Työssä jaksaminen

Tsemppiä Kyfi16! Ymmärrän sun huolen tuloista... Toivottavasti ei pahaolo ja väsymys mene liian pahaksi.

Mä oon hoitoalalla, ja hoidan vaihtelevasti täysin autettavia /käänneltäviä/veivattavia/nosteltavia, tai sitten haastavaa käytöstä omaavia. Esikoisesta jaksoin sinnitellä pahoinvoinnin yli ilman saikkuja, mutta jouduin sit jäämään jo rv 23 pois töistä supistelujen ja väsymyksen takia.

Nyt tää pahoinvointi alkaa jo haitata töitä, mutta on kauhea kynnys lähteä lääkäriin saikkua hakeen. Mä juoksen vähän väliä nurkkiin taakse tai vessaan yökkiin, kun pitkään jaloilla olo tekee pahan olon. Lisäksi tarvis syödä useammin kuin töissä ehtii.

Ootteko te joutuneet hakeen saikkua pahoinvoinnista? Saako sitä helposti vai joutuuko lääkärissä selittelemään? Mies on ihan rikki kun joutuu vierestä katteleen mun töissä selviytymistä. Ennen aamuvuoroa mun täytyy herätä tuntia aiemmin kuin normaalisti että ehdin vähän syödä ja oksentaa ennen töihin lähtöä. Ja sitten yrjötä töissä uudestaan...

Mä olin esikoista odottaessa about viikon saikulla alkuraskaudesta pahimman pahoinvoinnin ja väsymyksen aikaan, ja loppuraskaudesta unettomuuden takia n. kuukauden ennen äitiyslomaa.

Nyt ainakin toivon selviäväni ilman sairaslomia, mutta saa nähdä miten käy. Toimistotyötä teen, eli fyysisesti ei ole raskasta. Viime kertaan nähden on muutama asia paremmin: liukuva työaika, oma auto (työmatkoihin menee puolet vähemmän aikaa kuin julkisilla) ja mahdollisuus aikatauluttaa tauot työpäivän aikana itse, entisessä toimenkuvassa ne oli määrätty työvuoroon.

Kyllä kun on oikeesti paha olo saa töistä saikkua. Siitä tosin tuli ymmärtämättömältä pomolta sanomista ja siitä et kävin työterveydessä enkä tk:ssa vaikka muissa työpaikoissa kyllä saa työterveydessä käyä. Siitäkin tuli sanomista et odotan kun olin jo 5. Reilun vuoden sisällä äippikselle jäävä... Ihan aina ei pomot oo ymmärtäväisiä ei...

Ja syömisiin ei ihan riittänyt ne tessin 10 min + 20 min tauot 8 h päivässä. Hotkasee vaa äkkiä sapuskat naamaan.

Muokattu viimeksi:
Mulla on todella raskas työ, oon käytännössä katsoen joka paikan höylä (mikä normaalisti on ihanaa ja rakastan työtäni!) Muunmuuassa olen ravintolassa apukokkina,tarjoilijana,kokousemäntänä, tiskaajana, siivoojana, iltasin siivoon laboratorioita jne.
Nostan, kannan, kipitän isoa business parkkia ympäriinsä :confused: ja kokoajan on kiire jonnekkin! Asiakkaita riittää!
Oon vaan nyt jo huomannut etten jaksa läheskään niin paljon ku ennen ja se ahdistaa. Töissä oli pakko kertoa raskaudesta, koska on yksinkertaisesti otettava vähän rauhallisemmin. Jännittäää jaksaminen...

Mullakin on fyysinen työ, sinänsä ei mikään erityisen rankka muuten mutta koko päivä pitää jaksaa olla jaloillaan + juosta portaita ja jonkun verran on raskaita nostojakin. Ja asiakaspalvelutyö, muaki hävettää haukotella koko ajan :grin Jos olis pahoinvointia niin olis kyllä hankala olla töissä. Väsymys painaa kyllä, tuntuu ettei kertakaikkiaan vaan jaksa töissä kimpoilla kun ei oo yhtää reipas olo. Loppua kohden täytyy varmasti firman sisällä vaihtaa "työpistettä", onneksi se on mahdollista. Istua ei kyllä saa muuta kun kassalla jos sinne menen. :)

Nyt onneksi saa kuun loppuun asti nuokkua ja haukotella niin paljon ku lystää, tänään alko kesäloma! :)

Mulla on kans fyysinen työ. Pitää juosta paikasta toiseen ja harvemmin on ikinä rauahllista/hetkeä olla aloillaan. :) Paljon tavaroiden nostelua, siirtelyä + asiakaspalvelua. Työ sopimus mulla on elokuun loppuun asti ja sitten jatkan koulua, koska opinnot kesken Toivon, että pystyisin joulukuuhun asti käymään koulua !

Mietin jo nyt kauhuissani et jos tulee ihan valtava maha nii mite helkutissa sitä lopussa enää ylttää kassalle tai näkee mitää rahoja:D

Ei sinne kunnolla ylläkään :grin Pitää seistä, mutta silloin maha on kassapöydällä, eikä tavarat mene ohi :rolleyes: Ja mulla ei siis mikään valtava maha ole ollut kertaakaan ja töistäkin olen jäänyt pois jo joskus rv32-34 ja silti ollut omat hankaluutensa :p Myös jatkuva pissalla ramppaaminen on miellyttävää, kassa auki->5min->kassa kiinni ja pissalle-> kassa auki-> 5min-> kassa kiinni ja vessaan jne jne jne. Etenkin keski-ikäisten naisa(a)siakkaiden mielestä oikein kiva...

Mä jäin juuri noista hommista pois pari kuukautta ennen äitiysloman alkua, olin saikulla. Kassalla liika istuminen sattui samoin seisominen, iltaisin olin aina ihan romuna, kauheat liitoskivut niin ettei koiraa päässyt lenkittämään. Kun jäi pois töistä nii helpotti,sai makoilla välillä ja mennä omaan tahtiin:-D nyt toivon että pystyis loppuun saakka olemaan kun teen vaan neljän tunnin vuoroa

Oon niin loppu ja stressaantunu etten enää tiedä mitä tekis. Sen päälle vielä huoli miten pieni jaksaa kun äiti on tälläsessä mielentilassa koko ajan.
Ja jos en nyt keksi äkkiä muuta niin joudun jäämään minimi äippärahalle ja sillon ei yksinkertasesti tulla pärjäämään taloudellisesti.
Voi kun tää huoli helpottais!

Kyfi16 tsemppiä. Mua kans vähä huolettaa, et minkä vuoden mukaan äippärahat maksetaan... oon nyt työttömänä mut stressaan sitä, että saanko jonkun sijaisuuden syksyllä... plääh, kun ei tarviis tällasia miettiä.

Kiireistä päivystystyötä ja kyl jo nyt huomaa kropan väsyvän herkemmin. Ilmeisesti myös supistelee tms. jonkin verran, kun usein on maja kivikovana.

Täällä joutunu olee ihan liikaa saikulla.. n.3vkoa.. vaivana raskausajan hypermeesi ja nyt kun se on hiukan helpottanut ja olin jo aikeissa mennä takasin töihin ni alko sydänoireet ja takykardia.. leposyke 110 ja kun istuu 130..sit jos teet jotain ni pomppaa 180-200.. ottaa niin päähän, olisin halunnu tehä töitä (kaupan kassa ja 5kk määräaikanen) :(

Teen itse seisomatyötä ja välillä joutuu tehdä painavia nostoja. Työvuorot vaihtelee 5-12,5 tuntiin ja vapaapäiviä ei paljon näy. Olin just viikko taaksepäin 5pvä sairaslomalla migreenin takia kun ei kestä enää noita yövalvomisia montaa putkeen. Varaa ei vaan ole kauheasti olla pois tai keventää vuoroja, kun joutuu yksin makselemaan elämistä.
En oo työpaikalla vielä esimiehelle sanonut, että raskaana ollaan, mutta piakkoin aion sen tehdä.
Tänään huomasin, että 10tunnin työpäivän päätteeks nilkat on tosi turvonneet ja aivan järkyttävä pakotus kokoajan. Lisäksi selkä valittelee välillä kipua.
Töistä pois oon ajatellut jäädä heti kun vaan on rahallisesti mahdollista... Saa nähdä miten käy. Hyvä olisi olla mahdollisimman hyvä kunnossa kuitenkin kun vauva syntyy, eikä rampauttaa itseään kokonaan. :(

Olin vasta pari viikkoa loukkaantumisen takia saikulla. Nyt kun palasin töihin.. On se ollu pelkkää istumista hiljasuuden puolesta. Niin selkä jumii, mutta se tuntuu jumivan nyt myös seisomisesta ja köpöttelystä. Ei kumpikaan hyvä. Töissä ei moni tiedä niin levätäkään ei voi koko aikaa :D eikä edes kaikkien seurassa.
Millon liitoskivut alkaa?

Liitoskivut ei välttämättä ala ollenkaan. Mulla ei ekassa raskaudessa ollut. Muistan kun eräs samaan aikaan odottava tuttava valitteli liitoskipujaan suunnilleen rv 25 eteenpäin. Mutta varmasti hyvin yksilöllistä!

Jep, kaksi edellistä raskautta ilman liitoskipuja, tällä kertaa niitä onkin sitten korkojen kera.

Takaisin