikrossa vaan vesihauteessa. Korvikkeen lämmitän mikrossa tuttipullossa ilman tutti osaa.

Minä lämmitän kaiken vesihauteessa, aventin pullot on 125ml joten en ole edes lämmitintä käyttänyt,se on hitaampi kuin vedenkeitin.

Ja minä uskon tähän:
Mikroaallot ei turvallisia vauvan maidolle. Monille on varmaan jäänyt mieleen varoitukset lapsen tuttipullon lämmittämisestä mikrossa, joissa mainittiin, ettei neste välttämättä lämpene tasaisesti ja pullon sisään voi muodostua höyryä, jolloin sisältö kuohahtaa silmille tai jopa pullo räjähtää. Harva muistaa esimerkiksi Minnesotalaisen yliopiston varoituksen 1989, jonka mukaan mikroaallot muuttavat maidon rakennetta ja rintamaidon suojaavia tekijöitä. Äidinmaidonkorvikkeesta saattaa hävitä vitamiineja

Muokattu viimeksi:
Kertaalleen jo selailin tota Britax-kaukalon ohjetta, mutta vissiin sit sen verta yksinkertanen oon, etten löytäny siitä sellasta kohtaa, missä neuvotaan vöiden irrottaminen :wacky:. Nooh, nyt just ku kerkesin mennä saksimaan sen pussin, ni Vedonikan innoittamana kattelin tarkemmin uudestaan sitä ohjetta, ni eikös sieltä nyt sit löytynykki se kohta :facepalm:.

Anteeks Nepaliina kun tykkäsin, tuntui vaan niin kovin tutulta tuo touhu. Noin ois voinut käydä itsellekin...

Kun mä meen siihen jälkitarkastukseen niin kirjottaisko se neuvolalääkäri mulle e-pilleri reseptin vai täytyykö mun pirulauta vielä erikseen varata joku gyneaika niiden takia??? :wideyed:

Mashnu, eikös ehkäisyasia kuulu jälkitarkastukseen? Itse pyysin reseptin jo synnäriltä kotiutuessa, mutta oletin et jälkitarkastuksestakin ois saanu.. 4 vko synnytyksestä saa alottaa pillerit ja jälkitarkastus on vasta huhtikuun lopulla eli joku 8 vko synnytyksestä. Johan tuossa välissä ois ehtiny vahingossa paksuuntua uudestaan.. :rolleyes:

Noku en minä tiiä noista jutuista ku en oo ikänä mitää pillereitä syöny...

Miulta kyllä kyseltiin jo synnyttäneitten osastolla ehkäsystä.. Oisivat keskustelleet vaihtoehoista jos en ois jo tienny mitä haluan. Aika outoa et ei mitään puhetta oo ollu. Jos imettää ni minipillerit on kai se ensimmäinen mitä suositellaan. Ite sain cerazettet kun oon niitä ennenkin syöny ja on vähiten kamala vaihtoehto..

Mulle sanottii synnärillä että muista puhua jälkitarkastuksessa ehkäsystä. Synnärillä ne ei muuta asiasta sanonu.:/

Kertokaapas viisaammat mistä pulauttelu johtuu? Vauva syönyt liikaa tai liian nopeasti? Meillä vauva pulauttelee aikalailla ruokailujen jälkeen. Yritetään röyhtäyttää jokaisen imetyksen ja pullon jälkeen. Ei varmastikaan ole refluksia, ei varmaan ihan niin paljon tule ylös ja on muutenkin tyytyväinen eikä kipeän oloinen. :-)

Pulauttelu useimmiten johtuu mahalaukun ja muistaakseni ruokatorven välisen sulkijamekanismin puutteellisesta kehityksestä ( kehittyy myöhemmin ei siis raskausaikana eikä ihan pikkuvauvana) pulauttelu isoinakin määrinä on kuulemma ok jos vauva muuten tyytyväinen ja syö ja ulostaa ja nukkuu hyvin. Määrät ja tiheys voivat vaihdella hurjasti eli kovin yksilöllistä.
Meillä usein nukahtaa tissille joten en röyhtäytä ( eikä tämä röyhtäilekään vaan poistaa ilmat naisellisesti pieremällä todella äänekkäitä paukkuja..) jos virkeä pidän pystyasennossa ruuan jälkeen mutta jos nukkuu niin annan nukkua.
Lääkäriin jos puklu tulee kaaressa, vauva on kipeä, itkuinen eikä syö tai paino ei nouse tai ei pissaa kakkaa normaalisti. Terveisin Duodecimin ja käypä hoito suositusten lukija :)
Mies totesi että meidän vauva pulauttelee liikaa niin siksi tutkin nuo sivut tarkkaan :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kertokaas jotain hyviä vinkkejä mitä kaikkee mä tunkisin tonne rintsikoihin että ei aina olis paita märkänä!!??? Tänäänki rintsikoissa tommoset kertakäyttöset suojat, kankaiset suojat ja pyyhkeestä leikatut suojat. Silti paita kastu:/

Mun äiti kertoi käyttäneensä puoliks leikattuja siteitä... Mullakin ollu päällekäin kahet kestosuojat ja imettäes lisäks harso, mut nytkin paita märkänä...

Tuosta maidontulosta tuli muuten mieleen et jos alkaa tulee maitoa jo rv30 tienoilla nii annoittako vaan tulla jos oli tullakseen? Mulla tulee öisin aika reilustikki ja pelkään että sitä ei tuu enää sit ku tarvis:| vaikka järki sanooki että eihän se maito oo viel ees noussu tisseihin mut pitäähän sitä joka pienestäki asiasta nyt hermoilla hormoonipäissään:D

Mä ostin 2 paria villaisia liivinsuojia ja ne on olleet joka sentin väärti (n 15 euroa) lämmittävät mukavasti ja kun toiset on pesussa toiset on käytössä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin