Työssä jaksaminen

Mä jouduin hakee sairauslomaa väsymisestä ja masennuksesta johtuen. Masennustaustaa on eli ei mikään uus juttu. Selkää särkee myös mutta tavotteena olis että ens viikolla voisin mennä takasin töihin. Haluisin jaksaa äitiysloman alkuun asti mut eihän nää asiat aina mee niinku haluis... Olis hyvä oppia olemaan myötätuntonen ja armollinen myös itselleen. Onneks neuvolan ja terveysaseman kautta oon saanu/saan ihan älyttömästi apua.
 
Mä oon pojan kanssa kotona mut välil sekin on liikaa kun iskee kunnon selkäjomot.. toisaalta voi olla et töissä pääsis helpommalla xD
 
Mä oon pojan kanssa kotona mut välil sekin on liikaa kun iskee kunnon selkäjomot.. toisaalta voi olla et töissä pääsis helpommalla xD
Minkä ikänen teiän esikoinen on?
 
Ens viikko menee mun osalta lepäillessä, onneks kun nyt on alkanu supistelee ja tuntuu etten saa yhtään levätyks... :-/
 
Mä oon tokaa kertaa kuukauden sisään flunssassa - silmätulehduskin tuli taas. Eilen oli raskaampi päivä ja tänään olenkin sitten ihan loppu. Saa nähdä miten jaksaa töissä vai jaksaako.
 
Mä oon tokaa kertaa kuukauden sisään flunssassa - silmätulehduskin tuli taas. Eilen oli raskaampi päivä ja tänään olenkin sitten ihan loppu. Saa nähdä miten jaksaa töissä vai jaksaako.

Mullakin oli kuukausi sitten flunssa, se oli lähinnä kova räkätauti, niistin kamalasti. Nyt toista viikkoa flunssa vol. 2 kamalallla yskällä ja sitkeällä limalla höystettynä, eka olin 2pv pois töistä, sit kävin kokeileen 3pv, mut sit taas 3pv saikulla.. Nyt alkaa helpottaa mutta kunto on menny huonoks ku ei jaksa tehdä mitään, ja oon ollu kova liikkumaan ja urheilemaan :/ En viitsimy turhaan töissä sinnitellä ku sielki yskin niin paljon..
 
Syysloma takana ja kahdeksan viikkoa edessä ennen äitiyslomaa... Mulla ei toistaiseksi ole ollut ongelmia työssä jaksamisen kanssa, mutta motivaatio on ihan hukassa!!! Työt ei kyllä jaksaisi kiinnostaa sitten yhtään!:wtf: Vieläpä melko haasteellinen loppusyksy edessä uuden OPSin tuomien muutosten myötä...millä ilveellä sitä saisi itteensä puhtia?!?:inpain:
 
Jouduin jäämään jo kuukautta ennen äitiyslomaa sairaslomalle töistä supistusten takia. Seisomatyö kaupassa aiheutti monesti päivässä mahan kovettumista ja tukalaa oloa. Onneksi kaikki oli vauvalla ja itsellä hyvin neuvolalääkärissä käydessä. Nyt vaan pari kuukautta lepoa aina kun tarve vaatii ennen laskettua aikaa.
 
Syysloma takana ja kahdeksan viikkoa edessä ennen äitiyslomaa... Mulla ei toistaiseksi ole ollut ongelmia työssä jaksamisen kanssa, mutta motivaatio on ihan hukassa!!! Työt ei kyllä jaksaisi kiinnostaa sitten yhtään!:wtf: Vieläpä melko haasteellinen loppusyksy edessä uuden OPSin tuomien muutosten myötä...millä ilveellä sitä saisi itteensä puhtia?!?:inpain:

Mulla kävi esikoista odottaessa samanlainen motivaation lasku, mutta ehkä positiivisemmassa mielessä. Lakkasin stressaamasta työasioita kokonaan. Kaikenlaista yllättävää tuli ja kollegat oli välillä ihan "Apua, ei voi tulla tällasta, miten tää hoidetaan". Mä olin vaan, että "Jaa tänään tuli tämmönen. No kattellaan miten tää tästä menee". Nyt vähän samanlainen. Työt sujuu kyllä, mutta ei tuu otettua henkilökohtaisia paineita asioista, jotka loppuviimenään ei mun omaan arkielämään vaikuta pätkän vertaa :)

Nyt välillä stressaa kiire, kun pitää oikeasti lähteä ajoissa hakemaan esikoista hoidosta. Samoin stressaa, ettei vaan kukaan tuu kipeäksi, kun työt jää sitten viikonlopulle tms. jos joutuu olemaan pois. Reilu 8 viikkoa enää jäljellä. Alkaa kyllä lomaa jo kaivata :)
 
Alkaa kaikenmoista vaivaa jo olemaan niin vähän alkanut epäilyttämään miten jaksaa olla vielä 4vko töissä. Ei olis paljoo mut nyt tuntuu että yhdestäkin päivästä selviäminen on saavutus. Liitoskivut alkanut vaivaamaan, nyt kokeilussa tukivyö. Seisomatyö niin sitten iltaisin supistelee ja oon ihan poikki. Oon lyhentänyt päiviä jatkuvasti, saas nähdä auttaako se lopulta mitään vai onko vaan jäätävä aikaisemmin pois. Päivä kerrallaan!
 
Onneksi itsellä on istumatyö. Tuntuu, että päivät saa levättyä todennäköisemmin kuin kotona ollessa, koska kotona tulee tehtyä helposti kaikkia kotitöitä. Eilen kun vähän täytin pyykkikonetta ja tyhjensin tiskikonetta kumarassa, niin se tuntui jotenkin ihan kamalan pahalta vatsassa ja tarvis lähtee sohvalle lepäämään. Jos mun työ sisältäisi yhtään kyykkimistä, nostelua tai jotain fyysistä, niin en varmasti jaksaisi. Myös seisominen alkaa huimaamaan heti eli en varmasti jaksaisi myöskään seisomista. Alkaa monelle työ varmasti käymään tässä vaiheessa hankalaksi.
 
Mä oon nyt ollu sairaslomalla supistusten ja selkäkipujen vuoks. Huomenna aika äitipolille kun sf-mitta liian pieni. Terveyskeskuslääkäri sanoi että siellä pitäis ottaa kantaa tuohon työssä oloon. Mun työtä ei pysty keventämään. Välillä rauhallisia päiviä mutta toiset päivät erittäin kiireisiä eikä taukoja aina edes pysty kunnolla pitämään. Kotonaki jos touhua enenmä tulee epämiellyttäviä tunteita vatsaan. Ensimmäinen raskaus meni paljon helpommi, töissä pystyi olemaa äitiyslomaa asti ilman suurempia ongelmia.
 
Mun elämäni romahti maanantaina totaalisesti! Toinen koiristani (kuvassa näkyvä sinisilmä) jäi auton alle ja kuoli:smiley-angry017sen jälkeen on kaikki tuntunut täysin merkityksettömältä, tyhjältä, lohduttomalta. Kaiket päivät olen vaan itkenyt ja kaivannut mun omaa, rakasta, pikkuista Sisuani. Mä olen siis totaalisen eläinrakas ihminen ja pidän eläimistä huomattavasti enemmän kuin ihmisistä. Nämä huskypojat ovat minulle lapsia ja voinette siis kuvitella, miten rikki nyt olen:sad010 ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen oloni yksinäiseksi ja eksyneeksi, kun istun iltaa yksin kotona. Toinen husky on myös ihan hukassa, kun sillä ei ole enää kaveria. Olen yrittänyt keksiä kaikkea touhua päivälle, jotta Laikan olisi helpompi olla, mutta illat on pahoja. Olen siis ollut tämän viikon sairaslomalla. Ja niinkuin valitin motivaation puutteesta! Olisin niin mieluusti ollut tämän viikon ja seuraavat seitsemän viikkoa töissä, kunhan vaan olisin saanut pitää Sisuni ja jäädä rakkaiden poikieni sekä tammikuussa syntyvän tyttöni luokse kotiin seuraavaksi puoleksitoista vuodeksi! Elämä on toisinaan niin uskomattoman epäreilua ja armotonta! Ja nyt jäljellä syvä, suuri suru, särkynyt sydän ja suuri aukko sielussa:crybaby2:smiley-angry017
 
Jensan, paljon voimia valtavan surun keskelle!
 
Voi ei :sad001 otan osaa! Lemmikin menettäminen on kamalaa. Meidän koira kuoli kolme vuotta sitten vanhuuden päivillään ja voi että se oli rankka paikka, vaikka sen oli jo osannut aavistaakin pikkuhiljaa :'( Nero oli perheenjäsen ja vieläkin se on paljon puheissa ja muistoissa mukana. Tsemppiä ja jaksamista sinne :Heartred
 
Suuret pahoittelut j osanotot rakkaan perheenjäsenen poismenosta :sad001 Nuo on aina kurjia kun lemmikistä joutuu luopumaan, se kirpaisee ja pitkään. Meidän koiran kuolemasta tulee kuluneeksi 2,5 vuotta joulukuussa ja edelleen häntä ikävä vaan on!
 
Osanottoni Jensan. Ymmärrän täysin miten järkyttynyt varmasti olet.
Kyllä ne koirat ovat perheenjäseniä, eivätkä"vain" koiria.
Meillä kaksi mummoikään ehtinyttä koiraa, enkä voi kuvitellakaan miten kauhealle niiden menettäminen jonain päivänä tulee tuntumaan.
 
Takaisin
Top